פיירפליי תסב את ה-IT של מרכזי טיפת חלב מסביבת מג'יק לדוט.נט; היקף הפרויקט: חצי מיליון שקלים

הסבת מערכת מחשבה בריאה של משרד הבריאות לסביבת דוט.נט של מיקרוסופט תאפשר איחוד מלא בינה לבין מערכת רחל"י, שפרוסה בכל הארץ ומשרתת את כלל 260 התחנות לבריאות המשפחה, טיפת חלב ● המערכת משמשת, בין השאר, לתיעוד ביצוע חיסונים, בדיקות רופא, מעקב התפתחות והפקת דו"חות

פיירפליי (Firefly) מבצעת בימים אלה פרויקט הסבה של סביבת ה-IT של מרכזי טיפת חלב ממג'יק לדוט.נט של מיקרוסופט (Microsoft). הפרויקט החל בדצמבר האחרון וצפוי לארוך כחצי שנה. היקפו עומד על כחצי מיליון שקלים.

הסבת מערכת מחשבה בריאה של משרד הבריאות תאפשר איחוד מלא בינה לבין מערכת רחל"י (ר"ת רשומת חיסונים לאומית ישראל), שפרוסה בכל הארץ ומשרתת את כלל 260 התחנות לבריאות המשפחה, טיפת חלב. משתמשים במערכת 4,000 עובדי מרכזי טיפת חלב ברחבי המדינה. ההסבה נעשית על בסיס טכנולוגיה שפותחה בפיירפליי, מבסיס הנתונים Btrieve ל-Microsoft SQL Server.

מערכת מחשבה בריאה משמשת, בין השאר, לתיעוד ביצוע חיסונים, בדיקות רופא, מעקב התפתחות והפקת דו"חות. משרד הבריאות יצא במכרז להסבת המערכת על מנת לאפשר את איחוד הלוגיקה העסקית עם מערכת רח"לי, שפותחה על ידי המשרד בשלוש השנים האחרונות בסביבת דוט.נט, כך שתיווצר מערכת אחת.

מהחברה נמסר, כי איחוד צוותי הפיתוח של שתי המערכות, וכן איחוד הנתונים של מחשבה בריאה, הפזורים כיום בתחנות השונות, לבסיס נתונים מרכזי, ישפר את השירות לאזרחים. עוד נמסר, כי האיחוד יאפשר קבלת תמונת מצב אמיתית ועדכנית לגבי מצבם הבריאותי של התינוקות והילדים המטופלים.

לדברי שירה לב עמי, מנהלת האגף למידע ומיחשוב במשרד הבריאות, "מערכת מחשבה בריאה נמצאת בהקפאה כבר כמה שנים וישנם מרכיבים רבים בהם נדרשים פיתוחים. לדוגמה, המערכת לא נותנת מענה בכל הקשור למעקב הריון. הפרויקט יאפשר לנו להמשיך את הפיתוח וכן לבצע הסבת נתונים מהירה יותר מ-260 מערכות נפרדות למערכת מרכזית אחת".

נועם הניג, מנכ"ל פיירפליי, אמר ש-"ההסבה תאפשר למשרד הבריאות לבצע איחוד מערכות במהירות וללא הפרעה שוטפת, במקום תוך שימוש במשאבים רבים, כפי שהיה בעבר. ההסבה הינה אוטומטית לחלוטין ונטולת סיכונים, והמערכת משמרת את כלל התהליכים והמסכים במלואם, וכן מאפשרת צמצום הבדיקות הנדרשות והימנעות מהצורך להדריך מחדש את מאות משתמשי המערכת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים