מוזילה שחררה את גרסה 8 של פיירפוקס

הגרסאות החדשות של הדפדפן ששוחררו מיועדות לחלונות, לינוקס, אנדרואיד ו-Mac ● כעת יכולים משתמשי הדפדפן לחפש בטוויטר בצורה יעילה יותר ולחשוש פחות מתוספים לא מאושרים

מוזילה: התוספים - הסיבה לפופולריות של פיירפוקס

מוזילה (Mozilla) שחררה גרסאות חדשות של דפדפן פיירפוקס (Firefox) עבור מערכות ההפעלה חלונות (Windows), לינוקס (Linux), אנדרואיד (Android) ו-Mac. עם זאת, החידושים בגרסאות ששוחררו מועטים, בעיקר בשל המדיניות שאימצה מוזילה לא מכבר לשחרר גרסאות חדשות במועדים תכופים יותר.

הגרסה החדשה המיועדת למחשבים שולחניים מכונה פיירפוקס 8 (Firefox 8), אם כי מספרי הגרסאות אינם מעידים עוד על היקף החידושים, כפי שהיה בעבר. בדומה לדפדפן כרום (Chrome) של גוגל (Google), מוזילה משחררת גרסה חדשה של פיירפוקס מדי שישה שבועות – דבר שעשוי ליצור עומס נוסף על מנהלי מערכת בארגונים. לשם כך הוקמה במוזילה קבוצת עבודה שמתמקדת בארגונים ומתפקידה לתת מענה לסוגיות אלה. קצב שחרור הגרסאות החדשות של אינטרנט אקספלורר (Internet Explorer) וספארי (Safari) נותר איטי יותר, כפי שהיה מקובל עד שגוגל הכתיבה קצב חדש.

בין החידושים בגרסה 8 של פיירפוקס נכללת אפשרות לחיפוש ישיר בטוויטר (Twitter), שנוספה לתיבה שבה בוחרים את אפשרויות החיפוש. לא ניתן היה לקבל מדובר מוזילה תשובה לשאלה אם טוויטר משלמת למוזילה תמורת אפשרות זו, בדומה לעסקה של מוזילה עם גוגל.

חידוש נוסף בתחומי האבטחה והפרטיות הוא חסימה אוטומטית, כברירת מחדל, של תוספים מצד שלישי שמותקנים מבלי לקבל אישור מפורש של המשתמש. לאחר החסימה נשאלים המשתמשים אם ברצונם להסיר אותה ולאפשר את ההתקנה של התוסף החדש.

לגרסת אנדרואיד החדשה של פיירפוקס נוסף מנגנון חדש שמאפשר לנהל שמות משתמש וסיסמאות של יישומים אחרים מתוך הדפדפן, תוך שימוש בסיסמה ראשית אחת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים