גלי בן מיכאל, משרד התמ"ת: "יש לנו הרבה כסף – השתמשו בו לייעוץ לעסקי ה-SMB"

"תפקידנו הוא ליצור תכניות לקידום SMB, בין השאר בעזרת פתרונות אשראי חוץ בנקאי, צמצום הנטל הבירוקרטי, יצירת מאגרי מידע לעסקים ועריכת מחקרים וסקרים", אמרה בן מיכאל - ראש תחום ייעוץ בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, בכנס SME2012 ● לדבריה, "עלינו להרחיב את הפער בין כמות העסקים שקמים לאלה הנסגרים, ולבחון את הסיבות לסגירת העסקים" ● דוד מלר, מנכ"ל אדום אסטרטגיה: "נדרש לבצע התאמות בין התהליכים הארגוניים והתהליכים המיחשוביים, לטובת ההיבטים העסקיים בארגון"

"יש לנו הרבה כסף לטובת ייעוץ לעסקים קטנים ובינוניים. אני קוראת לארגוני ה-SMB בישראל להיעזר בנו לטובת ייעוץ לצמיחת העסקים שלהם", אמרה גלי בן מיכאל – ראש תחום ייעוץ בסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, משרד התמ"ת. בן מיכאל דיברה בכנס SME2012, שנערך היום (ד') בהפקת אנשים ומחשבים במלון דניאל בהרצליה. את האירוע הנחתה שרון ישראל, מנכ"לית Xtra Mile.

הסוכנות קמה לפני שנתיים, אמרה בן ישראל, לטובת סיוע לעסקים הקטנים והבינוניים. בישראל, ציינה, פועלים 450 אלף עסקים קטנים ובינוניים, שהגדרתם נעשית לפי מחזורם ומספר העובדים בהם נע בין אחד למאה. ה-SMB, סיפרה, תורמים 45% מכלל המחזור במשק הישראלי, מהווים 55% מכוח האדם במשק ו-99% מכלל בתי העסק.

מדי שנה, אמרה בן מיכאל, קמים 45 אלף בתי עסק קטנים, ובמקביל, 37 אלף נסגרים. מטרת הסוכנות במשרד התמ"ת, הסבירה, היא להרחיב את הפער בין כמות העסקים שקמים לאלה הנסגרים, ולבחון את הסיבות לסגירת העסקים. כך, אמרה, 74% מהעסקים שורדים רק שלוש שנים מיום הקמתם. נתונים נוספים, ציינה, הם שב-51% מהעסקים הקטנים יש רק עובד אחד, ב-34% מהם יש ארבעה עובדים וב-13% מהם יש יותר מ-50 עובדים.

הסיבות לכשלים של בתי עסק קטנים, אמרה, הן שלוש: ניהול, אשראי וביורוקרטיה. "תפקידנו הוא ליצור תכניות לקידום SMB, בין השאר בעזרת פתרונות אשראי חוץ בנקאי, צמצום הנטל הבירוקרטי, יצירת מאגרי מידע לעסקים ועריכת מחקרים וסקרים". כך, לדבריה, בישראל לוקח 280 ימים לקבלת כל האישורים לפתיחת עסק, לעומת 180 ימים בשאר מדינות ה-OECD.

היא הציגה את תוכנית הייעוץ לעסקים, המסייעת, לדבריה, "להתרחבות מבוקרת של SMB, ולשיפור ביצועיהם". הייעוץ, אמרה, ניתן במגוון נושאים: הקמת העסק, ניהול כללי, ייעוץ פיננסי, מיחשוב, שיווק, ייעוץ ארגוני, חדשנות, יצירתיות, עיצוב תעשייתי, יצוא, איכות סביבה, תקינה. בן מיכאל סיימה בציינה, כי הסוכנות מספקת ייעוץ ל-20 אלף עסקים.

להתאים את המיחשוב לעסק
דוד מלר, מנכ"ל אדום אסטרטגיה. צילום: קובי קנטורדוד מלר, מנכ"ל אדום אסטרטגיה, סיפר בכנס כי החברה פועלת בעולם ה-IT מזה שלושים שנים, וסייעה למאות עסקים – גדולים, קטנים ובינוניים. המיחשוב, אמר מלר, עבר שינוי והוא אינו חי לכשעצמו, אלא מהווה גורם המסייע לשורת הרווח לעסק.

"בכל מקום שנכנסנו לעסק, תחום ה-IT חדל מלהיות בעיית הארגון והחל להניב רווחים", אמר מלר. "נדרש לבצע התאמות בין התהליכים הארגוניים והתהליכים המיחשוביים, לטובת ההיבטים העסקיים בארגון".

הוא הביא כמה דוגמאות לארגונים שלא השקיעו בטכנולוגיה ולכן כשלו, וציין בין השאר את פשיטת הרגל שקודאק (Kodak) שרויה בה, לאחר 120 שנות פעילות. "העולם בו אנו חיים לא רץ, אלא טס", אמר מלר, "ועל ארגונים לשלב את מערכות המידע במהירות בכלל ההיבטים העסקיים. מערכות המידע חדלו מלהיות שירותים, הן חייבות להיות שותף לכלל העסקים בארגון. מנמ"ר הוא גורם שחייב להימצא בכל הארגונים. הוא חייב להבין, ולהכיר לעומק את כלל התהליכים העסקיים. הוא חייב להיות בעל ראייה מערכתית כוללת, לטווח הקצר וגם לטווח הארוך. על ההנהלות לסמוך על ה-IT שיסייע להם להפיק רווחים".

מלר סיכם ואמר, כי "אנו יודעים להפוך את ה-IT ל-STP – תכנית אסטרטגית מותווית טכנולוגיה, כזו אשר תאפשר לארגון התפתחות בסדרי הגודל שלהם הוא זקוק".

המשך הדיווח מהכנס יפורסם מחר (ה')

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים