פול מריץ, נשיא ומנכ"ל VMware: "הענן נועד להבטיח לארגונים חיים טובים יותר"

"הצעד הבא במעבר לענן, אותו אנחנו חווים כבר עתה, מצריך התארגנות מחדש", אמר מריץ בכנס השנתי של EMC, שנערך בימים אלה בלאס-ווגאס ● לדבריו, "השוני לעומת השלבים הקודמים איננו רק טכנולוגי וההבדלים נעוצים במישורים רבים, כמו הנפח האדיר של המידע, האנשים שמאיישים כיום את הארגונים והדרך בה הם נקשרים אל מערכות המידע"

"המעבר למיחשוב ענן הוא מסע אתגרי שנועד להבטיח חיים טובים ויעילים יותר לארגונים בני זמננו", כך אמר פול מריץ, נשיא ומנכ"ל VMware. מריץ נשא אמש (ג') את אחת ההרצאות המרכזיות ביומו השני של כנס EMC שמתקיים בלאס-ווגאס.

מזה כחמש שנים משמש מריץ בתפקידו הנוכחי, אחרי שכיהן קודם לכן כאחראי על תחום הענן ב-EMC, ש-VMware היא חברה בת שלה. נקודת המוצא של מריץ היא ש-"העולם שבו אנחנו חיים עתה שונה לחלוטין ממה שהיה כאן אך לפני עשרות שנים. בהתחלה היה העולם מאופיין בניהול תלוי ניירת. טכנולוגיית המידע העבירה אותנו לשלב השני, שהלך והתפתח לאורך תחנות משמעותיות. זה החל במחשבי ה-MF הענקיים, עבר למחשבים האישיים, משם לאפשרויות הגלומות בשרת/לקוח והלאה אל הרשת העולמית".

"אולם הצעד הבא, אותו אנחנו חווים כבר עתה, הוא בעצם שלב חדש ונפרד", אמר מריץ. "השלב הקודם והמוצלח מוצה וכעת קיים צורך בהתארגנות מחדש. השוני לעומת השלבים הקודמים איננו רק טכנולוגי וההבדלים נעוצים במישורים רבים. אחד מהם הוא הנפח האדיר של המידע. לא מדובר יותר רק על אנשים שקשורים למערכות המידע. כיום, אלה הם התקנים שיוצרים כמויות מידע בהיקפים אחרים לחלוטין ממה שהכרנו עד כה. במקרים מסוימים, במערכות מורכבות, אנחנו חייבים כיום לאצור מאות מיליוני אירועים מידי שעה".

הוא הוסיף, כי "שינוי גדול אחר חל באנשים המאיישים כיום את הארגונים ובדרך בה הם נקשרים אל מערכות המידע. משתמשי הקצה עושים שימוש במגוון כלים וסביבות המצויים בידי כל אחד מהפרטים. זהו דור של זמן אמת, יש לספק לו את המידע כאן ועכשיו. הרשתות החברתיות פועלות אחרת לגמרי מכל מה שהכרנו. האנשים מעורבים ומשפיעים יותר – ומיידית. גם הארגונים שינו פניהם. הם מנהלים אנשים ולא יחידות ארגוניות, פונים לנהל פתרונות ולא כלים".

המענה לכל הסוגיות הללו מוביל, לדברי מריץ, אל הענן, על הצורות וההרכבים השונים שלו. הוא אמר, כי האתגר הגדול נופל על כתפי ספקי הפתרונות וכי מדובר בכמה וכמה משוכות לא פשוטות. "אחת המשימות הבולטות היא העברת היישומים של השלב הקודם, ובכלל זה המערכות הארגונית, לעידן התשתיות החדשות", ציין. "התמודדות לא פחות קשה בתחום אבטחת המידע – תחום שהולך וגדל, וזורם מכל מקום לכל מקום, באמצעות שלל כלים ואמצעים".

הוא קרא לתת מחשבה מעמיקה "גם לשינויים מעמיקים שנדרשים ביעילות התכנות. אין ברירה אלא לעבור לדרכים יותר קלות ופשוטות ביצירת התוכנות. אחת מהן היא מעבר למערכות קוד פתוח". בסופו של דבר, אמר מריץ, "נדרש פתרון לקונפליקט שבין שני קטבי רצונות הלקוח. זה האחרון מעוניין בפתרונות אינטגרטיביים, אולם, מאידך, מבקש לשמור על מידת פתיחות הולמת. הדבר מחייב מענים מודולאריים, שמשתלבים לכדי שלמות אך לא כופים על הלקוח לרכוש את כל המרכיבים שלהם".

לכל האתגרים הללו מציעות EMC והחברות הבנות שלה כלים ופתרונות בתחום הענן, חלקם בשיתוף פעולה עם שותפים עסקיים. "הכוונה שלנו היא להשקיע רבות במסע הארוך והמאתגר", סיכם מריץ. "צפויות התפתחויות רבות בתקופה הבאה, חלקן אפילו עוד השנה, שיאפשרו לקבל יותר שירותים, באפקטיביות גדלה ובעלות מופחתת".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לארצות הבריצ

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים