הממשלה אישרה הגדלת תקציב מרכזי המו"פ האזוריים פי ארבעה; יעמוד על 12 מיליון שקלים ב-2013

משרד המדע והטכנולוגיה יזכה לתמיכה תקציבית בגובה 9 מיליון שקלים נוספים ● התקציב החדש יתמרץ מחקר יישומי, שיתוף פעולה עם התעשייה ומחקר מוכוון אזור, כאשר התוספת תתחלק בין משרד המדע והטכנולוגיה, המשרד לפיתוח הנגב והגליל והמשרד לשיתוף פעולה אזורי ● פרופסור דניאל הרשקוביץ', שר המדע והטכנולוגיה: "הרעיון של המרכזים לבצע מחקר באזור ולמענו מהווה מודל לחיקוי בעולם כולו, ובאחרונה אף פנו אלינו מאונסק"ו כדי ללמוד על המרכזים ולהעתיק את המודל למדינות מתפתחות"

תקציב מרכזי המחקר והפיתוח האזוריים של משרד המדע והטכנולוגיה יגדל ב-9 מיליון שקלים, כך אישרה הממשלה בישיבתה היום (א'). משמעות ההחלטה היא, כי תקציב המרכזים יגדל פי ארבעה.

משרד המדע והטכנולוגיה הקים במהלך השנים שמונה מרכזי מחקר ופיתוח אזוריים, מקריית שמונה והגולן בצפון ועד לחבל אילות בדרום. במסגרת המרכזים מבוצעים מחקרים בתחומים יישומיים, הייחודיים לאזור שבו הם יושבים, במטרה לתרום לרווחתו הכלכלית והחברתית, ולפתור בעיות ייחודיות לו.

במסגרת ההחלטה, יוגדל תקציב התמיכה של מרכזי המו"פ החל משנת 2013 על פי החלוקה התקציבית הבאה: 6 מיליון שקלים ממשרד המדע והטכנולוגיה, 1.5 מיליון שקלים מהמשרד לפיתוח הנגב והגליל ו-1.5 מיליון שקלים מהמשרד לשיתוף פעולה אזורי. 9 המיליון השקלים יתווספו לתקציב קיים של 3 מיליון שקלים, וכך יעמוד התקציב הכולל בשנה הבאה על 12 מיליון שקלים.

ביולי 2011 קיבל פרופסור דניאל הרשקוביץ, שר המדע והטכנולוגיה, את המלצות הוועדה לבחינת מרכזי המחקר והפיתוח האזוריים. מטרת הוועדה, בראשה עמדה פרופסור חגית מסר-ירון, נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, היתה לבחון את מידת שיתוף הפעולה של המרכזים עם האקדמיה, התעשייה ומרכזי הפיתוח החקלאיים, וכן את השפעתם הכלכלית-חברתית של המרכזים על האזור שבו הם נמצאים, ומידת מסחור הידע הנוצר בהם.

בישיבת הממשלה שהתקיימה היום הוחלט לאמץ את מסקנות הדו"ח, הקובעות כי משרד המדע והטכנולוגיה ישנה את מודל התמיכה שבו הוא תומך במרכזים. המודל החדש יתמרץ מחקר יישומי, שיתוף פעולה עם התעשייה ומחקר מוכוון אזור. התקציב המוגדל יושקע בהגדלת היקף ואיכות המחקרים המבוצעים בכל אחד משמונת המרכזים, בהרחבת פעילות המרכזים בתחומי מדע וקהילה ובגיוס חוקרים נוספים למרכזים ובשיפור תשתיות המחקר במרכזים.

לדברי פרופסור הרשקוביץ, "מרכזי המחקר והפיתוח האזוריים הם היהלומים בכתר העשייה של המשרד בפריפריה. הרעיון של המרכזים לבצע מחקר באזור ולמענו מהווה מודל לחיקוי בעולם כולו, ובאחרונה אף פנו אלינו מאונסק"ו כדי ללמוד על המרכזים ולהעתיק את המודל למדינות מתפתחות".

פרופ' מסר-ירון בירכה על קבלת ההמלצות, וציינה כי "מרכזי המו"פ האזוריים הם אמצעי לקידום הפריפריה באמצעות שילובם במרחב המחקר והפיתוח הלאומיים. כולי תקווה, כי ההחלטה תוביל לתוצאות המקוות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. בני קמין

    זה עדיין תקציב מגוכח... מה כבר אפשר לעשות עם כ-30 שנות אדם? האם 30 איש יצילו את עתיד הכלכלה הישראלית? בושה וכלימה !!

אירועים קרובים