VMware הכריזה על כלים לניהול שירותי IT בענן

הייחודיות של שלוש החבילות שהוכרזו היא אוטומציה ופשטות, כאשר שירותי IT מנוהלים וירטואלית במקום פיזית, והשירותים מסופקים במודל ענן, כדי לפשט את צריכת השירותים ולייעל אותה ● אחת משלוש החבילות, VMware IT Business Management, מבוססת על פתרונות Digital Fuel הישראלית, אותה רכשה VMware תמורת כ-85 מיליון דולרים ● בועז חלמיש - סגן נשיא בכיר והמנהל הכללי של חטיבת הניהול הארגוני ב-VMware: "שיטות הניהול המסורתיות שהתבססו על מערכות פיזיות מבודדות כבר לא מתאימות היום, בזמן שארגונים מטמיעים עננים פרטיים והיברידיים"

23/10/2011 16:04

VMware הכריזה על חבילות ניהול חדשות, המשלבות בין כלים חדשים לגרסאות משודרגות של כלים קיימים. את ההכרזה ערכה החברה בכנס המשתמשים VMWorld 2011, שנערך בשבוע שעבר בקופנהגן בהשתתפות שיא של מעל ל-7,200 מקצוענים ומנהלים. שלוש החבילות – VMware vCenter Operations, VMware vFabric Application Management ו-VMware IT Business Management, מיועדות לתחומי התשתית, היישומים והניהול, ונועדו לסייע לפשט את מערך ה-IT, להפוך את הניהול לאוטומטי ולספק IT כשירות. החבילה השלישית, IT Business Management, מבוססת על פתרונות Digital Fuel הישראלית, אותה רכשה VMware לפני כארבעה חודשים תמורת כ-85 מיליון דולרים. כל החבילות החדשות צפויות להיות זמינות לקראת סוף השנה.

VMware היא חלוצת הווירטואליזציה על מעבדי אינטל (Intel) בארכיטקטורת x86. החברה הצליחה בשנים האחרונות להשיג נתח של מעל ל-85% מהשוק, וממשיכה כעת לדהור לעבר העמקת אחיזתה בניהול מרכזי הנתונים הארגוניים בעידן הענן ומרחיבה את פתרונותיה לתחום ניהול התשתיות לענני מיחשוב פרטיים, ציבוריים והיברידיים. כאן היא מתחרה גם בחלק מהפתרונות של שותפיה העסקיים, המשווקים את מערכות הווירטואליזציה שלה, כמו יבמ (IBM) וטיבולי שלה, HP עם OpenView, וגם תתחרה ישירות בחברות התוכנה לניהול תשתיות IT כמו BMC ו-CA.

הייחודיות של שלוש החבילות שהוכרזו היא אוטומציה ופשטות, כאשר שירותי IT מנוהלים וירטואלית במקום פיזית, והשירותים מסופקים במודל ענן, כדי לפשט את צריכת השירותים ולייעל אותה. מדידת עלות התפעול והשירותים במודל הווירטואלי, כדי לגלות את החיסכון בהשקעות והשוואת העלויות בין ניפוק שירותי IT בענן פנימי לעומת ציבורי או היברידי, הופכים למשימה קשה מאוד לביצוע ולמעקב. כאן מציעה VMware פתרון מותאם לכאב האמיתי של המנמ"רים. דוברי VMware טוענים, שחבילות הניהול החדשות עדיפות על אלה של המתחרים, כי הן בנויות מראש לווירטואליזציה מלאה של תשתיות IT במרכזי הנתונים במודל ענן בו כל התשתיות משותפות ומנופקות לפי דרישה ולא נבנו בעידן הקודם של מודל שרת-לקוח שהיישומים מחוברים לשרתים ולאיחסון וניפוקם פיזי.

"שיטות הניהול המסורתיות שהתבססו על מערכות פיזיות מבודדות כבר לא מתאימות היום, בזמן שארגונים מטמיעים עננים פרטיים והיברידיים", אמר בועז חלמיש – סגן נשיא בכיר והמנהל הכללי של חטיבת הניהול הארגוני ב-VMware. "פתרונות הניהול של VMware יספקו גישה חדשה שמנצלת את היתרון של תשתית ענן, מפחיתה את המורכבות בניהול IT ותומכת ביכולת של מחלקת ה-IT להיות מתווך של שירותים לארגון".

מאוריציו קארלי, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל VMware לאזור EMEA, פותח את הכנס השנתי בקופנהגן. צילום: פלי הנמר

VMware vCenter Operations Management מאפשרת לשלב ניהול ביצועים, ניהול יכולות ומיטוב הגדרות באמצעות ניתוח נתונים מתקדם. כל זאת, על מנת להבטיח את רמות השירות הנדרשות לארגון בסביבות ענן. בגרסה החדשה, שולבו כלים כמו VMware vCenter Capacity IQ ו-VMware vCenter Configuration Manager. בעזרת הכלים הללו, תצוגות נתונים חדשות והתראות חכמות ניתן לזהות בעיות במהירות ולסייע ללקוחות להתאים את התשתית שלהם לדרישות היישומים. בנוסף, תכלול הגרסה החדשה יכולת לזהות קשרים בין יישומים לרכיבי התשתית שתומכים בהם. כך יוכלו לקוחות החברה לשפר את יכולות האבטחה וההתאוששות מאסון של התשתית שלהם, על בסיס הצורך האמיתי של היישומים.

לניהול יישומים, השיקה VMware את חבילת vFabric Application Management. המעבר לענן משנה את דרך פיתוח היישומים, אומרים בחברה. בעזרת החבילה החדשה, יוכלו הלקוחות להטמיע ולנהל את הדור החדש של היישומים, גם בסביבות וירטואליות וגם בסביבות פיזיות.  החבילה כוללת שני פתרונות חדשים שיסייעו למחלקת ה-IT לשמור על הביצועים והזמינות של היישומים בסביבות דינמיות. הפתרון הראשון הוא vFabric AppDirector, המאפשר אחידות ואוטומציה בהפצה והטמעה של אפליקציות לכל סוג ענן באמצעות תבניות ותהליכי עבודה מוכנים. Fabric Application Performance Manager יעזור ללקוחות לנהל באופן פעיל את ביצועי היישומים בסביבות ענן וסביבות וירטואליות.

חבילת VMware IT Business Management Suite מיועדת לניהול IT. ככל שגובר השימוש בשירותי ענן ציבורי, מחלקות IT נדרשות לנהל יותר ספקי שירות בארגון. הדבר דורש ניהול מחושב של עלויות, רמות שירות ופעילויות ספקים. החבילה, שמבוססת על הפתרונות של Digital Fuel הישראלית, כוללת שלושה מודולים: IT Finance Manager, IT Service Level Manager ו-IT Vendor Manager. ביחד הם אוספים מידע ממקורות פיננסיים שונים ומציגים אותם בממשק אחיד. כך ניתן לקבל חתך אמיתי של עלויות התפעול של שירותי IT שונים. בעזרת המידע יוכלו מנמ"רים לבצע החלטות לגבי שירותי IT המבוססות על עלות, סיכונים, ביצועים ורגולציה אל מול דרישות הארגון.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לדנמרק

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים