עיריית ירושלים שדרגה את מערכת ה-GIS העירונית כך שתמפה ותזהה כתובות גם במזרח העיר

במסגרת הפרויקט, בו הושקעו כחצי מיליון שקלים, רכשה העירייה תוכנות שמאפשרות יכולת ניתוח ופיתוח והתאימה אותן למערכות הקיימות ● איתמר קורנפלד, מנמ"ר עיריית ירושלים: "השתמשנו בטכנולוגיה מתקדמת של תצלומי אוויר אלכסוניים ששולבו במערכת ה-GIS, המאפשרים זווית צפייה תלת מימדית של הבתים. כך יכולנו לספור כמה מבנים וכמה יחידות דיור יש במזרח העיר, וכל זאת במקביל לסקר קרקע שבוצע"

למרות שחלפו 45 שנים מאז אוחדה ירושלים במלחמת ששת הימים, מסתבר שרק כעת זוכים תושבי מזרח העיר לכתובת. זאת, בזכות שדרוג שביצעה העירייה באחרונה למערכת ה-GIS שלה. במסגרת הפרויקט, בו הושקעו כחצי מיליון שקלים, רכשה העירייה תוכנות שמאפשרות יכולת ניתוח ופיתוח והתאימה אותן למערכות הקיימות.

"השתמשנו בטכנולוגיה מתקדמת של תצלומי אוויר אלכסוניים ששולבו במערכת ה-GIS, המאפשרים זווית צפייה תלת מימדית של הבתים", סיפר איתמר קורנפלד – מנמ"ר עיריית ירושלים. "כך יכולנו לספור כמה מבנים וכמה יחידות דיור יש במזרח העיר, וכל זאת במקביל לסקר קרקע שבוצע".

קורנפלד הסביר היום (ב') על הפרויקט במסגרת ההשתלמות השנתית של המנמ"רים ברשויות המקומיות, שנפתחה אתמול בים המלח. לדבריו, "מזרח ירושלים לא מסודרת בהיבט הרחובות ומספרי הבתים והעירייה לא יודעת היכן מתגוררים אנשים. הדבר הקשה לקבל נתונים לגבי הצורך בגנים, טיפות חלב, בתי ספר, תשתיות וכן הלאה".

לגבי אופי העבודה עם מערכת ה-GIS, ציין קורנפלד, כי "זיהינו מספר רחובות וציירנו אותם. השלב הבא בעבודה יהיה חיבור האוכלוסייה לבתים שבהם הם גרים. את החיבור הזה נעשה באמצעות משרד הפנים. מדובר בתהליך מיחשוב משמעותי. הדבר ייעשה תוך שיתוף פעולה עם התושבים, כאשר אין כוונה להפסיק שירותים למי שיתנגד לתהליך".

קורנפלד הדגיש, כי צילומי אוויר בוצעו לא רק במזרח ירושלים, אלא בעיר כולה. כך, למשל, הפיקוח העירוני במערב ירושלים משתמש במערכת לאכיפת חוקי הבניה. שימוש נוסף שנעשה במערכת בכל רחבי העיר הוא עבור תכנון בתי ספר, במטרה לדעת מהיכן באים התלמידים ולתכנן בהתאם מסלולי הסעות.

מערכת נוספת המתממשקת למערכת ה-GIS אותה הציג קורנפלד, היא מערכת רישוי העסקים. לדבריו, היא מחליפה מערכת קודמת במיינפריים. היא כוללת סקר של העסקים והשלטים בכל רחבי העיר, ובעלת יכולת ניתוח ממצאים והשוואת גודל השלטים לגודל הכתוב בתנאי הרישוי שלהם.

מערכות אלו, ציין מנמ"ר עיריית ירושלים, מתממשקות למערכת ייעודי הקרקע שפותחה בחמש השנים האחרונות. המדובר בפורטל שנותן מענה למערכת ייעודי קרקע, קווי בניה, רישוי עסקים ושלטים, רישוי בניה, תב"ע ועוד.

מערכת נוספת שהציג קורנפלד בדבריו היא מערכת החניה – שהחלה לעבוד השבוע. המערכת החדשה מחליפה את שירות המיינפריים של החברה לאוטומציה, בו נעשה שימוש עד כה. המערכת מאפשרת טיפול בדו"חות מרגע קליטתם במערכת, דרך תהליך הטיפול, הערעור, העברה לתובעים ועד גמר טיפול, תווי חניה, תשלומים ושלב האכיפה במקרה של אי-תשלום. המערכת מקושרת במלואה למערכת ה-CRM ותשולב בפרויקט תיק תושב שצפוי להסתיים במאי.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מאיה

    ההוראות באתר העירייה שמוצמדות למערכות שייכות למערכת הישנה ולכן לא ניתן ללמוד איך להשתמש במערכת החדשה. כמו כן המערכת עדיין לא מייצרת קישור לתיק בעירייה של הבניין שעליו מסתכלים.

  2. איל

    הערכת. והארכת. קוי. הרכבת. הקלה. במהירות. לרווחת. התושבים

אירועים קרובים