אלון ציפורי, Ray Networks: "מובייל זה לא רק לפתח יישום נייד – מדובר בשינוי פרדיגמה"

"השינוי הזה מגיע מהצרכנים, שהם נרקומנים של אינטראקציות מיידיות וזמינות תמידית", אמר ציפורי, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "אסטרטגיית המובייל היא בת חורגת בכל הקשור ל-IT, אף על פי שיותר ויותר ארגונים נכנסים למובייל" ● על ה-Big Data הוא אמר ש-"זה לא רק איך אוספים את הנתונים, מאחסנים ומנתחים אותם; המשמעות בקשר שלו למובייל היא איך מייצרים ערך ומחזירים למשתמשים מידע כמה שיותר מהר"

"מובייל זה לא רק לפתח יישום נייד. מדובר בשינוי פרדיגמה שמגיע מהצרכנים. הם נרקומנים של אינטראקציות מיידיות וזמינות תמידית", כך אמר אלון ציפורי, מנכ"ל Ray Networks.

ציפורי דיבר במסגרת פאנל בנושא עולם המיחשוב הנייד שנערך במסגרת ועידת המנמ"רים החצי שנתית של אנשים ומחשבים. הוועידה התקיימה לפני ימים אחדים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות מאות מנמ"רים ובהנחיית פלי הנמר, נשיא הקבוצה, ויהודה קונפורטס, העורך הראשי שלה. מנחה הפאנל היה גדי גילאון, מייסד מוביסק (Mobisec) ושותף בחברה.

לדברי ציפורי, "מהניסיון שלנו ברוב הארגונים והחברות, אסטרטגיית המובייל היא בת חורגת בכל הקשור ל-IT, אף על פי שיותר ויותר ארגונים נכנסים למובייל". הוא ציין ש-"Big Data זה לא רק איך אוספים את הנתונים, מאחסנים ומנתחים אותם. המשמעות בקשר שלו למובייל היא איך מייצרים ערך ומחזירים למשתמשים מידע כמה שיותר מהר".

טל נתנוביץ', מנמ"ר דניה סיבוס. צילום: קובי קנטור"פיתוח יישומים הוא תהליך איטי, מה שגורם לכך שלא מגיבים נכון ומשקיעים לא מעט פעמים בפתרונות שעבר זמנם", אמר ציפורי. "בעולם הנייד, המצב הזה מביא יותר ארגונים למקום של Agile IT. בכל מקום בו יש פתרונות מוכנים מראש – יש לשקול אותם על פני פיתוח".

"הבעייתיות: הצורך בהתאמה לכל פלטפורמה"
טל נתנוביץ'
, מנמ"ר דניה סיבוס, ציין של-300 מתוך 800 עובדי החברה יש טלפונים חכמים. "למדנו את הבעייתיות שבעולם הנייד, מאחר שיש צורך בהתאמה לכל פלטפורמה", אמר. הוא הוסיף, כי דניה סיבוס מפתחת את היישומים שלה עצמאית. "אלה יישומים פנים ארגוניים שאנחנו משקיעים הרבה מאוד זמן בתכנון שלהם, הרבה יותר מבעבר", אמר.

לדבריו, "מטרת ההשקעה ביישומים הניידים היא לחסוך זמן לעובדים ולמנהלים. אנחנו רוצים להוכיח החזר השקעה בתחום". נתנוביץ' ציין, כי הנהלת דניה סיבוס דוחפת את הפיתוח בעולם הנייד וכי "אבטחת המידע היא נושא בעייתי. העובדים רוצים עוד ועוד יישומים ועוד ועוד מידע".

ישראל פיינברג, מנמ"ר בית החולים וולפסון. צילום: קובי קנטור"בגלל ריבוי הפלטפורמות לפיתוח, אנחנו מפתחים רק יישומי ווב, שהינו זול ומהיר יותר", אמר נתנוביץ'. לדבריו, זה זמן רב שואפת דניה סיבוס לכך שיישומי ה-ERP שלה יהיו זמינים לרכיבי המיחשוב הניידים של העובדים, מאחר שאלה פרוסים ב-90 אתרים ברחבי הארץ. "יישום בעולם המיחשוב הנייד חוסך זמן, למשל בקבלת תוכניות, או בהזמנת רכש ואישורה", ציין.

ישראל פיינברג, מנמ"ר בית החולים וולפסון, אמר ש-"ההנהלה רואה קידמה בחיוב עד שזה מגיע לאישור התקציב לתחום". לדבריו, "יש אצלנו רצון להשתמש בכלים מעולם המיחשוב הנייד עקב ההבנה שהם יכולים להקל על צוות בית החולים". כך, למשל, ציין פיינברג, כי באמצעות טלפון חכם יכולים מטופלים לקבל הנחיות ועצות מרחוק – דבר החוסך טרטור בהגעה לבית החולים.

"אחת הבעיות בעולם המיחשוב הנייד הרפואי היא הצורך לספק לצוות הרפואי יישומים שנושאים ומציגים מידע רב", ציין. "נלך אחרי הגדולים מאיתנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים