פייסבוק משיבה מלחמה: הגישה תביעה כנגד יאהו!

חודש לאחר שהואשמה על ידי יאהו! בהפרת זכויות בעשרה פטנטים בתחומים של פרטיות, פרסום ושיתוף מידע - מאשימה פייסבוק בחזרה את חלוצת האינטרנט באישומים זהים ● היועץ המשפטי של פייסבוק: "למרות שיש בסיס מוצק לתביעה שהגשנו, צר לנו על קוצר הראות שהפגינה יאהו!"

לא תמיד משתפת פעולה עם משטרת ישראל. פייסבוק

פייסבוק (Facebook) משיבה מלחמה: הרשת החברתית האשימה אתמול (ג') את יאהו! (!Yahoo) בהפרת זכויות בעשרה פטנטים שנמצאים בבעלות פייסבוק. זאת, בעקבות התביעה על הפרת זכויות בפטנטים שהגישה כנגדה יאהו! בחודש שעבר.

התביעה הנגדית של פייסבוק הוגשה לבית המשפט בסן פרנסיסקו, והיא מייצגת הסלמה נוספת בקרבות הפטנטים. חברות המדיה החברתית מצטרפות להתכתשויות הבלתי פוסקות שמנהלות החברות הפועלות בזירות של הטלפונים החכמים ומחשבי הלוח, ביניהן מיקרוסופט (Microsoft), מוטורולה (Motorola) ואפל (Apple), בבתי המשפט ברחבי העולם.

הידיעה על התביעה שהגישה יאהו! עלולה להעיב על ההנפקה המתוכננת של פייסבוק, לפי שווי שעשוי להגיע למאה מיליארד דולרים. כזכור, בחודש שעבר פורסם לראשונה, בידיעה שהופיעה בניו יורק טיימס (New York Times), כי יאהו! דורשת דמי רישוי מפייסבוק על שימוש בטכנולוגיות שפיתחה. התביעה התייחסה לעשרה פטנטים בתחומים של פרטיות, פרסום ושיתוף מידע, וחלוצת האינטרנט דורשת מהרשת החברתית פיצויים בסכום גבוה פי שלושה מהנזק שנגרם לה, לטענתה.

היועץ המשפטי של פייסבוק, טד אוליוט, ציין כי פייסבוק הבטיחה להפעיל הגנה אגרסיבית כנגד התביעה המדוברת. "למרות שיש בסיס מוצק לתביעה שהגשנו, צר לנו על קוצר הראות שהפגינה יאהו! בתביעה שהגישה", אמר אוליוט.

הרשת החברתית הגדולה בעולם סבלה עד כה מנחיתות מול תביעות על הפרת זכויות בפטנטים. אולם, לא מכבר פורסם, כי פייסבוק רכשה 750 פטנטים מיבמ (IBM), מתוך שאיפה להגדיל את מאגר הקניין הרוחני ולהגביר את כוח ההרתעה מפני תביעות בתחום. העסקה אכן עשויה להרחיב מאוד את מאגר הקניין הרוחני של פייסבוק, שכלל עד כה רק כ-56 פטנטים רשומים, ו-503 בקשות לרישום פטנטים בארצות הברית.

בפייסבוק השקיעו מאות מיליוני דולרים ברכישת הפטנטים מיבמ, על פי ארין מייקל גיל – מנהל בבנק ההשקעות MDB Capital Group LLC, אשר מתמחה בקניין רוחני. "זו עסקה בהיקף גדול מאוד, שמציבה את פייסבוק במעמד שבו היא אמורה להיות", הוסיף.

על פי נתונים של רשם הפטנטים בארצות הברית, רכשה כבר פייסבוק פטנטים מאתר Friendster, אחד מחלוצי הרשתות החברתיות, ומחברת HP. על פי הנתונים של MDB, גוגל (Google) ומיקרוסופט מחזיקות כל אחת באלף פטנטים לפחות. גיל סבור, כי העסקה עם יבמ תסייע להפיג את החששות מכך שמערך הקניין הרוחני של פייסבוק דל מדי, במיוחד לנוכח ההנפקה הקרובה של פייסבוק, אשר מציבה את החברה תחת אור הזרקורים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים