אנשים ומחשבים תשווק לקהילת ההיי-טק את פרויקט "העיר החדשה" – שכונת מגורים בראש העין

שכונת המגורים תשתרע על שטח של כ-1,000 דונם, מתוכם 300 דונם שטחים ירוקים, ו-900 אלף מ"ר לבנייה ● 1,200 דירות ייבנו על 19 מגדלים, שיאכלסו כ-5,000 נפשות ● לדברי דרור הלוי, יו"ר העיר החדשה, בשל היות השכונה מקום בילוי, פנאי ומסחר, היא צפויה לספק תעסוקה לכ-15,000 עובדים

פרויקט המגורים, המסחר והבילוי "העיר החדשה", שייבנה בראש העין, הושק בימים אלה. קבוצת אנשים ומחשבים תשווק את הדירות בפרויקט לקהילת ההיי-טק בארץ.

באירוע ההשקה, שנערך אתמול (ג') בווילה שבגני התערוכה, נחשפו פרטי הפרויקט. לאירוע הגיעו, בין השאר, בכירי היי-טק רבים, לרבות מנכ"לים ומנמ"רים: מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס; צור אבנית, מנכ"ל כלנית; גיא ריצ'קר, מנהל אגף התוכנה ב-HP ישראל; עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום עד סוף החודש; דורון ספיר, משנה למנכ"ל מגדל; ינקל לוי-עייש, מנהל אזורי ישראל באלקטל-לוסנט (Alcatel Lucent); נתי אברהמי, מנכ"ל קבוצת יעל; שמעון הרץ, סמנכ"ל ומנמ"ר פלאפון; ספי גל-עזר, מנכ"ל מלם מערכות מקבוצת מלם-תים; זאב ינאי, יו"ר ומנהל העסקים הראשי של אדוונטק; רביב צולר, מנכ"ל ביטוח ישיר; דורון יצחקי, CTO שירותי בריאות כללית; צביקה אולקניצקי, מנהלת פעילות אזורי ב-CA; זאב קליגר, סמנכ"ל רכש בבנק הפועלים; ערן לסר, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה; בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן; יואב צור, סמנכ"ל שיווק ומכירות, נס טכנולוגיות; דיוויד אסיא, מייסד מג'יק, ואחרים.

דרור הלוי, יו"ר העיר החדשה, הציג את התפיסה של הפרויקט. שכונת המגורים, אמר, תשתרע על שטח של כ-1,000 דונם, מתוכם 300 דונם שטחים ירוקים, ו-900 אלף מ"ר לבנייה. 1,200 דירות ייבנו על 19 מגדלים, שיאכלסו כ-5,000 נפשות. בשל היות השכונה מקום בילוי, פנאי ומסחר, אמר הלוי, היא צפויה לספק תעסוקה לכ-15,000 עובדים. הוא לא נקב במחירי הדירות, אולם ההערכות בשוק הן שמחירה של יחידת דיור יעמוד על פחות ממיליון שקלים.

הלוי אמר, כי הפרויקט מהווה שינוי באופן בו אנשים משתכנים, "כיום לא מדובר רק בבית של ארבעה קירות וגג. למקום המגורים יש משמעות בתפיסת הזהות העצמית של הדיירים", אמר, "זוהי תפיסה כוללת, המשלבת מעטפת של שירותים קהילתיים, לצד אזורי מסחר, בידור ופנאי. זהו שלב המשך לאחר הרובד של ארבעה קירות והרובד שלאחריו, שדיבר על הלובי והגינה. אנו מוסיפים כמה רבדים נוספים: האחד, התייחסות המאגדת את הרוכשים, המאפשרת להשפיע על זהות בעלי המקצוע העובדים בפרויקט וגם על עלויות, בשל היכולת להוריד מחירים. בשל גודל הפרויקט, אנו מאפשרים לתכנן לא רק את הדירה ואת הבניין – אלא את כל הסביבה".

תפיסת הקהילה החכמה

רובד נוסף, אמר הלוי, "הוא זה היוצר את תפיסת הקהילה החכמה: יש צורך לנצל את הקהילה ולאגד אותה, על מנת להשיג ערכים נוספים בתחומי ההשכלה, החינוך, הבריאות והספורט. הדבר לא ייעשה בהבאת דרישות מהממשלה, אלא בשל יכולות וכוח הקהילה. המודל של הקהילה החכמה יוצר יסוד משפטי, המלווה בתקנון מפורט, ואשר מאפשר לוועד הקהילה לנהל את השכונה". לצד היסוד המשפטי, אמר הלוי, התפיסה נוצקת בעזרת שני יסודות נוספים, הכלכלי והארגוני. "בדרך זו ניתן לקבל, לאורך זמן, ערכים מוספים עבור הקהילה ולשפר את התנאים בה התושבים חיים, תוך יצירת שיתופי פעולה פנימיים וחיצוניים. כך, לדוגמה, הילדים ההולכים לתנועת נוער, לא ישוכנו בקראוון. יהיו להם אזורי תרבות ובילוי".

בהיבט איכות הסביבה של הפרויקט, ציין הלוי את העובדה, כי האשפה מצויה מתחת לקרקע וכי גם הפינוי שלה ייעשה מתחת לקרקע. החניונים, אמר, אף הם יהיו תת-קרקעיים, תוך יצירת ביטחון אישי להולכי הרגל והילדים בתוכם, כך שהם כמעט ולא יצטרכו לחצות כבישים בתוך מתחם הפרויקט.

בהתייחסו למתחם המסחרי בפרויקט, אמר הלוי כי הוא יחולק למתחמי משנה, ויכלול בנייני משרדים, אזורי מסחר וחנויות, אזור תרבות ופנאי הכולל בתי קולנוע, מרכז תרבות, גלריות וכן מתחם הכולל קמפוס אקדמי. אזור החנויות יחולק למתחמים פתוחים שונים, על פי תחומי פעילותן של החנויות שיפעלו בהם: אלקטרוניקה, אופנה, מוצרי מזון וכו'.

הלוי סיכם בציינו, כי "אנו יוצרים סביבת חיים שלמה, המתייחסת לבנייה של הקהילה לצד הבנייה של הסביבה הפיסית, כאשר הכל נעשה בראייה של אספקת מירב הצרכים של הדיירים, בסביבה עם איכות חיים, השכלה ברמה, בריאות וספורט".

שיווק הפרויקט יחל בחודשים הקרובים. "העיר החדשה" הובילה בעבר כמה קבוצות רכישה ענקיות, שהבולטות בהן היו כפר אורנים, מגדלי ההיי-טק ומגדלי אסותא בתל אביב.

משה סיני, ראש עיריית ראש העין, מסר בהודעת וידיאו, כי "מדובר בשכונה במיקום אסטרטגי, עם תשתית תחבורתית שמחברת את המיקום לכל הארץ. שילוב בין שכונת מגורים ומתחם מסחר, הגדול מסוגו במזרח התיכון ייצור שילוב מנצח. אני שמח שהפרויקט הזה נמצא אצלנו בעיר שנמצאת בתנופת פיתוח".

פריאל אטיאס, מנכ"ל נצבא החזקות, אמר כי "כאשר זכינו במכרז לפני שלוש שנים, היה לנו ברור שאנו הולכים לעשות משהו מאוד מיוחד. לכן, לשם כך לקחנו את הגורמים הטובים ביותר בשוק, כדי להוביל את הפרויקט, הן בהיבט ההנדסי-תכנוני והן בזה השיווקי. זהו פרויקט בהיקף של מיליארדים, ואנו משוכנע שנוביל אותו בהצלחה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים