בריטיש טלקום הגישה תביעה נגד גוגל על הפרת זכויות בפטנטים

לטענת החברה, גוגל מפירה את זכויותיה בשישה פטנטים ● ההפרות מתבצעות, על פי BT, באנדרואיד וכן בשירותי החיפוש, המוזיקה, המפות והפרסום של גוגל ● BT עתרה לבית המשפט בבקשה שיוציא צו מניעה נגד גוגל ויפסוק נגדה סכום פיצויים שלא צוין

בריטיש טלקום (British Telecom) הגישה תביעה נגד גוגל (Google) לבית המשפט בדלאוור, ארצות הברית, בטענה שיש בחלק מהמוצרים והשירותים של ענקית החיפוש משום הפרת זכויות שלה בשישה פטנטים. בין אותם מוצרים, על פי בריטיש טלקום, נכללים מערכת ההפעלה אנדרואיד (Android) ושירותי החיפוש, המוזיקה, המפות והפרסום של גוגל.

במסגרת עתירתה ביקשה החברה הבריטית מבית המשפט להוציא צו מניעה נגד גוגל. כמו כן, היא ביקשה להורות לגוגל לשלם לה פיצויים בסכום שלא צוין – ולהכפיל את סכום הפיצויים פי שלושה אם יוכח שהפגיעה בזכויותיה של בריטיש טלקום בפטנטים נעשתה ביודעין ובמכוון. החברה אף ביקשה שהמשפט ייערך בפני חבר מושבעים.

הפטנטים ש-BT טוענת, כי זכויותיה בהם הופרו מתייחסים למערכת להקצאת שירותים ברשתות תקשורת, מערכת למידע ניווט, איחסון ואחזור של מידע מבוסס מיקום ברשת מבוזרת של התקנים לאיחסון נתונים, מכשירי תקשורת ושיטות, וכן צומת תקשורת לאספקה של שירותי מידע ברשת.

פלוריאן מילר, מומחה לקניין רוחני, העלה בבלוג שלו את החשש שנוכח התביעות הרבות על הפרת זכויות בפטנטים תיאלץ גוגל, בסופו של דבר, לשנות את תנאי הרישיון של אנדרואיד ולגבות תמלוגים מיצרניות הטלפונים שיבקשו להשתמש בה. רשימת החברות שהגישו תביעות על הפרת זכויות בפטנטים באנדרואיד כוללת, בין השאר, את אורקל (Oracle) ואפל (Apple).

לא ניתן היה לקבל תגובה מגוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים