רבעון רע לווקלטק: עברה להפסד נקי של 1.46 מיליון דולרים; ההכנסות ירדו בלמעלה מ-30%

המשבר הכלכלי, שמשפיע גם על שוק ה-VoIP, הביא לחברה הכנסות של 1.03 מיליון דולרים בלבד ברבעון הראשון של 2009 ● הכנסות החברה ממכירת מוצרים ירדו בקרוב ל-50%, והסתכמו ב-541 אלף דולרים ● למרות זאת, עידו גור, נשיא ומנכ"ל ווקלטק, אמר שהחברה נמצאת במגמה חיובית, שתימשך לכל אורך 2009

השפעתו של המשבר הכלכלי, והירידה בביקושים ל-VoIP, ניכרות מהתוצאות העסקיות שפרסמה חברת ווקלטק לרבעון הראשון של 2009. כך, ירדו הכנסותיה של החברה בשלושת החודשים הראשונים של השנה ב-31.27%, והגיעו ל-1.03 מיליון דולרים לעומת 1.5 מיליון ברבעון הראשון של 2008. בנוסף, עברה החברה ברבעון המדווח להפסד נקי של 1.46 מיליון דולרים, לעומת רווח נקי של 533 אלף.

הכנסותיה של החברה ממכירת מוצרים רשמו ירידה ניכרת – של 48.87% – והסתכמו ב-541 אלף דולרים לעומת 1.06 מיליון דולרים ברבעון המקביל ב-2008. לעומת זאת, ההכנסות ממכירת שירותים עלו ל-490 אלף דולרים – גידול של 10.86% לעומת 442 אלף.

ההוצאות הגולמיות ירדו אף הן בשיעור ניכר. אלה עמדו על 369 אלף דולרים – קיטון של 43.66% לעומת 655 אלף. ההוצאות התפעוליות גדלו ב-64.75% ל-2.23 מיליון דולרים לעומת 1.36 מיליון. יצוין, כי ברבעון הראשון של 2008 היו לווקלטק שני סעיפים חד פעמיים: הכנסה בסך 6.11 מיליון דולרים ממכירת פטנטים והוצאה של 3.99 מיליון דולרים מפגיעה בתדמית של החברה.

ההוצאות התפעוליות של החברה ירדו בכל הסעיפים, למעט המכירה והשיווק. בסעיף זה רשמה ווקלטק הוצאות של 865 אלף דולרים – גידול של 1.53% לעומת 852 אלף ברבעון הראשון של 2008. ההוצאות על מחקר ופיתוח ירדו ב-17.54% ל-757 אלף דולרים לעומת 918 אלף. ההוצאות הניהוליות ירדו ב-8.18% ל-606 אלף דולרים לעומת 660 אלף. הוצאות הפחת רשמו ירידה של 86.67%, והגיעו ל-6,000 דולרים לעומת 45 אלף.

בעקבות הירידה בהכנסות והגידול בהוצאות החברה, עברה זו מרווח תפעולי של 419 אלף דולרים להפסד תפעולי של 1.57 מיליון. הרווח הגולמי עמד על 662 אלף דולרים – ירידה של 14.58% לעומת 775 אלף ברבעון המקביל ב-2008. הרווח הגולמי השולי עמד ברבעון הראשון של 2009 על 64.21% לעומת 51.67%.

ווקלטק סיימה את הרבעון המדווח עם מזומנים ושווי ערך מזומנים בסך 2.93 מיליון דולרים לעומת 5.09 מיליון דולרים בסוף שנת 2008.

עידו גור, נשיא ומנכ"ל ווקלטק, אמר בתגובה לתוצאות, כי "הן מוכיחות שאנחנו מצליחים ליישם את האסטרטגיה העסקית החדשה שלנו. החברה מקטינה בהוצאות ומצליחה לקבל הזמנות, במיוחד מרוסיה ומאפריקה – שני השווקים האסטרטגיים החשובים ביותר שלנו". הוא חזה, כי "הזמנות אלה יבטיחו את המשך המגמה החיובית במהלך כל 2009".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים