עיריית פתח תקווה הטמיעה ענן מיחשוב פרטי בפרויקט בהיקף 1.5 מיליון שקלים

במסגרת הפרויקט, שבוצע על ידי אגף מערכות מידע ומיחשוב בעירייה בשיתוף עם החברה לאוטומציה והראל טכנולוגיות, הותקנו 11 שרתי VMware ESX, לצד מערכות אחסון של נט-אפ בנפח של 40 טרה-בייט ● תשתית הווירטואליזציה של VMware בעיריית פתח תקווה משמשת את מערכות הליבה הקריטיות ובהן הגבייה, ההנדסה, השכר, משאבי האנוש ומערכות המידע הגיאוגרפי

אגף מערכות מידע ומיחשוב בעיריית פתח תקווה הקים ענן מיחשוב פרטי. היקף הפרויקט עומד על 1.5 מיליון שקלים. הפרויקט החל באוגוסט והסתיים בימים אלה.

במסגרת הפרויקט, הוטמעו פתרונות הווירטואליזציה של VMware ונט-אפ (NetApp). כך, הותקנו 11 שרתי VMware ESX, לצד מערכות אחסון של נט-אפ בנפח של 40 טרה-בייט, בתצורת אשכול, עם זמינות גבוהה להתאוששות מאסון. כמו כן הוקם שרת ניהול VMware vCenter לניהול חוות השרתים.

הפרויקט חולק לשני שלבים. השלב הראשון החל באוגוסט והסתיים באוקטובר, ובמסגרתו הטמיעו אנשי הראל טכנולוגיות את תשתית הענן, ולאחר מכן הטמיעו אנשי החברה לאוטומציה (המספקת יישומים לרשויות המוניציפליות) את היישומים שלה על גבי הענן של עיריית פתח תקווה. המדובר בעשרות יישומים המשרתים את 220 אלף תושבי העיר, ביניהם יישומים מעולם מחלקת הרווחה, מחלקת הגבייה, מחלקת ההנדסה העירונית, ומערכת מידע גיאוגרפית.

בשלב השני, שהחל בנובמבר והסתיים לפני ימים אחדים, הועברו 90% משרתי העירייה אל הענן הפרטי של העירייה, בסביבת VMware. חלק זה של הפרויקט נעשה על ידי מחלקת התשתיות של ה-IT בעירייה, והוא נועד לטפל ביישומים עבור 1,500 עובדי העירייה המצויים ב-130 אתרים – שרת מיילים, קבצים, טרמינל סרבר ועוד. גם פה המדובר בטיפול ובהטמעה של כמה עשרות יישומים.

תשתית הווירטואליזציה של VMware בעיריית פתח תקווה משמשת בעיקרה את מערכות הליבה הקריטיות של הארגון. אלה כוללות, בין היתר, את מערכות הגבייה, המערכות הפיננסיות והלוגיסטיות, ההנדסה, השכר, משאבי אנוש ומערכות מידע גיאוגרפי, GIS.

לדברי רן שלום, מנהל אגף מערכות מידע ומיחשוב, עיריית פתח תקווה, "העירייה שמה לה ליעד לשפר את השירות הניתן לתושבים, כמו גם לייעל את מערכות ה-IT שלה. זאת, לצד הרצון לחסוך בהוצאות הפיתוח, התפעול והתחזוקה, על ידי מימוש טכנולוגיות שמחזירות את ההשקעה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים