ממשל אובמה הגדיל את התקציב הפדראלי למחקר ופיתוח בשני מיליארד דולרים

בין הסוכנויות שתקציבן יגדל בשנת 2013 על פי ההצעה של ממשל אובמה: המשרד לביטחון פנים, המכון הארצי לתקינה וטכנולוגיה ומשרד האנרגיה ● בסך הכל, מסתכם התקציב המוצע למחקר ופיתוח ב-140.8 מיליארד דולרים, גידול של 1.4% בהשוואה לתקציב של השנה שעברה

בבית הלבן הגישו הצעה להגדלת התקציב הפדראלי למחקר ופיתוח בשנת 2013, תוך מתן דגש מיוחד למחקרים שנעשים במשרד לביטחון פנים, המכון הארצי לתקינה וטכנולוגיה ומשרד האנרגיה.

בהצעת התקציב של ממשל אובמה למחקר ופיתוח לשנת 2013, אשר פורסמה ביום ב', מוקצה גם סכום של שלושה מיליארד דולרים לחינוך בתחומי המדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה, מתוך שאיפה להכשיר עובדים שמתמצאים בטכנולוגיה, על מנת לשמור על כושר התחרות של ארצות הברית בזירה הבינלאומית.

בסך הכל, מסתכם התקציב המוצע למחקר ופיתוח ב-140.8 מיליארד דולרים, גידול של 1.4% בהשוואה לתקציב של השנה שעברה. המשרד למדיניות מדעית וטכנולוגית שיתף פעולה עם המשרד לניהול ותקציבים על מנת לייעץ לנשיא באשר לסדרי העדיפויות בתחומי המחקר והפיתוח.

למחקר בסיסי ויישומי הוקצה סכום של 64 מיליארד דולרים, גידול של שני מיליארד דולרים, או 3.3%, בהשוואה לשנה שעברה, בעוד שלמחקר ופיתוח בתחומים שאינם צבאיים הוקצה סכום של 64.9 מיליארד דולרים, גידול של 5%. התקציב של משרד ההגנה לפיתוח מערכות נשק קוצץ בשיעור של 2.2% וכעת הוא עומד על 71.2 מיליארד דולרים.

סכום של 350 מיליון דולרים הוקצה למחקר ופיתוח בתחומי האנרגיה, במסגרת הסוכנות של משרד האנרגיה למחקרים מתקדמים, וסכום של 2.3 מיליארד דולרים הוקצה לסוכנות לחיסכון באנרגיה ואנרגיה מתחדשת במשרד האנרגיה עבור פיתוח של טכנולוגיות רכב נקיות.

סכום של 2.6 מיליארד דולרים הוקצה לתוכנית של ארצות הברית לחקר השינויים באקלים, מתוך שאיפה להבין את השינויים העולמיים כתוצאה מהתלות הרבה מדי בדלק מאובנים ולמנוע אותם. גם המעבדות של המכון הארצי למדע (NSF) והמכון הארצי לתקינה וטכנולוגיה יצאו נשכרות מהצעת התקציב, והתקציב שלהן יעמוד במשותף על 13.1 מיליארד דולרים, גידול של 4.4% בהשוואה לשנה שעברה.

התקציב של המשרד לביטחון פנים למחקר ופיתוח גדל בשיעור של לא פחות מ-26.3% והגיע ל-729 מיליון דולרים. התקציב של המכון הארצי לתקינה וטכנולוגיה הוגדל בשיעור של 13.8% בהשוואה לשנה שעברה והגיע ל-708 מיליון דולרים. התקציב של סוכנות החלל נאס"א (NASA) גדל ב-2.2% והגיע ל-9.6 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים