מוטי טובי, מנמ"ר קומברס: "האתגר שלנו ל-2012 הוא שימור כוח האדם בעידן של מציאות לא ברורה"

"העולם משתנה בקצב מהיר, דברים רבים שקורים כיום לא נחזו על ידי איש לפני שנתיים והמציאות הזו מפעילה עלינו לחצים - לטפל במשאב האנושי ולשמר את כוח האדם שלנו", אמר בפאנל מנמ"רים שחתם את מפגש פורום C3 מקבוצת אנשים ומחשבים ● "כוח האדם הוא הנכס היקר ביותר שלנו ותפקידנו לטפל בו בדיוק כמו שמטפלים בלקוחות: להקשיב להם ולקדם אותם - הן ברמה הניהולית והן ברמה המקצועית", אמר טובי ● לדבריו, "עובד ולקוח הם באותה עדיפות מבחינתי, כי עובד מרוצה משרת טוב יותר את הלקוחות"

"העולם משתנה בקצב מהיר, דברים רבים שקורים כיום לא נחזו על ידי איש לפני שנתיים והמציאות הזו מפעילה עלינו לחצים – לטפל במשאב האנושי ולשמר את כוח האדם שלנו", כך אמר מוטי טובי, מנמ"ר קומברס, בפאנל שחתם את מפגש פורום המנמ"רים של אנשים ומחשבים, C3. הפורום התקיים היום (ד') במלון ליאונרדו ברמת גן. את המפגש הנחה אבי עסיס, מנכ"ל Widelink ויו"ר ועדת התכנים של הפורום. המפגש נערך תחת המוטו "הדור הבא של המנמ"רים: המשאב האנושי המתחדש". את הפאנל, שעסק במשאב האנושי בעולם ה-IT, הנחה זיו מנדל, מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס.

"דור ה-Y חי קיים ועלינו להיערך לקראתו", אמר טובי, "כוח האדם הוא הנכס היקר ביותר שלנו ותפקידנו לטפל בו בדיוק כמו שמטפלים בלקוחות: להקשיב להם ולקדם אותם – הן ברמה הניהולית והן ברמה המקצועית. עובד ולקוח הם באותה עדיפות מבחינתי, כי עובד מרוצה משרת טוב יותר את הלקוחות".

שלמה שמאי, סמנכ"ל מערכות מידע בחברת הפניקס, אמר כי המציאות היום דומה לזו של שנת 2008. "גם אז נדרשנו להתייעל, והוכחנו כי אפשר לעשות זאת בלי לפטר אנשים", אמר שמאי.

שלמה שמאי, סמנכ"ל טכנולוגיות בחברת הפניקס. צילום: קובי קנטורלדבריו, "עשינו חריש חזק בכל תחומי החברה. כיום יש לכל מנהל כלי שיודע לאבחן האם העובד שלו הוא טוב. זה כלי שאנו פיתחנו, אבל המיוחד הוא שאם מחליטים לפטר מישהו, אזי על המנהל לנמק את בחירתו – והתהליך כולו שקוף לעובד".

באשר לסוגיית עובדי הקבלן אמר שמאי, כי "מילת המפתח היא מינון. יש לשמור על מינון נכון בין עובדים קבועים לעובדי קבלן. עשינו שינוי בתחום זה לפני שלוש שנים, אבל בזהירות רבה".

הוא ציין, כי במסגרת המאמצים להתייעל הגיע להסכם עם הנהלת הפניקס לפיו היא לא מתערבת בתקני כוח אדם, ומאפשרת לו יד חופשית, ובלבד שיוכיח התייעלות. "זה מצב שיוצר גמישות מקסימאלית, והחיסכון שמושג מההתייעלות חוזר לאותו מנהל לצורך תיגמול טוב יותר של העובדים", אמר שמאי.

רונן זרצקי, סמנכ"ל טכנולוגיות בישראכארט, התייחס לתופעת עובדי הקבלן באומרו, כי "אצלנו יש סוגים שונים של עובדים, חלק מהמנהלים שלי הם עובדי קבלן, ואין לי שום בעיה עם זה, אבל האתגר הניהולי שלי הוא לגרום להם להרגיש כמו כל העובדים, ללא שום אפליה".

זרצקי סיפר, כי הוא נוהג לגייס עובדים לאגף ה-IT והתפעול שבראשותו הוא עומד – מתוך הארגון עצמו. "אנו שולחים עובדים ממחלקות אחרות ללמוד וכשהם חוזרים אנו מרווחים פעמיים: העובדים מרוצים, ולנו יש כוח אדם שכבר מכיר את הביזנס ויכול לסייע לנו מול שאר הארגון".

גילי רבינוביץ, מנמ"ר מי עדן, אמר כי מנמ"רים אינם שונים ממנהלים אחרים בארגון, כגון מנהלי כספים או משאבי אנוש.

בני גורביץ, מנמ"ר בנק איגוד, אמר כי "האתגר שהבנק עומד בפניו כיום הוא התייעלות תקציבית. לא קונים מה שלא צריך, והעיקר הוא לא לפטר אנשים". לדבריו, "לחלק מהעובדים חסרה ההשכלה הקשורה בהבנת הביזנס ולא רק ה-IT. הייתי רוצה לראות רואי חשבון שמובילים פרויקטי מיחשוב, כך אני יודע שהם מבינים את הנעשה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עומר

    מוטי, איש מדהים אשר בהחלט מביא איתו רוח שינויי. בתור אחד שעבד תחתיו אני מרגיש חופשי להגיד שהוא אכן עומד מאחורי מה שהו אומר ואכן המשאב האנושי עומד כנר לרגליו.

אירועים קרובים