ניר לוי, CTO ריל קומרס: "במקום לפתח אפליקציה בודדת, על ארגונים לבנות אסטרטגיית מובייל"

"יותר ויותר אנשים מעדיפים לגלוש ברשת עם סמארטפונים, ויש לזה משמעות אחת: הכניסה לעולם המובייל חיונית לכל ארגון שרוצה לקיים מערכת יחסים רציפה ומניבה עם לקוחותיו", אמר לוי בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס - מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים ● לדבריו, "מתודולוגיית העבודה במובייל צריכה להתייחס לצרכי הארגון ולמטרות החשיפה למובייל ולהתחשב באקלים הטכנולוגי של הארגון"

"במקום לפתח אפליקציית מובייל בודדת לכל קמפיין שיווקי בנפרד, ארגונים צריכים לבנות ערוץ מובייל מתוך חשיבה אסטרטגית ארוכת טווח על ניצול המדיה הניידת בעולם העסקי, לטובת מינוף הזדמנויות עסקיות והגדלת רווחים", אמר ניר לוי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של ריל קומרס. לוי אמר את הדברים בהרצאה שנשא בפני משתתפי קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס – מכללת היי-טק וקבוצת אנשים ומחשבים.

בהרצאתו הציג לוי בפני המשתתפים את האתגרים בכניסה לעולם המובייל ואת והפתרונות המאפשרים לארגונים להתמודד עימם. לדבריו, "בעוד שבפיתוח ווב קיים כיום ידע רב ונפוץ, הרי שפיתוח למובייל עושה שימוש בטכנולוגיה מורכבת שעדיין דורשת התמחות ייעודית. זאת, בשל הצורך להתמודד עם ריבוי מערכות ההפעלה, מגוון סוגי המכשירים, הדרישה לחוויית משתמש אפקטיבית והמורכבות הקיימת בקישור אפליקציות מובייל למערכות המידע הארגוניות – בעיקר בהיבטים של אבטחת מידע, ניהול גרסאות, וניהול תהליכים".

בהמשך, הציג לוי מספר גישות להתמודדות עם פרויקטי מובייל. הוא הסביר, כי בדומה לאופן העבודה בעולמות האינטרנט, גם במובייל חשוב שתהיה אינטגרציה מלאה בין האפליקציה ובין היישומים הקשורים לפעילות העסקית. לשם כך, הסביר, יש להגדיר את ערוץ המובייל כאסטרטגיה ארגונית, ולבנות מתודולוגיות עבודה ייעודיות עבור ערוץ זה.

"מתודולוגיית העבודה במובייל צריכה להתייחס לצרכי הארגון ולמטרות החשיפה למובייל ולהתחשב באקלים הטכנולוגי של הארגון. עדיפותה של מתודולוגיית הפיתוח ההיברידית על פני האחרות, נובעת מיכולתה לפשט תהליכים ולאפשר ניהול קל יותר ותחזוקה נוחה יותר של המערכות. בשיטה ההיברידית, מתבצע חלק ניכר מתהליך הפיתוח בסטנדרטים פתוחים של HTML5 וג'אווה-סקריפט (JavaScript), המאפשרים שימוש חוזר במגוון מערכות הפעלה ומכשירים, תוך שמירה על רמה גבוהה של חווית משתמש ופרודוקטיביות".

במהלך דבריו, התייחס לוי לסקר שפורסם באחרונה בכלכליסט, לפיו כ-51% מהישראלים מחזיקים לפחות בסמארטפון אחד, וכי ישראל מדורגת במקום השני בעולם מבחינת היקף חדירת הטלפונים החכמים. "יותר ויותר אנשים מעדיפים לגלוש ברשת עם סמארטפונים, ויש לזה משמעות אחת: הכניסה לעולם המובייל חיונית לכל ארגון שרוצה לקיים מערכת יחסים רציפה ומניבה עם לקוחותיו".

קורס המנמ"רים של ג'ון ברייס – מכללת היי-טק ואנשים ומחשבים, הינו הקורס המוביל והיוקרתי ביותר בעולם מערכות המידע בישראל. בקורס עברו בשנים האחרונות מאות מבכירי תחום מערכות המידע ומנהלי מערכות המידע בשוק הישראלי. הקורס זוכה להכרה על ידי גופים ציבוריים רבים ומהווה את תעודת הכניסה לתפקיד המנמ"ר בארגונים רבים. את הקורס מנחה מקצועית בנצי שפירא, אשר שימש במשך שנים רבות כמנמ"ר של ארגונים מובילים במשק, כגון קוקה קולה, פלאפון וידיעות אחרונות.

המחזור הבא של הקורס ייפתח ביוני הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים