סלקום: הרווח הנקי ברבעון הראשון זינק ב-27.5%, למרות שההכנסות ירדו בכ-2%

הרווח הנקי של החברה הגיע ברבעון הראשון של 2009 ל-348 מיליון שקלים, וההכנסות - ל-1.561 מיליארד ● החברה רשמה גידול רבעוני של למעלה מ-40% בהכנסות משירותי ערך מוסף ותוכן ● לעומת זאת - ההכנסות ממכירת ציוד קצה ירדו בכ-20% ● סלקום הודיעה, כי תחלק בקרוב לבעלי המניות שלה דיבידנד בסך כ-330 מיליון שקלים

סלקום רשמה ברבעון הראשון של 2009 שיא ברווח הנקי הרבעוני – כך עולה מתוצאותיה הכספיות שפורסמו הבוקר (ג'). הרווח הנקי של חברת הסלולר עלה ברבעון ב-27.5%, והגיע ל-348 מיליון שקלים לעומת 273 מיליון ברבעון המקביל ב-2008. הרווח הנקי למניה עלה ב-317.86%, והגיע ל-3.51 שקלים לעומת 0.85. לעומת זאת, ההכנסות של חברת התקשורת ירדו ברבעון המדווח ב-2.17% ל-1.561 מיליארד שקלים אל מול הכנסות של 1.595 מיליארד שקלים.

פילוח ההכנסות מעלה, כי סלקום רשמה ברבעון הראשון של 2009 עליה של 1.11% בתחום השירותים (זמן אוויר), שהגיע ל-1.37 מיליארד שקלים לעומת 1.36 מיליארד ברבעון המקביל ב-2008. ההכנסות משירותי ערך מוסף ותוכן הסתכמו ב-202 מיליון שקלים – גידול של 43.24% לעומת 148 מיליון. במכירת ציוד קצה רשמה סלקום ירידה בהכנסות בשיעור של 20.68%. אלה הגיעו ל-188 מיליון שקלים לעומת 237 מיליון.

ההוצאות הגולמיות של סלקום הסתכמו ברבעון המדווח ב-806 מיליון שקלים – ירידה של 8.3% לעומת 879 מיליון ברבעון המקביל ב-2008. הרווח הגולמי הסתכם ב-755 מיליון שקלים – עליה של 5.45% לעומת 716 מיליון הרווח הגולמי השולי עמד על 48.37% לעומת 44.89%.

החברה הגדילה ברבעון את ההוצאות התפעוליות ב-7.2% ל-313 מיליון שקלים לעומת 292 מיליון. הוצאות המכירה והשיווק נשארו כמעט ללא שינוי: 157 מיליון שקלים לעומת 156 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. ההוצאות ההנהלה והכלליות היו ללא שינוי – 154 מיליון שקלים הן ברבעון המדווח והן ברבעון הראשון של 2008. בסעיף הוצאות אחרות היו לחברה הוצאות של שני מיליון שקלים לעומת הכנסות של 18 מיליון.

הרווח התפעולי הרבעוני עמד על 442 מיליון שקלים – גידול של 4.25% לעומת 424 מיליון. הרווח התפעולי השולי הגיע ל-28.32% לעומת 26.58%. ה-EBIDTA של סלקום גדל ב-3.04% ל-611 מיליון שקלים לעומת 593 מיליון. מספר המנויים של סלקום עמד בסוף הרבעון על 3.21 מיליון.

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום, אמר בתגובה לתוצאות, כי הן "נובעות בעיקר ממיקודנו בעסקי הליבה שלנו, מתהליכי ההתייעלות ומטיוב מצבת המנויים. הישגים אלה ראויים במיוחד לציון לאור הסביבה המקרו-כלכלית הנוכחית, שהביאה לירידה בהכנסות משירותי נדידה של תיירות נכנסת ויוצאת, ועלייה בהפרשה לחובות מסופקים. ייתכן שאף אלה הושפעו מההאטה הכלכלית העולמית, בנוסף לסביבה התחרותית המאתגרת ולשחיקת התעריפים המתמשכת".

טל רז, מנהל הכספים הראשי של החברה, אמר: "אנחנו מרוצים במיוחד מהצמיחה המשמעותית ברווחיות שלנו ומהגידול – הן בהכנסות מתוכן ושירותי ערך מוסף והן בהכנסות משירותי תקשורת קווית. הצמיחה ברווחיות מיוחסת בעיקר לניהול עלויות צמוד, שהוביל לרמת הוצאות שיווק, מכירה, הנהלה וכלליות זהה לרבעון המקביל אשתקד". רז דיווח, כי החברה תחלק בקרוב לבעלי המניות שלה דיבידנד בסך כ-330 מיליון שקלים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים