סקר: 22% מהישראלים מנצלים את הנסיעה לעבודה וממנה לצורכי עבודה; האמצעי הפופולרי ביותר: שיחות בסלולרי

78% מהעובדים בזמן הנסיעה עושים זאת באמצעות שיחות בטלפון הנייד ואילו רק 8% עושים שימוש במחשב, כך על פי סקר גיאוקרטוגרפיה שנערך עבור סינריון מערכות ● על פי הסקר, 22% מהנוהגים לעבוד במהלך הנסיעה אינם עושים שימוש בעזרים אלה ● 56% מהנוהגים לעבוד בדרכם לעבודה חושבים, כי העבודה במהלך הנסיעה חוסכת להם במידה זו או אחרת מזמן העבודה במשרד

שיעור ניכר מן המועסקים בישראל נוהגים לנצל את זמן הנסיעה לעבודה וממנה לצורכי עבודה, כאשר מרביתם מנצלים אותו לשיחות באמצעות הטלפון הנייד בנושאים הקשורים לעבודתם – כך עולה מסקר שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עבור סינריון מערכות. הסקר נועד לבחון את שיעור האנשים הנוהגים לעבוד בדרכם לעבודה בקרב מועסקים, את משך הנסיעה, אופן ביצוע העבודה וכן את תפיסת התרומה של עבודה זו בחיסכון בזמן עבודה במשרד.

מנתוני הסקר עולה, כי רק 2% מהישראלים המועסקים מגיעים לעבודה באמצעות הרכבת. אמצעי התחבורה העיקרי ש-56% מהמועסקים עושים בו שימוש על מנת להגיע לעבודה הוא רכב או מכונית פרטית, וזאת בפער מובהק לעומת הרכבת וכל שאר אופני ההגעה אשר צוינו בהקשר זה, כגון: אוטובוס (22%), ברגל (11%) או בהסעה מאורגנת (6%). כ-70% מהמשיבים נמצאים בדרך לעבודה וממנה עד שעה ביום.

בכל הקשור לתרבות העבודה בדרכים, הנתונים מעידים על שיעור גבוה של ישראלים העובדים בדרכים במטרה לחסוך בזמן העבודה במשרד. כך, 22% מהמועסקים עובדים לפחות מדי פעם בזמן הנסיעה. 56% מהם מנצלים לפחות 50% מזמן הנסיעה לטיפול בנושאים הקשורים לעבודתם. 78% עושים זאת באמצעות שיחות בטלפון הנייד ואילו רק 8% עושים שימוש במחשב. 22% נוהגים לעבוד, אך אינם עושים שימוש בעזרים אלה בדרכם לעבודה. 56% מהנוהגים לעבוד בדרכם לעבודה חושבים, כי העבודה במהלך הנסיעה חוסכת להם במידה זו או אחרת מזמן העבודה במשרד.

מנתוני הסקר מתברר גם, כי הנוהג לעבוד בדרך לעבודה שמור בעיקר לגברים ולעובדים הבכירים. שיעור העובדים בזמן הנסיעה גבוה יותר בקרב גברים (כ-27% מהגברים לעומת כ-17% מהנשים). מבין אלה שעובדים בדרך אל העבודה וממנה לפחות מדי פעם, שיעור גבוה מהמשיבים גם סבורים שיש לכך תרומה לייעול יום העבודה שלהם (כ-61% מהגברים, כ-50% מהנשים). עוד מראה הסקר, כי שיעור העובדים במהלך הנסיעה עולה עם העלייה בהשכלה ובהכנסה: 31.5% מבעלי ההכנסה הגבוהה נוהגים לעבוד בדרך לעבודה לפחות מדי פעם, לעומת כ-15.4% מבעלי הכנסה ממוצעת וכ-17.4% מבעלי הכנסה שמתחת לממוצע.

אלי אבני, מנכ"ל סינריון מערכות, אמר עם פרסום תוצאות הסקר, כי  "כחברה העוסקת בפתרונות תוכנה לניהול זמן ונוכחות עובדים, היה חשוב לנו לראות האם הזמן בדרך אל העבודה וממנה מנוצל לצורכי עבודה, למרות שאינו בא לידי ביטוי במניין שעות הנוכחות הנרשמות לעובד. הסקר שנערך עבורנו מצביע על כך, שאחוז ניכר מהמועסקים עובדים בדרכים, ומרביתם עושים זאת באמצעות שיחות עסקיות בנייד. אפשר לשער כי חלק ניכר מהם עושים זאת כאשר הם נוהגים. נראה כי העומס שבו נתונים מועסקים רבים כיום במקום העבודה מאלץ אותם 'להשלים שעות' גם בדרכים. חלקם הגדול עושה זאת במטרה לייעל את יום העבודה".

הסקר התבצע בשבוע הראשון של יוני 2012 בקרב 597 משיבים, גברים ונשים, מועסקים בגיל 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של אוכלוסיה זו מקרב כלל האוכלוסייה היהודית במדינת ישראל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יובל

    זה לא יגרום למעסיקים לדרוש מהעובדים לעבוד פחות, וכמובן שרוב העובדים לא יקבלו תגמול על השקעת הזמן והמאמץ...

אירועים קרובים