אינטל שילבה שבב Wi-Fi במעבד אטום

החברה הודיעה שהצליחה לשלב מקלט-משרד אלחוטי יחד עם מעבד מתוצרתה באותה אריזה ● השילוב של שבב Wi-Fi, שעובד בתדר 2.4 ג'יגה-הרץ, בתוך המעבד עצמו אמור להוביל לצריכת חשמל כוללת נמוכה יותר עבור טלפונים חכמים וטאבלטים ● בטווח מסוים, הוא אמור להניב גם הוזלה בעלות הייצור ויכולת לייצר מכשירים דקים יותר לעומת הייצור הנוכחי, בו שלב ה-Wi-Fi מורכב בלוח בנפרד

אינטל (Intel) הודיעה, כי הצליחה לשלב מקלט-משרד אלחוטי יחד עם מעבד מתוצרתה באותה אריזה. המעבד המשולב, שמבוסס על מעבד אטום כפול ליבה, קיבל את הכינוי Rosepoint. החברה אמורה להציג מודל פועל שלו עוד לפני סוף הרבעון השלישי של השנה, בכנס ISSCC 2012 שייערך באוגוסט בהונג קונג.

השילוב של שבב Wi-Fi, שעובד בתדר 2.4 ג'יגה-הרץ, בתוך המעבד עצמו אמור להוביל לצריכת חשמל כוללת נמוכה יותר עבור טלפונים חכמים וטאבלטים, ובטווח מסוים גם להוזלה בעלות הייצור ויכולת לייצר מכשירים דקים יותר לעומת הייצור הנוכחי בו שלב ה-Wi-Fi מורכב בלוח בנפרד. מעבר לכך, שילוב של שבב רדיו בקרבת ליבת עיבוד נחשב עד להכרזה לכמעט בלתי אפשרי, מכיוון ששני הרכיבים פולטים קרינה ורעשים שיכולים לגרום לשיבוש מידע הדדי. עם זאת, אינטל הצליחה לעשות זאת בעזרת פיתוח של אמצעים מיוחדים שמבודדים את הקרינה והרעשים המתייחסים לשבבים הללו, כך שהם אינם מפריעים זה לזה.

החברה גם טוענת שבמידה מסוימת, היא יכולה להכיל את חוק מור גם לגבי שבבי RF ורדיו. "באמצעות גישה דיגיטלית לרדיו ניתן להביא את התועלות של חוק מור גם למעגלי RF ורדיו", אמר ג'סטין רטנר, ה-CTO של אינטל. לדבריו, "המעבדים החדשים ייהנו מיעילות שימוש בחשמל מעודכנת וחדשנית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים