ארי רוזנבאום, מטריקס: "יש לחבר את המערכות התפעוליות ומערכות ה-IT בארגונים"

"אין כיום בארגונים 'דיבור' בין המערכות הללו וזה מעכב את הזרימה החלקה של תהליכים שונים", אמר רוזנבאום, מנהל פעילות RTI בקבוצת מטריקס ● לדבריו, "נדרשת גישה ישירה לשטח, היכן שיש אלפי חיישנים, ששולחים נתונים וניתן להפוך אותם למידע בעל ערך עסקי רב"

"בארגונים אין כיום 'דיבור' בין המערכות התפעוליות למערכות ה-IT וזה מעכב את הזרימה החלקה של תהליכים שונים. נדרש חיבור בין סוגי המערכות השונות, על מנת לקבל נתונים מהשטח, מפס הייצור", כך אמר ארי רוזנבאום, מנהל פעילות RTI בקבוצת מטריקס (Matrix).

רוזנבאום הנחה כנס שערכה היום (ב') מטריקס, המייצגת בישראל את RTI, בבית הירוק בתל אביב. הכנס, שנשא את הכותרת "המערכות שלך עובדות כאחת", הופק על ידי אנשים ומחשבים.

לדברי רוזנבאום, "האפשרות לקבל נתונים באופן מיידי מהשטח היא משימה לא פשוטה, זה לא דבר טריוויאלי. מטוס בואינג (Bowing) מייצר מדי שעה נתונים בנפח 20 טרה-בייט, אבל מה עושים איתם? מידע רב נוצר בשטח, בין פסי הייצור, מידע שהמנמ"רים לא נגעו במקום שבו הנתונים נוצרים. נדרשת גישה ישירה לשטח, היכן שיש אלפי חיישנים, ששולחים נתונים וניתן להפוך אותם למידע בעל ערך עסקי רב".

"המוצרים החדשים של RTI עונים על הבעיה המאתגרת של בניית מערכות מקושרות, כך שיעבדו יחדיו יותר מאי פעם", אמר. "הם מתיישבים בפער שבין התקנים משובצים, מערכות זמן אמת עתירות ביצועים ואינטגרציית IT בארגונים. זוהי פלטפורמת ה-'SOA (ארכיטקטורה מוכוונת שירותים) בזמן אמת' הראשונה מהקצה ועד לארגון"

קורט שאקר, סגן נשיא בכיר והמנהל המסחרי של RTI. צילום: ניב קנטור"האסטרטגיה של RTI", הסביר רוזנבאום, "היא למנף את הטכנולוגיה ה-'תפעולית' של החברה לתוך תשתית מאוחדת חוצת מערכות. היישום שלנו מהווה את מערכת העצבים המרכזית עבור יותר מ-500 פרויקטים גדולים ומרכזיים בכמה מגזרי תעשייה: המגזר הביטחוני, המיכון התעשייתי, תעשיית כלי הרכב ומגזר הבריאות. RTI מחברת בין עולם ה-IT והעולם התפעולי ומייצרת איזשהו תווך שניתן לשלוח יד למקום היווצרות הנתונים".

"עולמות ה-IT והטכנולוגיה התפעולית מתאחדים"
קורט שאקר
, סגן נשיא בכיר והמנהל המסחרי של RTI, ציטט מחקר של גרטנר (Gartner) שלפיו "עולמות ה-IT והטכנולוגיה התפעולית מתאחדים והמנמ"רים חייבים לבצע את האיחוד, תוך ביצוע יישור קו והטמעה חלקה של מערכות ה-IT והסביבות התפעוליות". מחקר אחר שציטט "פירט את היתרונות המתקבלים מניהול האיחוד, יישור הקו והאינטגרציה: מיטוב של תהליכים עסקיים, שיפור המידע לקבלת החלטות טובה יותר, עלויות מופחתות, סיכון מופחת, וזמן פרויקט קצר יותר".

הוא ציין ש-RTI נוסדה לפני שני עשורים, והיא בבעלות פרטית. "אנחנו מספקים יישומי תקשורת מהירים ובעלי יכולת גידול שעונים על האתגר של בנייה והטמעה של מערכות תפעוליות בזמן אמת", אמר שאקר. לדבריו, "הפתרונות שלנו עונים על הצורך באינטגרציה חוצת ארגון – מהקצה התפעולי ועד למרכז הנתונים הארגוני. תשתית היישומים מבוססת הסטנדרטים של RTI משפרת את היעילות של מערכות תפעוליות, תוך שהיא מאפשרת קבלת החלטות טובה יותר, ביצוע פעולות והשגת תוצאות עבור הארגון העסקי".

"המנמ"רים חייבים להבין את החשיבות של חיבור מערכות תפעוליות בזמן אמת לתוך תשתית ה-IT", הוסיף. "חיבור שכזה מאפשר דרך חדשה להפעלה ולשליטה במערכות. זוהי מגמה חשובה בתעשיות רבות. בעוד הרשתות הופכות לעוצמתיות יותר, ובעוד טכנולוגיות כמו של RTI הופכות את הקישוריות לאפשרית יותר, עולמות ה-IT וה-OT (מערכות תפעוליות) יכולים, בפעם הראשונה, לפעול בממשקיות. מוצרי האינטגרציה החדשים שלנו יכולים לחבר את המערכות התפעוליות עם טכנולוגיות ארגוניות בזמן אמת. מאז ש-BI וניהול משאבים הפכו להיות כל כך מפותחים בארגונים ניתן לספק משוב על המערכות התפעוליות וליצור ארגון יעיל יותר. באופן זה, ארגונים יכולים להשתמש במערכות ולשלוט עליהן תוך ניצול מרבי שלהן, כשהן עובדות כאילו היו מערכת אחת".

שאקר סיים בציינו, כי "המוצרים החדשים שלנו מתרחבים מעבר לכך, אל עבר מכשירים קטנים יותר, ובצד השני – אל אינטגרציה של מערכות של מערכות. כעת ניתן להרכיב רשתות גדולות של מכשירים מגוונים ויישומים אל תוך מערכות עובדות ולחבר מערכות אלה ואחרות, אולם תוך סביבה כוללת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים