פרשנות: רכישת NDS על ידי סיסקו מעידה על רצונה להוביל את שוק הווידיאו ברשת

עם האטת הצמיחה והרווח משוק הרשתות, סיסקו מחפשת תחומי פעילות אחרים להגדיל את הכנסותיה ● האנליסטים מעריכים, כי הווידיאו בהחלט יכול להיות אחד מהם

החלטתה של סיסקו (Cisco) לרכוש את NDS הישראלית לשעבר תמורת חמישה מיליארד דולרים מעידה על כוונתה של ענקית התקשורת להיות שחקן מרכזי בעולם הווידיאו ברשת, לא רק כדי לנצל את השוק הזה הצפוי לשגשג, אלא גם כדי לקזז את הירידה מההכנסות בתחום הרשתות – כך העריכו אנליסטים בסוף השבוע.

בשל הרכישה, הסבירו האנליסטים, סיסקו תוכל לחזק את Videoscape שלה, שירות המאפשר לצרכנים למצוא ולצפות בתוכן בתשלום בטלוויזיה, לא רק על הטלוויזיה שלהם, אלא גם על מחשבים אישיים והתקנים ניידים. כך, סיסקו תוכל להיות בעלות נוכחות דומיננטית בשוק אספקת הווידיאו.

NDS, מנגד, מציעה פתרונות אבטחה המאפשרים לספקי שירות וחברות התקשורת להביא וידאו לשורה של מכשירים מעבר לטלוויזיות המסורתית – מחשבים אישיים, טלפונים חכמים ומחשבי לוח. לכן, הסבירו האנליסטים, הרכישה הגיונית.

"וידיאו הוא אחד מעמודי התווך המרכזיים של סיסקו", אמר זאוס קראוולה, אנליסט ראשי ב-ZK. לדבריו, "העסקה הולמת את צרכיה של סיסקו בתחום".

בדו"ח שפרסמה בסוף השבוע חברת המחקר Jefferies & Co בעקבות הרכישה נכתב, כי "ל-NDS יש בסיס לקוחות נרחב, מעבר לארצות הברית, מה שהפך את העסקה למושכת עוד יותר עבור סיסקו". עוד נכתב בדו"ח, כי "לצד היתרונות הגלומים בעסקה עבור סיסקו, אנו מאמינים כי רצונה הוא להרחיב את אחיזתה העולמית של סיסקו בשוק אספקת הווידאו. הרוכשת היא שחקנית חשובה ומרכזית בצפון אמריקה, ואילו ל-NDS יש אחיזה בשווקים הצומחים במהירות. רכישת NDS הייתה הדרך היעילה ביותר עבור סיסקו לחדור לשווקים אלו".

סיסקו מעדיפה וידיאו
וידיאו הוא אחד התחומים המצויים בעדיפות של סיסקו. החברה, שצמחה בשל דחיפת מתגים ונתבים למרכזי המיחשוב הארגוניים, החלה לפני כמה שנים לפעול באופן אגרסיבי ביותר מעשרים שווקים חדשים, מתוך אמונה כי החוט המקשר בין כל השווקים הללו יהיה הצורך בטכנולוגיית רשת חכמה.

עם זאת, סיסקו חוותה קשיים ב-2010: תוצאות כספיות מאכזבות לצד אובדן נתח שוק בשוק הרישות, לטובת HP, ג'וניפר (Juniper Networks) ו-Huawei, שמכרו את מוצריהן במחירים נמוכים יותר. כמה אנליסטים תהו האם סיסקו איבדה את המיקוד שלה על עולם הרישות, בשל התרחבותה למקומות אחרים, מה שסיפק למתחרות את היכולת לצמוח על חשבונה.

ג'ון צ'יימברס, נשיא ומנכ"ל החברה, פעל לתיקון העיוות בשנה שעברה, כשהחברה החלה להיפטר מרוב מוצרי הצריכה של החברה ולהתמקד בחמישה תחומי מפתח, הכוללים בראשם את ליבת הרשת והווידיאו. הווידיאו, אמר צ'יימברס, הוא העתיד, והדבר היה מגובה במחקרים שערכה  החברה: בתוך כמה שנים, הווידיאו יהווה 90% מכלל תעבורת האינטרנט; עד שנת 2015, יהיו 3 מיליארד רכיבים מקושרים, מחשבים ניידים, טלפונים  חכמים וטאבלטים. "ווידאו יהיה הקול החדש", אמר צ'יימברס במסיבת עיתונאים מקוונת לאחר עסקת NDS. "תעבורת וידיאו תהיה נפוצה על גבי כל מכשיר ובכל עת". צ'יימברס יודע כנראה על מה הוא מדבר: מניתוח נתונים כספיים של סיסקו ברבעון האחרון, עולה כי הכנסותיה בתחום צמחו ב-23% ועמדו על יותר ממיליארד דולרים. על פי מחקר של IDC, סיסקו ממשיכה לצמוח בתחום זה, עם נתח שוק של 54.3% ברבעון הרביעי של 2011.

כמה אנליסטים ציינו, כי המחיר של העסקה היה מופרז. בריאן מרשל, אנליסט ב-ISI Group, אמר בעקבות העסקה כי NDS תחזק את עסקי הווידאו של סיסקו, אבל בהתחשב במחיר, לרוכשת לא יהיה מנוס מלקצץ בכוח האדם, כדי להפוך את העסקה למשתלמת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים