יחיאל גפנר, שירותי בריאות כללית: "ענן ציבורי לא יהיה בכללית; ענן פרטי – כבר יש"

"יתרון הגודל שלנו מאפשר לנו לנצל באופן יעיל את 3,500 השרתים שלנו ולכן ענן ציבורי לא יהיה בכללית. אני לא מזהה בשורה של מהפכה בענן, אלא המשך של הווירטואליזציה", אמר גפנר - מנמ"ר הכללית, בפאנל שנערך בנושא במסגרת כנס המנמ"רים והמנכ"לים בכרתים ● ואדים חשנסקי, CTO יעל תוכנה: "הענן הפרטי הוא ההתפתחות הפנים ארגונית ואילו הענן הציבורי הוא ניצול משאבים משותפים ויצירת רווחיות"

"ענן ציבורי לא יהיה בכללית, אך ענן פרטי – כבר יש. כלל השירותים שלנו בענן לא מתקרבים לאחוז אחד מכלל השירות שלנו. המדובר בשירותים אזוטריים", אמר יחיאל גפנר, מנמ"ר שירותי בריאות כללית.

גפנר דיבר בפאנל שנערך ביום ו' האחרון בנושא מיחשוב ענן. הפאנל עמד במרכז יומו השני של כנס המנמ"רים והמנכ"לים שנערך בסוף השבוע בכרתים שביוון, בהפקת אנשים ומחשבים. את הפאנל הנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי בקבוצת אנשים ומחשבים.

לדבריו, "אין לנו רגולציה ישראלית לתחום הבריאות, אבל יש הקפדה גדולה על נושא הפרטיות". הוא ציין כמה יישומים בכללית המסופקים בתצורת ענן: שירות הפצת סרטי וידיאו, הדרכה ויישומים, הפצה של מיילים ללקוחות, הזמנות מוצרים, קבלת חשבוניות, "כל הפקסים עוברים דרך שירותי ענן, וכן שירותי ייעוץ למיניהם, דוגמת יועצות הנקה".

לדברי גפנר, "יתרון הגודל שלנו מאפשר לנו לנצל באופן יעיל את 3,500 השרתים שלנו ולכן ענן ציבורי לא יהיה בכללית. אני לא מזהה בשורה של מהפכה בענן, אלא המשך של הווירטואליזציה. אנו מחכים לכמה מוצרים בתחום שיבשילו, ועל בסיסם נרחיב את השימוש בענן פרטי".

ואדים חשנסקי, ה-CTO של יעל תוכנה. צילום: משה אלוןואדים חשנסקי, ה-CTO של יעל תוכנה, אמר בפאנל כי הענן הוא בבחינת התפתחות טבעית של העולם הטכנולוגי. "הענן הפרטי הוא ההתפתחות הפנים ארגונית ואילו הענן הציבורי הוא ניצול משאבים משותפים ויצירת רווחיות". הוא ציין, כי "אנו רואים כיום את עולם הענן מתפתח, יש לנו דוגמאות לפרויקטים בהם אנו מיישמים את פתרונות גוגל (Google) בתחום".

הוא הציג פרויקט של חברת אלקטרוניקה ישראלית שפתחה סניף במזרח אירופה, אשר רצתה שירותי IT תוך שליטה על הפתרון מכאן, "סיפקנו פתרון לניהול תיבות מייל, ולניהול מסמכים. עבדנו בשיתוף פעולה עם חברה מקומית שם, וסיפקנו ללקוח פתרון מקצה לקצה מבוסס מיחשוב ענן".

בשנה הבאה, אמר חשנסקי, הנושא החם הבא יהיה מיחשוב Fabric, שיציע ניצול יעיל יותר של מחשבי המיחשוב הארגוניים. הוא ציין, כי החברה מייצגת את טיבקו (TIBCO), והם משיקים פתרון המספק פלטפורמה כשירות לענן הפרטי, על בסיס הדטה-סנטר בארגון. "הדבר יאפשר לייעל את ניצול משאבי המיחשוב הארגוניים", הסביר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים