דיווחים: פט גלסינגר מ-EMC ימונה למנכ"ל VMware במקום פול מריץ

למרות שמריץ מכחיש את הדברים ובעוד ששתי החברות בוחרות שלא להגיב, הדיווחים בעיתונות הטכנולוגית האמריקנית הולכים ומתפשטים ● אם אכן יעזוב מריץ את תפקידו, הוא יעשה זאת בראש מורם: במהלך ארבע שנות כהונתו כמנכ"ל, זכתה VMware להצלחה רבה, תוך שהיא מגיעה לשיאי מכירות בכל שנה ונכנסת לתחומים חדשים בעולמות ה-IT ● יצוין, כי גם גלסינגר וגם מריץ הוזכרו כמועמדים פוטנציאליים להחלפתו של ג'ו טוצ'י בראשות EMC

פול מריץ, מנכ"ל VMware, יעזוב את תפקידו בקרוב ובמקומו ימונה פט גלסינגר, נשיא ומנהל התפעול של חטיבת מוצרי תשתיות המידע של EMC – כך על פי דיווחים בעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית. יצוין, כי EMC היא החברה האם של ענקית הווירטואליזציה, אותה רכשה בשנת 2003.

אם אכן יעזוב מריץ את תפקידו, הוא יעשה זאת בראש מורם: במהלך ארבע שנות כהונתו כמנכ"ל, זכתה VMware להצלחה רבה, תוך שהיא מגיעה לשיאי מכירות בכל שנה ונכנסת לתחומים חדשים בעולמות ה-IT, בהם מיחשוב ענן והעולם הנייד. כך, בארבע השנים האחרונות הוכפל מחזור המכירות של ענקית הווירטואליזציה מ-1.88 מיליארד דולרים ל-3.77 מיליארד דולרים, נכון לסוף 2011.

מריץ הגיע ל-EMC, ומאוחר יותר ל-VMware, לאחר שענקית תשתיות המידע והאחסון רכשה את Pi – חברת ההזנק שלו, בשנת 2008. בין השנים 1986 עד 2000 עבד מריץ במיקרוסופט (Microsoft), כשבתפקידו האחרון היה סגן נשיא בכיר בקבוצת האסטרטגיה של פלטפורמות ומפתחים וחלק מצוות בן חמישה מנהלים בכירים בחברה. מריץ נחשב לעתים קרובות למספר 3 במיקרוסופט, לאחר המייסד והיו"ר ביל גייטס והמנכ"ל סטיב באלמר. מריץ היה האחראי על הפיקוח על רוב התוכנות של החברה בתחומי השרתים ותחנות העבודה, כולל יוזמות גדולות כמו הפיתוח של חלונות 95 (Windows 95), חלונות NT ואינטרנט אקספלורר (Internet Explorer).

פול מריץ, מנכ"ל VMware. צילום: פלי הנמרבינואר השנה נענה ג'ו טוצ'י בן ה-65, יו"ר מנכ"ל ונשיא EMC, לבקשת מועצת המנהלים של EMC וחזר בו מכוונתו לפרוש השנה מתפקידיו כיו"ר וכמנכ"ל. זאת, לאחר שבשנה שעברה הודיע טוצ'י, כי בכוונתו לפרוש מתפקידו ב-2012 ואף אמר שהחברה פתוחה לקבל הצעות לרכישתה. הוא הוסיף, כי במקביל, הוא שוקד על תוכנית להחלפתו באמצעות קידום של מנהל מתוך החברה. כמחליף אפשרי לטוצ'י הוזכר שמו של גלסינגר, שבטרם הגיע ל-EMC עבד במשך שלושה עשורים באינטל (Intel). בעבר הוזכר גם שמו של מריץ כאחד המועמדים להחליף את טוצ'י בראשות EMC, לצד שמם של הווארד אליאס – נשיא ומנהל תפעול חטיבת שירותי ענן של החברה, ודיוויד גולדן – סגן נשיא בכיר וסמנכ"ל הכספים שלה.

דוברים של VMware ו-EMC סירבו להגיב לידיעה. מריץ אמר לסוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg), כי "המדובר בספקולציה ותו לא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים