האוניברסיטאות בארץ החלו בהליך מעבר לענן של טריפל סי בפרויקט שהיקפו עשרות אלפי שקלים

המוסדות יצרכו את שירותי הענן במודל של הפעלה עצמאית עם אפשרויות של שילוב בין ענן הציבורי של טריפל סי והענן הפרטי של האקדמיה ● אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת תל אביב החלו כבר במעבר בתחילת פברואר ולאחריהן יעברו מוסדות נוספים ● אורי ארליך, מנהל המיחשוב של אוניברסיטת חיפה: "השימוש בענן הציבורי יאפשר לאוניברסיטה לשפר את רמת שירות ה-IT הניתן, בייחוד לחברי הסגל האקדמי"

מחב"א (מרכז החישובים הבין אוניברסיטאי) החל בהליך מעבר לענן הציבורי של טריפל סי (Triple C). אוניברסיטת חיפה ואוניברסיטת תל אביב החלו כבר במעבר בתחילת פברואר ולאחריהן יעברו גם מוסדות אחרים. למחב"א יש עשרות אלפי משתמשים – עובדי כל הפקולטות, החוקרים, הסטודנטים ומקבלי שירותים חיצוניים הנעזרים בשירותיהם של מוסדות אלו. היקפו הכספי של הפרויקט לא נמסר לפרסום, אולם גורמים בשוק העריכו את שוויו בעשרות אלפי שקלים.

הענן של טריפל סי מבוסס על vCloud של VMware. המוסדות יצרכו את שירותי הענן במודל של הפעלה עצמאית עם אפשרויות של שילוב בין ענן הציבורי של טריפל סי והענן הפרטי של האקדמיה. העבודה בתצורת ענן, נמסר, תאפשר לאוניברסיטאות לספק במהירות וללא צורך בהיערכות מוקדמת, תשתיות מיחשוב זמינות, המותאמות לצרכים הייחודיים של מרכזי המחשוב ובהמשך גם של לקוחות פנימיים, ביניהם פקולטות, חוגים וחוקרים עצמאיים, כל זאת ללא צורך בהרחבת התשתיות הקיימות והעלויות הגבוהות הנלוות לכך. בנוסף, האוניברסיטאות השונות יוכלו להשתמש בתשתיות הענן לצרכי גיבוי והתאוששות מאסון, עבור מערכים קריטיים באוניברסיטאיות.

בשלב הראשון מיושם הפרויקט באוניברסיטת תל אביב ובאוניברסיטת חיפה. אנשי התשתיות של האוניברסיטאות עברו הדרכה להפעלה עצמאית, על ידי צוות מיחשוב הענן של טריפל סי. כך, שני המוסדות יוכלו לקבל שירותי ענן פרטי בתוך הענן הציבורי, שירותי שימוש בשרתים וירטואליים על מגוון תשתיות שונות, שירותי דיסק, שירותי גיבוי מרוחק ועוד.

לדברי אשר רוטקופ, מנהל מחב"א, "שירותי המיחשוב של האוניברסיטאות בארץ הם מהמתקדמים בעולם האקדמי ומהלך זה מהווה צעד נוסף בהצבת האוניברסיטאות בשורה הראשונה של יישומי הטכנולוגיות המובילות בעולם המיחשוב".

אורי ארליך, מנהל המיחשוב של אוניברסיטת חיפה, אמר כי "השימוש בענן הציבורי יאפשר לאוניברסיטה לשפר את רמת שירות ה-IT הניתן, בייחוד לחברי הסגל האקדמי"

בן נחום, מנהל מחלקת שירותי ענן בטריפל סי, הוסיף כי "מרכזי המחשבים של האוניברסיטאות נמצאים במצב של חוסר ודאות תמידי אל מול הדרישות המגוונות והמשתנות של הלקוחות הפנימיים באקדמיה. אנו מספקים את הפתרון לבעיה כואבת זו, ומאפשרים להם גמישות מרבית, המלווה ביכולת לספק מענה יעיל בזמן אמת, כמעט לכל דרישה שעולה מן השטח, מה שעד היום היה חסר להם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים