אופיר אבקסיס, טרה סקיי: "ארגונים רבים בודקים וירטואליזציה למערכות קריטיות"

הארגונים בודקים זאת לאחר שכבר עברו לסביבה שהיא ברובה וירטואלית, אמר אבקסיס, סמנכ"ל תפעול ומנהל תחום וירטואליזציה ואחסון בחברה ● מגמה נוספת אותה ציין אבקסיס היא בחינת ותחילת מעבר לווירטואליזציה בעולמות הניהול, האחסון והגיבוי ● לדבריו, "יש קשיי ניהול; נדרש לתכנן את הקיבולת ולערוך עליה בקרה, ואם ארגונים לא יעשו זאת - הם לא יחסכו"

"ארגונים עברו לסביבה שהיא ברובה וירטואלית. הם עושים זאת במערכות בהן הביצועים כבדים או שהמכונות גדולות מדי. כעת, ארגונים רבים בודקים מימוש של וירטואליזציה למערכות קריטיות", כך אמר אופיר אבקסיס, סמנכ"ל תפעול ומנהל תחום וירטואליזציה ואחסון בטרה סקיי (TeraSky).

אבקסיס דיבר ברב שיח שנערך לקראת כנס בנושא וירטואליזציה, שייערך ב-27 לנובמבר במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים. רב השיח התקיים בבית אנשים ומחשבים והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך הראשי של הקבוצה.

מגמה נוספת אותה ציין אבקסיס היא בחינת ותחילת מעבר לווירטואליזציה בעולמות הניהול, האחסון והגיבוי. "יש קשיי ניהול", אמר, "נדרש לתכנן את הקיבולת ולערוך עליה בקרה. אם ארגונים לא יעשו זאת – הם לא יחסכו".

לדבריו, "האתגר הוא איך לגבות סביבות וירטואליות לספקיות הווירטואליזציה יש יכולת לעקוף את התשתית ולבצע גיבוי ישירות מול מערכות האחסון". הוא ציין, כי ספקיות האחסון, ביניהן EMC ונט-אפ (NetApp) מספקות פתרונות היודעים לנייד מערכות אחסון לפי עומסים.

איציק רייך, יועץ וירטואליזציה ב-EMC ישראל"אתגרי ה-IT הם ניהול, שליטה ובקרת קיבולת ותהליכי עבודה", הוסיף אבקסיס. הוא סיים בציינו, כי כל הארגונים יגיעו למצב בו 90%-85% מהמערכות שלהם יהיו על גבי תשתיות וירטואליות וכי "עולם ה-IT הופך כולו להיות מורכב יותר ודורש כלי שליטה וניהול".

"רוב השרתים החדשים שמוקמים – וירטואליים"
איציק רייך
, יועץ וירטואליזציה ב-EMC ישראל, אמר ש-"רוב הארגונים בארץ ובעולם כבר עברו את נקודת האל חזור, כלומר: רוב השרתים החדשים שמוקמים הם וירטואליים. בארץ, רוב הלקוחות מיישמים וירטואליזציה ברמה של לפחות 60%, אולם חלק מהלקוחות חושש להסב שרתים קריטיים כגון מסדי נתונים של מיקרוסופט (Microsoft) או אורקל (Oracle) על סביבות וירטואליות". הוא ציין, כי ברוב המקרים מדובר בחששות שמקורם בשנים הראשונות של הופעת הווירטואליזציה. לדבריו, "בגלל מצב מעורב זה, ארגונים מוצאים את עצמם בסביבה מעורבת בה הם צריכים לדאוג למערכת המקיפה שרתים פיזיים כמו גם הווירטואליים".

"אנחנו עדים לכמה מגמות, כאשר מצד אחד, הווירטואליזציה הבסיסית בוגרת ומעשית, ומאידך, הווירטואליזציות של מערכי האחסון והרשתות חוות עדיין את צעדיהן הראשונים. הטכנולוגיות החדשות מצויות בעיקר בפרויקטים חדשים שמצריכים תשתית חדשה", ציין.

רייך סיכם באמרו, כי ארגונים נערכים לקראת המגמה של הוספת שכבות וירטואליזציה נוספות – בעולמות הגיבוי, האחסון ואבטחת מידע. "וירטואליזציה משנה סדרי עולם", אמר. "אנחנו רואים פתרונות מיוחדים לסביבות השונות".

"המידע הארגוני עובר למערכות האחסון המרכזיות"
גיא כרמין, ארכיטקט פתרונות אזורי לישראל, יוון וקפריסין ברד-האט גיא כרמין, ארכיטקט פתרונות אזורי לישראל, יוון וקפריסין ברד-האט (Red Hat), אמר ש-"מאז מהפכת הווירטואליזציה, המידע הארגוני עובר יותר ויותר למערכות אחסון מרכזיות. בעבר, מערכות אלה היו שמורות לשרתים הקריטיים של הארגון ולמידע משותף של עובדים. כיום, בעקבות המעבר לסביבות וירטואליות, כל המידע הארגוני עובר או שכבר עבר למערכות האחסון המרכזיות למיניהן". לדבריו, "מצב זה עוזר ארגונים לארגן את המידע בצורה טובה ונגישה יותר, למנוע כפילויות ולחסוך בשטח האחסון הכללי הנדרש למידע. כל זה גרם להייפ חדש – Big Data. ארגונים וספקים שמו פתאום לב עד כמה מידע לא מובנה, דוגמת מסמכים וקבצי וידיאו, קיים בכל ארגון".

הוא הוסיף, כי "כמובן שבעולם, ובעיקר בארצות הברית ובאירופה, רוב הארגונים נמצאים בשלבים מתקדמים יותר מאשר בישראל. בעולם, כמו בארץ, יש שני שחקנים מרכזיים במערכות ההפעלה – מיקרוסופט ורד האט. ברוב הארגונים ניתן למצוא את שתי המערכות הללו חיות זו לצד זו, וכך הדבר גם בעולם הווירטואליזציה: יותר ויותר ארגונים מחפשים שחקן נוסף בתחום ואנחנו רואים כניסה מסיבית של פתרון הווירטוליזציה שלנו, Red Hat Enterprise Virtualization, שמפותח בישראל, כפתרון נוסף לתשתיות קיימות. זאת, על מנת להימנע מנעילה לספק יחיד".

"בארץ, לצערי הרב, עדיין חסרה לרוב הארגונים הראייה הזאת, של עבודה במקביל עם שני ספקים ופתרונות, על מנת שלא להינעל על ידי ספק ופיתרון אחד וליהנות מהגמישות והיתרונות משני המוצרים", אמר כרמין. "יחד עם זאת, אנחנו מתחילים לראות את שינוי המגמה ואופטימיים לגבי החדירה שלנו כשחקן מוביל נוסף גם בתחום הווירטואליזציה".

"כיום, ציין כרמין, "הווירטואליזציה במרכזי המיחשוב היא תשתית ברירת המחדל וכל שירות, יישום ושרת שרוצים שלא יהיה על סביבה ווירטואלית מצריך החרגה מהכלל". לדבריו, "התופעה קיימת בחו"ל וגם בארגונים רבים בארץ. אם פעם השאלה הייתה האם ניתן לשים את זה על תשתית וירטואלית, כיום השאלה היא למה לא ניתן לשים את זה על תשתית ווירטואלית והאם יש מוצר או פתרון אחר שיבצע את אותו הדבר על גבי תשתית ווירטואלית".

עוד אמר כרמין ש-"מספר הארגונים בארץ שנערכים למגמה של וירטואליזציה בשכבות IT נוספות, דוגמת אחסון, גיבוי ואבטחת מידע, מצומצם. לעומת זאתף בחו"ל ניתן לראות ארגונים שכל שרת או שירות שלהם מיושם אוטומטית על גבי תשתית וירטואלית".

הוא סיים בציינו, כי "כמעט לכל הספקים בתחום יש כבר כיום מכונות ווירטואליות מוכנות, שכל מה שצריך על מנת להטמיע אותן זה תשתית וירטואלית, הורדת קובץ המכונה הווירטואלית והפעלתו, בצורה קלה, מהירה ונוחה".

מתעניינים בווירטואליזציה? הירשמו לכנס בתחום, בהפקת אנשים ומחשבים

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים