קספרסקי מציעה למשתמשי מק כלי חינמי לגילוי והסרה של רשת הבוטים Flashfake

על פי חברת האבטחה, מדובר במגיפה החמורה ביותר למחשבי אפל שתועדה עד כה ● מומחי קספרסקי ניתחו בתקופה האחרונה את רשת הבוטים, וגילו שמחוברים אליה כ-670 אלף מחשבים נגועים - 98% מהם הם מחשבים מבית אפל, שמריצים את מערכת ההפעלה Mac OS בגרסאות שונות

בעקבות חשיפת רשת הבוטים Flashfake, שמסכנת מחשבי מק (Mac) ברחבי העולם, השיקה קספרסקי (Kaspersky) שירות חינמי שיגלה אם המק שלכם נגוע – וינקה אותו מהקוד הזדוני.  מומחי קספרסקי ניתחו בתקופה האחרונה את רשת הבוטים, וגילו שמחוברים אליה כ-670 אלף מחשבים נגועים – 98% מהם הם מחשבים מבית אפל (Apple), שמריצים את מערכת ההפעלה Mac OS בגרסאות שונות. על פי קספרסקי, מדובר במגיפה החמורה ביותר למחשבי אפל שתועדה עד כה. מחברת האבטחה נמסר, כי רוב המחשבים הנגועים נמצאים בארה"ב (300,917 מחשבים), אולם אלפים ועשרות אלפי מחשבים נדבקו גם באירופה ובשאר העולם.

כדי להשתמש בשירות, מזמינה קספרסקי משתמשים לבקר באתר מיוחד שהקימה, לשם סריקה מקוונת של המחשב – ולהסיר את הקוד הזדוני באמצעות כלי ייעודי.

בימים האחרונים איתרו מומחי קספרסקי ירידה במספר הבוטים הפעילים ברשת: בשבוע שעבר עמד מספרם על 650,748 ואילו בתחילת השבוע – 237,103 בלבד. עם זאת, אין בכך כדי להסיק שרשת הבוטים מתכווצת, שכן יתכן ומשתמשים רבים סגרו את המחשבים שלהם כשיצאו לטיולים בחופשות החגים. המחשב, ציינו בקספרסקי, אינו מתקשר עם בקרת הרשת כשהוא כבוי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים