יוסי הנדלר, PMI: "אין מספיק התמחות אקדמית בניהול פרויקטים"

"אין באוניברסיטאות תואר שני בתחום, אלא רק קורסים בניהול פרויקטים במסגרת תארים", אמר הנדלר, נשיא PMI, העמותה לניהול פרויקטים בישראל ● לדבריו, "הכשרה של מנהלי פרויקטים ברמה האקדמית היא מחויבת המציאות"

"לצערנו, אין עדיין התמחות אקדמית מספיקה בתחום ניהול פרויקטים בישראל, אין באוניברסיטאות תואר שני בתחום, אלא רק קורסים בניהול פרויקטים במסגרת תארים. הכשרה של מנהלי פרויקטים ברמה האקדמית היא מחויבת המציאות", כך אמר יוסי הנדלר, נשיא PMI – העמותה לניהול פרויקטים בישראל. הנדלר דיבר בפתח הכנס השנתי ה-16 של העמותה, שנערך היום (ד') בהפקת אנשים ומחשבים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, בהשתתפות כאלף איש. מנחה הכנס היה יעקב נתניהו, סגן נשיא PMI ישראל.

בדבריו סקר הנדלר את פעילות הארגון העולמי, שמונה יותר מ-500 אלף חברים, ואת זו של הסניף הישראלי, ותיאר את התוכניות להמשך השנה. "הסניף הישראלי פועל כולו בהתנדבות, ושם לו למטרה לקדם את תחום ניהול הפרויקטים בארץ", ציין. לדברי הנדלר, כמות המוסמכים לניהול פרויקטים הולכת וגדלה – הן בישראל והן בעולם. הוא אמר שהעמותה חילקה השנה מלגות לשני סטודנטים הלומדים את התחום בתארים מתקדמים.

"הייתה זו שנה לא קלה, עם תהפוכות שאיננו יודעים למה הן יובילו. למשברים הכלכליים יהיו השפעות על ישראל", הוסיף הנדלר.

הוא ציין, כי במסגרת הכנס של העמותה הוחלט לשים דגש על "כישורים רכים", משמע – להביא את הצדדים הרכים יותר של ניהול פרויקטים, שמתבטאים בהרצאות ובסדנת משחק.

"מחקרים הוכיחו, כי כאשר מטפחים מנהלי פרויקטים מתקבלות תועלות רבות: חסכון בעלויות, צמצום תקציבים, מניעת טעויות נשנות ושביעות רצון גדלה של לקוחות", אמר הנדלר. "כיצד ידע מנהל פרויקטים אם הוא טוב? אם הלקוח פנה אליו שוב".

הוא סיים בציינו, כי "נדרש שינוי בהתנהגות הארגון ובשפה ובמינוחים בהם משתמשים עובדיו, על מנת לקדם את ניהול הפרויקטים בו".

לאחר מכן חולקו פרסים על פרויקטים שהצטיינו באופן ניהולם. במקום הראשון זכתה חטיבת אלתא מערכות בתעשייה האווירית על פרויקט מכ"ם יירוט לכיפת ברזל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים