מיקרוסופט הציגה גרסה מקדימה של אופיס 15

הגרסה החדשה נבדלת מקודמותיה לא רק בהתאמה לצגי מגע, אלא גם בכך שהיא תוכננה לפעול בשילוב עם מערך מגוון של שירותי ענן שמיקרוסופט הרכיבה בחודשים האחרונים, וכן שולבו בה טכנולוגיות של חברות שמיקרוסופט רכשה, דוגמת סקייפ ו-Yammer ● מבחינת המראה, נסמכת התוכנה במידה רבה על ממשק מטרו, ואילו היישומים וורד, אקסל ו-OneNote תוכננו מחדש בצורה ידידותית יותר למגע ● סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט: "הפכנו את התפקודים החברתיים לחלק חשוב ביותר מחבילת אופיס"

מיקרוסופט (Microsoft) הציגה אתמול (ב') גרסה מקדימה לחבילת אופיס (Office) חדשה, אשר תוכננה לפעול במחשבי לוח עם צגי מגע שמצוידים במערכת ההפעלה חלונות 8 (Windows 8), וכן במחשבי PC שולחניים ונישאים. באירוע שנערך בסן פרנסיסקו, תיאר סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, את הגרסה החדשה כ-"שאפתנית ביותר שמיקרוסופט פיתחה מאז ומעולם לחבילת אופיס". יצוין, כי שמה של הגרסה החדשה, אופיס 15, מעולם לא קיבל אישור רשמי ממיקרוסופט.

הגרסה החדשה נבדלת מקודמותיה לא רק בהתאמה לצגי מגע, אלא גם בכך שהיא תוכננה לפעול בשילוב עם מערך מגוון של שירותי ענן שמיקרוסופט הרכיבה בחודשים האחרונים. בנוסף, שולבו בה טכנולוגיות של חברות שמיקרוסופט רכשה, דוגמת סקייפ (Skype) ו-Yammer. "זו הגרסה הראשונה של אופיס שפותחה על פי תפישה של שירות", ציין מנכ"ל החברה.

מבחינת המראה, נסמכת התוכנה במידה רבה על ממשק מטרו (Metro) שמאפיין את קו המוצרים החדש של מיקרוסופט, ובכלל זה מערכות ההפעלה חלונות פון (Windows Phone) וחלונות 8. היישומים וורד (Word), אקסל (Excel) ו-OneNote תוכננו מחדש על מנת שיהיו ידידותיים יותר למגע, מתוך הכרה בכך שמספר גדול יותר של משתמשים ניגש לקבצים ותכנים באמצעות מחשבי לוח. במיקרוסופט מפתחים גרסאות שונות של אופיס 15 עבור מחשבי לוח עם מעבדי ARM, ועבור מחשבי PC עם מעבדי x86 מתוצרת אינטל (Intel) ו-AMD. עוד כוללים החידושים באופיס 15 תמיכה מורחבת בקלט באמצעות חרט, כך שהמשתמשים יוכלו לכתוב הערות ישירות ביישומים דוגמת OneNote. התפריטים של OneNote מאפשרים גם גישה קלה יותר לתפקודים בנגיעת אצבע.

יישומי אופיס כוללים כעת גם שילוב אוטומטי בשירות האחסון המקוון SkyDrive של מיקרוסופט, מה שמאפשר למשתמשים לגבות נתונים וקבצים לשירות תוך כדי עבודה. ההגדרות והעבודות יישמרו בענן, כך שהמשתמשים יוכלו לגשת למופעים האישיים של אופיס ללא תלות בסוג המכשיר שבו הם משתמשים. "בראש ובראשונה, מדובר בענן", אמר באלמר.

הגרסה החדשה של אופיס עשירה בתפקודים שתומכים בתקשורת ארגונית ושיתוף. תפקודי הרשת של Yammer, חברה שאותה רכשה מיקרוסופט בחודש שעבר תמורת סכום של 1.2 מיליארד דולרים, ישולבו ב-SharePoint וביישומי Dynamics CRM. "הפכנו את התפקודים החברתיים לחלק חשוב ביותר מחבילת אופיס", סיכם מנכ"ל החברה. יצוין, כי מועד ההשקה ומחיר החבילה החדשה טרם פורסמו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים