חדש על המדפים: "תורת האבטחה 773" – ספרו של צחי ספיר

במהלך השנים וככל שנצבר הניסיון המקצועי, נוכח המחבר כי אנשי המקצוע יודעים היטב כיצד לעשות פעילויות אלה ואחרות, אולם המענה המקצועי הוא שבלוני ודי אוטומטי ● מה שחסר, לדעתו, הוא בחינת חלופות אפשריות, בעיקר בין תחומיות, וכיצד מגיעים לבסוף לבחירה בחלופה מסוימת

תחום האבטחה אינו משופע במידע מקצועי כתוב, בוודאי לא כזה הפתוח לכלל הציבור. לכן, הספר "תורת האבטחה 773", שיצא לאור בימים אלה בהוצאת סטימצקי, מהווה חידוש. הספר מארגן ידע שברובו קיים, אולם מציג אותו מזווית ראיה המאפשרת קבלת תובנות חדשות.

המחבר, יצחק (צחי) ספיר, הוא איש מקצוע ותיק ומנוסה במגוון תחומי האבטחה. במהלך השנים וככל שנצבר הניסיון המקצועי, נוכח המחבר כי אנשי המקצוע יודעים היטב כיצד לעשות פעילויות אלה ואחרות, אולם המענה המקצועי הוא שבלוני ודי אוטומטי. מה שחסר, לדעתו, הוא בחינת חלופות אפשריות, בעיקר בין תחומיות, וכיצד מגיעים לבסוף לבחירה בחלופה מסוימת, או בקיצור, איך ידע המנהל שקיבל את האבטחה הטובה ביותר תמורת כספו.

כאשר אנו בוחרים רכב או דירה, אנחנו מעריכים אותם על בסיס מדדים שחשובים לנו, כגון גודל, מספר חדרים, קומה, האם יש או אין מעלית, מחיר ועוד כהנה וכהנה. אנחנו לוקחים כמובן מאליו שהדירה והרכב נבנו בהתאם לחוקי הפיזיקה ולפי עקרונות תכנוניים ועיצוביים וכי הם כוללים את כל המערכות החיוניות והנחוצות שאמורות להימצא בדירה וברכב. החידוש הראשון שבספר הוא קביעת "מבנה האבטחה" – מתודה או שיטה אובייקטיבית להערכת האבטחה. הספר מפרט את העקרונות לפיהם צריך להיבנות מערך אבטחה ומהם המנגנונים המרכיבים אותו.

אנשי המקצוע ילמדו מהספר לא את העבודה המקצועית, אלא את התאמת המקצוע והתחום לכללי התורה, משום שבנייה ותפעול, בכל תחום, שלא לפי התורה, עלול לגרום להפסד שאינו מחויב המציאות. מנהלים ימצאו בספר עניין משום שהתורה מסבירה את כיצד ליצור את המערך המשולב שייתן תפוקה טובה יותר מאשר כל מרכיב הפועל ללא תלות או קשר עם המרכיבים האחרים. התורה יוצרת שפה משותפת המאפשרת איתור פערי אבטחה בדרך שגם אלה שאינם בקיאים יוכלו להבין היכן הכשל ובעיקר מה צריך וניתן להיעשות כדי לתקנו. לצורך ההתמקדות וההבנה, הספר נכתב בגישה של מניעת גניבות, הונאות וכיו"ב אולם ניתן להפיק ממנו הרבה יותר מכך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים