בנק הפועלים הקים קרן להשקעה בחברות היי-טק המפתחות פתרונות לעולם הפיננסי

היקף ההשקעה מוערך בכ-80 מיליון שקלים על פני חמש השנים הקרובות ● במסגרת המיזם, כל חברה תזכה להשקעה של בין שניים לשלושה מיליון דולרים ● הקרן תתמקד בהשקעה בחברות שנמצאות בשלב ה-Early Stage, לאחר שקרן הון סיכון משמעותית כבר נכנסה להשקעה בחברה, או במקביל להשקעה כזו

קבוצת בנק הפועלים, באמצעות שיתוף פעולה בין הבנק לפועלים שוקי הון, הודיעה על הקמת קרן ייעודית שתתמחה בהשקעה בחברות טכנולוגיה המתמחות בפיתוח מוצרים לתחום הפיננסים. הקרן תקצה כ-80 מיליון שקלים להשקעה במהלך שלוש עד חמש השנים הקרובות. ההשקעות צפויות לנוע בין שניים לשלושה מיליון דולרים לחברה.

לפי הערכות הבנק, בישראל פועלות כ-100 חברות בתחום, ביניהן גם כאלה המעורבות בליבת הפעילות של מוסדות פיננסים – ניהול תשתיות, מיחשוב ענן, אחסון, אבטחה ועוד. הקרן תתמקד בהשקעה בחברות שנמצאות בשלב ה-Early Stage, לאחר שקרן הון סיכון משמעותית כבר נכנסה להשקעה בחברה, או במקביל להשקעה כזו. קבוצת בנק הפועלים מעריכה, כי הקרן תהיה מעורבת ב-15 עד 20 מיזמים טכנולוגיים בשלבים שונים של התקדמות.

בוועדת ההשקעות של הקרן ישבו שישה חברים: צביקה נגן – מנמ"ר הבנק; שני נציגים של פועלים שוקי הון – אמיר אביב המנכ"ל וערן גרשט, מנהל תחום השקעות ישירות; אריק פינטו, מנהל חטיבת האסטרטגיה בבנק; רן עוז, מנהל הכספים בבנק; ומנהל בכיר מהתחום העסקי.

יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים: "בשני העשורים האחרונים מוביל סקטור ההיי-טק את המשק הישראלי לצמיחה מרשימה. בתוך הסקטור הזה בולט תחום ההיי-טק הפיננסי, שהפך את ישראל למרכז ידע ופיתוח בינלאומי והצמיח לאורך השנים מיזמים חדשניים. הנכונות של המגזר הפיננסי בישראל, ובראשו הבנקים, לאמץ ולקדם חידושים טכנולוגיים, מסייעת להתפתחות ההיי-טק הפיננסי".

אירועים קרובים