S&P חתכה את דירוג המניות של נוקיה ל-"כמעט זבל"

בעוד שחברת דירוג האשראי מציינת, כי מכשירי חלונות פון מדגם Lumia של נוקיה משיבים לתחייה את התחרותיות של החברה, הרי שההגנה על נתח השוק שלה בתחום הסמארטפונים לא תהיה פשוטה ● "אנו מאמינים שנתח השוק של נוקיה ימשיך להידרדר מ-12.6% ברבעון הרביעי של 2011, לאחר שצנח מ-28.1% ברבעון הרביעי של 2010", ציינו ב-S&P ● בנוקיה מרגיעים: "לדירוג של S&P לא תהיה השפעה מהותית על עלויות המימון שלנו"

חוזרת לעניינים. נוקיה

חברת דירוג האשראי S&P הורידה את דירוג המניות של נוקיה (Nokia) לדרגה הנמוכה ביותר בתחום ההשקעות – כך על פי דו"ח של מדד דאו ג'ונס. כך, S&P מדרגת היום את מניית נוקיה כ-Triple-B-Minus – דרגה אחת לפני דירוג "זבל".

בעוד שהחברה מציינת, כי מכשירי חלונות פון (Windows Phone) מדגם Lumia של נוקיה משיבים לתחייה את התחרותיות של החברה, הרי שההגנה על נתח השוק שלה בתחום הסמארטפונים לא תהיה פשוטה. כמו כן, לא בטוח אם נוקיה תוכל לאזן את הכנסותיה הצונחות ממכירות מכשירי סימביאן (Symbian), הצוללות גם הן.

אולם, S&P מאמינה שיחסיה ההדוקים של נוקיה עם מיקרוסופט (Microsoft) יכולים לחזק את מעמדה של יצרנית הטלפונים. עם זאת, הסיכויים של מערכת סימביאן, הנלחמת מול מערכת iOS של אפל (Apple) ואנדרואיד (Android) של גוגל (Google), נראים עגומים.

"כתוצאה מכך, אנו מאמינים שנתח השוק של נוקיה ימשיך להידרדר מ-12.6% ברבעון הרביעי של 2011, לאחר שצנח מ-28.1% ברבעון הרביעי של 2010", ציינו ב-S&P.

בתגובה לכך, מסרה נוקיה, כי בית ההשקעות הבליט את מדיניותו הכספית השמרנית, והדגישה: "לדירוג של S&P לא תהיה כל השפעה מהותית על עלויות המימון שלנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים