המתחרה של חלונות פון לסירי של אפל: זיגי

זיגי יכולה לחייג לאיש קשר, לשלוח מייל או הודעת טקסט, לספק הכוונה למקום מסוים ולמצוא אתר או עסק ● זיגי גם תדווח על מזג האוויר, תבצע חישובים, תעדכן את פייסבוק וטוויטר, תדווח על המראות ונחיתות, על שערי מניות וגם תענה על שאלות בשפה חופשית

גם לחלונות פון יש כעת מתחרה לסירי של אפל (Apple), עוזרת קולית בשם "שאל את זיגי", ונראה שהיא זוכה להצלחה. מלבד כמה הערות שליליות, העוזרת הקולית של חלונות פון זוכה לתגובות חיוביות ולדירוג גבוה ממי שהורידו את היישום מחנות היישומים MarketPlace של מיקרוסופט (Microsoft). "פתיחה נהדרת", כתב אחד המגיבים. "בתור התחלה, מצחיק לראות איך לממשק ה'מדהים' של אפל יש תחרות מצד מפתח אחד בודד. מחכה בכיליון עיניים לעדכונים בעתיד".

בבדיקת השוואה שערך כתב CNET, הוא מציין כי זיגי מתפקדת בצורה דומה לסירי בתגובה לפקודות קוליות בסיסיות. אפשר לבקש מזיגי לחייג לאיש קשר, או למספר מסוים, אפשר לבקש ממנה לשלוח מייל או הודעת טקסט, וכמובן גם הכוונה למקום מסוים ומציאת אתר או עסק. זיגי גם תדווח על מזג האוויר, תבצע חישובים ותעדכן את פייסבוק (Facebook) וטוויטר (Twitter), תדווח על המראות ונחיתות, על שערי מניות וגם תענה על שאלות בשפה חופשית (למשל, מי האדם הגבוה ביותר?) ותבצע משימות מגוונות נוספות. שלא כמו סירי של אפל – אפשר לשנות את קולה של זיגי לזכר, ואז הוא יהפוך לעוזר הקולי.

היישום החינמי Ask Ziggy פותח על ידי שי לייב מסקרמנטו שבקליפורניה. מערכת ההפעלה חלונות פון כוללת בתוכה יישום לזיהוי קולי, המכונה TellMe, אבל היישום של לייב מביא את תכונת הסיוע הקולי לרמה גבוהה בהרבה.

בראיון אתו באתר www.wpcentral.com, מספר לייב, כי "יישום Ask Ziggy משתמש בזיהוי קולי כדי לתרגם דיבור אנושי לטקסט כתוב, המוצג בתוך בועית. הטקסט הזה מנותח לתבניות המסייעות באיתור פקודות או שאלות כלליות. הפקודות מתורגמות ומנותבות למשימות רוטיניות כמו חיוג, כתיבת הודעה, שליחת אי-מייל, עדכונים ברשת חברתית וכו'. כאשר נשאלת שאלה כללית, היישום משתמש במגוון טכנולוגיות די לחפש ברשת תשובה רלוונטית, ואז משתמש היישום בהתאמה לתבנית כדי לתמצת את התשובה מאתר האינטרנט לתשובה קצרה, המוצגת בבועית ומושמעת בקול מן המכשיר. כאשר היישום לא מצליח לתמצת תשובה קצרה, נשמעת התראה קולית, המכוונת את המשתמש ללחוץ על בועית החיפוש שלו ולראות את תוצאות החיפוש של שאלתו".

לאתר CNET סיפר לייב, כי הוא כרגע עובד על שיפור התוכנה כדי להוסיף לה תכונות. לייב מפתח את היישום מאז נובמבר, והוא שוגר ל-MarketPlace בדצמבר. מאז, הוא מעדכן אותו מדי שבוע, ובימים הקרובים תתפרסם גרסה 1.3 שלו. כדי להמשיך ולפתח את היישום, הוא סיפר כי הוא מחפש משקיעים. כרגע מנסה לייב להרחיב את התחביר כדי לאפשר שיחות מסובכות יותר ומעוניין להוסיף תמיכה בשפות נוספות ואף לשלב אותו ביישומים אחרים.

נפתחה ההרשמה לוועידת Mobility2012, הוועידה השנתית אודות פיתוח אפליקציות מובייל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים