סקר: משתמשי הרשתות החברתיות מקשיחים את הגדרות הפרטיות שלהם

על פי הסקר, שנערך על ידי מכון המחקר Pew, כ-63% מהמשתמשים ברשתות חברתיות מחקו אנשים מרשימות החברים שלהם - גידול של 7% בהשוואה לסקר דומה שנערך לפני שנתיים ● כ-58% מהנשאלים מסרו, כי הגדירו את הפרופיל שלהם כפרטי כך שרק חברים קרובים יוכלו לצפות בו ● "כאשר האתרים של הרשתות החברתיות הופכים לערוץ תקשורת מרכזי בחיי היום יום, המשתמשים מתחילים לנהל את הפרופילים והתכנים שלהם בצורה פעילה יותר", כתבו עורכי הסקר

המשתמשים ברשתות החברתיות, דוגמת פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter), מרבים לערוך את הדפים ולהקשיח את הגדרות הפרטיות, כדי לשמור על המוניטין שלהם בעידן המדיה הדיגיטלית – כך עולה מסקר חדש של Pew Research Center. הסקר, שנערך בחודשים אפריל ומאי של השנה החולפת, כלל 2,277 משיבים מבוגרים.

כשני שלישים (63%) מהמשתמשים ברשתות חברתיות שהשיבו לסקר, ציינו כי מחקו אנשים מרשימות החברים. זאת, בהשוואה ל-56% בסקר דומה שנערך לפני שנתיים. אך הגדרת הפרטיות לא מסתיימת שם: 44% ציינו בתשובה לסקר הנוכחי, כי מחקו תגובות של חברים מהפרופילים שלהם, בהשוואה ל-36% בשנה החולפת. עוד דיווחו המשיבים, כי הם נוטים למחוק את שמם מתמונות שבהן תויגו. 37% ציינו בתשובה לסקר הנוכחי, כי מחקו את שמם מתמונות מתויגות, בהשוואה ל-30% לסקר הקודם.

ממצא מעניין נוסף מהסקר מראה, כי 58% מבין המשיבים הגדירו את הפרופיל שלהם כפרטי על מנת שרק החברים הקרובים יוכלו לצפות בו. 19% הגדירו את הפרופיל כ-"פרטי למחצה", כלומר שגם חברים של החברים יכולים לצפות בו. רק 20% מהמשתתפים בסקר הגדירו את הפרופיל שלהם כציבורי באופן מלא.

"כאשר האתרים של הרשתות החברתיות הופכים לערוץ תקשורת מרכזי בחיי היום יום, המשתמשים מתחילים לנהל את הפרופילים והתכנים שלהם בצורה פעילה יותר",  נמסר בדו"ח של Pew Research Center.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים