משה שובה, EMC: "מערכי ה-IT בארגוני SMB ערוכים פחות להפסקות החשמל היזומות"

הודעת חברת החשמל, כי בעקבות השרב ייתכנו בימים הקרובים הפסקות חשמל יזומות מצריכה היערכות גם של מערכי ה-IT, כדי למנוע קריסת מערכות ● לדברי שובה, מנהל חטיבת השירותים הגלובליים ב-EMC ישראל ויוון, על המנמ"רים לבקש מאנשי התשתיות ומספקיות ה-IT לבדוק את מערכי החשמל וכן לבחון את פעולת הגנרטורים ומערכות ה-UPS, שמספקות חשמל עד שמערכות ה-IT יורדות בצורה מסודרת ● בנוסף, הוא ממליץ לבצע תרגיל הדמיה של היערכות מפני הפסקות חשמל

"רוב הארגונים הגדולים ערוכים למצב של הפסקות חשמל, יזומות או לא, לאחר שהשקיעו בכך מחשבה ומשאבים. לעומתם, מרבית הארגונים הקטנים והבינוניים ערוכים פחות להפסקות החשמל הללו", כך אמר משה שובה, מנהל חטיבת השירותים הגלובליים ב-EMC ישראל ויוון.

שובה התראיין לאנשים ומחשבים בשל השרב שהחל בסוף השבוע ואמור להגיע לשיאו ביום רביעי הקרוב. בעקבות השרב הודיעה חברת החשמל, כי ייתכנו הפסקות חשמל יזומות ואף קראה לאזרחים להמעיט בהפעלת מכשירי חשמל בשעות העומס – בין הצהרים לערב. ביום ה' האחרון חוו האזרחים "קדימון" לאירוע מחסור בחשמל, כאשר תקלה בתחנת הכוח רוטנברג שבאשקלון גרמה להשבתת יחידת ייצור חשמל. עד לכניסת יחידות הגיבוי לפעולה, נותק החשמל לסירוגין באזורים שונים בארץ.

חברת החשמל עתידה לבצע את ההפסקות היזומות אם הביקוש לחשמל יפתיע בזינוק ניכר לעומת יום ה', או במקרה של תקלה נוספת באחת מיחידות הייצור הגדולות של חברת החשמל, יחלו הפסקות חשמל יזומות, במסגרתן ינותקו צרכני חשמל כבדים מרשת החשמל לטובת ייצור פרטי בגנרטורים. אם אלה לא יספיקו, יבוצעו הפסקות חשמל יזומות כלליות.

לדברי שובה, מה שנדרש מהמנמ"רים הוא לבקש מאנשי התשתיות ומספקיות ה-IT שלהם לבדוק את מערכי החשמל, לבחון את פעולת הגנרטורים למי ממערכי ה-IT שיש להם אחד כזה ולבחון את מערכות ה-UPS, שמספקות חשמל עד שמערכות ה-IT יורדות בצורה מסודרת. זאת, על מנת למנוע את הקריסה של המערכות. "לרוב הארגונים הגדולים יש מערכות שכאלה", אמר שובה. "להרבה מהארגונים יש גם גנרטור. אולם, מאחר שעברו כמה שנים מאז שהם הפעילו את הגנרטור בפעם אחרונה, יש לבדוק שהמערכות אמנם עובדות ושיש להן הזנות כפולות, למקרה שמקור החשמל מתנתק".

הוא הוסיף, כי "יש לבדוק את האפשרות של מעבר לאתר הגיבוי (DR) ולעבודה ממנו. אם הנפילה היא למשך זמן ארוך יותר ממה שהחברה יכולה לשאת ואין לה אפשרות לעבוד עם גנרטורים, מומלץ לעבור לאתר הגיבוי ולהפעיל את מערך המיחשוב ממנו. זאת, בהנחה שאפשר 'לשחק' בין שתי ערים שונות, שבאחת מהן יש חשמל ובשנייה אין".

בכל מקרה, אמר שובה, "עדיף השבוע להיות מוכנים עם הטכנאים ואנשי הסיסטם, על מנת שאם תהיה תקלה באספקת החשמל, או הפסקת חשמל יזומה, ניתן יהיה לקצר את משך ההעלאה המחודשת של מערכות ה-IT".

"אנחנו מציעים לבצע תרגיל הדמיה של היערכות מפני הפסקות חשמל, שייערך בשעות הערב או בסופי שבוע, בזמן נוח ללקוחות", הוסיף. לדבריו, בשבוע שעבר גדלה כמות הפניות של לקוחות לביצוע בדיקות שכאלה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים