מייסד אפל, סטיב ג'ובס, מת בגיל 56 לאחר שנים של מאבק בסרטן

ג'ובס, יושב ראש מועצת המנהלים ועד לא מכבר המנכ"ל של אפל, נאבק בשנים האחרונות בסוג נדיר של סרטן הלבלב ● הוא ייזכר כאחד המנהלים הבולטים ב-IT וכמי שהביא לשורה של מוצרים שהיוו חידושים טכנולוגיים, בהם ה-iMac, ה-iPhone וה-iPad ● בהודעה שפרסמה אפל נכתב, כי "הגאונות של סטיב, הלהט והמרץ שלו היו המקור לאינספור חידושים שהעשירו ושיפרו את חיי כולנו; העולם הוא מקום טוב הרבה יותר בזכות סטיב"

מי יגלם אותו? סטיב ג'ובס באתר אפל

סטיב ג'ובס, המנכ"ל האגדי של אפל (Apple), מת אתמול (ד'), יממה לאחר מסיבת העיתונאים שבה הודיעה החברה על iPhone 4s – הגרסה החדשה של ה-iPhone – וכמה שבועות לאחר שהתפטר מתפקידו כמנכ"ל שלה. ג'ובס מת בגיל 56, לאחר שנלחם במשך שנים בסוג נדיר של סרטן הלבלב.

בהודעה שפרסמה מועצת המנהלים של אפל נכתב, כי "אנחנו מודיעים בצער רב שסטיב ג'ובס נלקח מעמנו היום. הגאונות של סטיב, הלהט והמרץ שלו היו המקור לאינספור חידושים שהעשירו ושיפרו את חיי כולנו. העולם הוא מקום טוב הרבה יותר בזכות סטיב". עוד נכתב בהודעה, כי "איבדנו בעל חזון וגאון היצירה, והעולם איבד אדם מדהים. אפל איבדה חבר יקר ומקור השראה. סטיב משאיר מאחוריו חברה שרק הוא היה מסוגל להקים, ורוחו תשרה תמיד ביסודותיה של אפל".

ב-2004 עבר ג'ובס ניתוח לטיפול בסוג נדיר של סרטן הלבלב. הוא שב לעבודה מיד לאחר מכן אך נאלץ לצאת ב-2009 לחופשת מחלה בת שישה חודשים, לטיפול ב-"חוסר איזון הורמונלי". בתקופה זו הוא נראה כחוש וחיוור ואף עבר השתלת כבד. השנה הוא יצא לחופשת מחלה נוספת כדי "להתמקד בבריאותו", לדבריו. ב-24 באוגוסט הוא הודיע על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל אפל והוחלף על ידי טים קוק, עד אז מנהל התפעול הראשי של החברה. ג'ובס אף נבחר לתפקיד יושב ראש מועצת המנהלים של אפל – תפקיד שאותו מילא עד יום מותו.

חלוץ, עצמאי וחם מזג

ג'ובס, אחד ממייסדי אפל, התפטר מהחברה באמצע שנות ה-80' ושב אליה ב-1996. לאחר שובו, הוא הפך אותה לאחת מחברות ההיי-טק המצליחות בעולם, ובעלת שווי השוק הגדול ביותר בין חברות הטכנולוגיה. בתקופה השנייה שלו באפל, השיק ג'ובס, ביחד עם המעצב ג'ונתן איב, שורה של מוצרים שהיוו חידוש טכנולוגי ושהתאפיינו בעיצוב אלגנטי ונועז: מחשבי iMac בעלי הצבעים הבהירים עמדו בניגוד בולט למחשבי ה-PC, שבמשך 20 שנים הגיעו בעיקר בצבע בז'; נגני iPod וחנות iTunes חוללו מהפכה בעולם נגני המוזיקה הניידים ושינו את פניו של עולם המוזיקה לנצח; מכשירי iPod ומחשבי iPad בעלי צגי המגע הולידו קטגוריות חדשות של מוצרים; וכמובן, מכשירי ה-iPhone הפופולריים. עוד המציאה אפל את הדיסקט, תמכה בפיתוחו של ה-USB ותקן ה-Wi-Fi. ג'ובס הצליח לשרוד יותר משלושה עשורים בשוק שהפך לתחרותי ביותר במשך השנים, תוך שהוא יוצר לעצמו עדת מעריצים גדולה בכל רחבי העולם.

סטיב ג'ובס ייזכר כאחד מחלוצי המיחשוב אך גם כמי שהעדיף לפסוע בנתיב עצמאי משלו. כמו כן, הוא ייזכר בזכות מזגו החם, שהקשה על מי שעבד בקרבתו, אך גם כמי שליווה את הולדתם של מוצרים מבריקים וייחודיים.

בנוסף לתפקידיו באפל, ניהל ג'ובס את אולפני האנימציה פיקסאר (Pixar) במשך קרוב ל-20 שנים, עד שנמכרו לחברת דיסני (Disney) ב-2006 תמורת 7.4 מיליארד דולרים. ג'ובס הוא אחד מעשירי העולם, והונו מוערך בכשמונה מיליארד דולרים. מלבד אחזקותיו באפל, הוא היה דירקטור במועצת המנהלים של חברת דיסני. ג'ובס הותיר אחריו אישה, לורן, וארבעה ילדים.

אנדי גרוב, יושב הראש והמנכ"ל לשעבר של אינטל (Intel), כינה את ג'ובס "המנהיג המשפיע ביותר בעמק הסיליקון". אולם, אין ספק שג'ובס היה גם אדם קשה שהיה חשוב לו להיות תמיד בשליטה מלאה והשאיפה שלו לסודיות הקשתה מאוד על העובדים והשותפים שלו. גם ההתנגדות שלו לטכנולוגיית פלאש (Flash) והמדיניות השרירותית לכאורה בחנות App Store הובילו לביקורת כלפיו.

טקסים לזכרו של ג'ובס – מחוץ לחנויות אפל

מעריצים של ג'ובס התאספו לאחר היוודע דבר מותו מחוץ לחנויות של אפל וקיימו טקסים צנועים לזכרו. מחוץ לחנות הדגל של אפל בשדרה החמישית בניו-יורק השאירו עוברי אורח זרי פרחים ונרות, והיו שהתאספו מחוץ לחנות וישבו על הרצפה עם מחשביהם הניידים מתוצרת אפל.

ליד אחת מהחנויות האחרות של אפל בניו-יורק השאיר אחד ממעריציו של ג'ובס תפוח שבו נגיסה אחת בצורת הלוגו של אפל, לצד פתק שעליו נכתב “iThankYou.”. מחוץ למטה החברה בקופרטינו שבקליפורניה הושארו פרחים, והדגלים מחוץ לקמפוס אפל הורדו לחצי התורן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים