דו"ח: פחות משליש מהמנהלים בארגונים מאמינים שהם מוגנים

על פי המחקר, שנערך על ידי Coleman Parkes בהזמנת HP, הסיכון העיקרי עליו מצביעים מנהלים הוא המצב הכלכלי, ומיד אחריו - בפער קטן - סיכונים טכנולוגיים ● יותר מ-50% מהמנהלים מאמינים שהיקף פרצות האבטחה בארגון עלה בשנה האחרונה ● 27% מהמשיבים העידו, כי בשנה החולפת בוצעו חדירות בלתי מורשות שמקורן פנימי ו-20% דיווחו על חדירות ממקור חיצוני

מנהלים עסקיים וטכנולוגיים חווים תחושת סיכון גבוהה, לצד העדר הגנה: רק 29% מהמנהלים העסקיים ו-27% מהמנהלים הטכנולוגיים, מאמינים כי הארגון שלהם מוגן באופן ראוי בפני הסיכונים השונים – כך על פי דו"ח של חברת המחקר Coleman Parkes.

המחקר, שנערך בהזמנת HP, הקיף 550 מנהלים בכירים בארגונים המעסיקים 500 עובדים ויותר, בכל רחבי העולם. עורכי המחקר שאלו את המנהלים אודות מידת החשיפה של הארגון לסיכונים שונים והסיכון העיקרי עליו הצביעו המנהלים היה המצב הכלכלי, ומיד אחריו – בפער קטן – סיכונים טכנולוגיים.

תחושת הסיכון הגבוהה מלווה בתחושה, כי הארגונים אינם מוגנים מספיק. כך, יותר מ-50% מהמנהלים מאמינים שהיקף פרצות האבטחה בארגון עלה בשנה האחרונה. 27% מהמשיבים העידו, כי בשנה החולפת בוצעו חדירות בלתי מורשות שמקורן פנימי ו-20% דיווחו על חדירות ממקור חיצוני. נקודת החולשה העיקרית הינה בפלטפורמות הטכנולוגיות, ולאחריהן רשתות תקשורת, היישומים ומכשירי הקצה.

עוד עולה מהמחקר, כי 21% מהארגונים חוו ניצול לרעה של מערכת ניהול הזהויות וההרשאות, 19% סבלו מפגיעה בפעילות העסקית, 19% התמודדו עם חשיפת מידע ו-13% דיווחו על טרנזקציות לא בטוחות. ב-28% מהארגונים נפגעה התאימות לרגולציה.

לנוכח אתגרים אלו, נמסר, "ארגונים נדרשים לגישה מגובשת יותר לניהול האבטחה והסיכונים. ארגונים מבינים כיום יותר מתמיד את החשיבות של אסטרטגיית ניהול סיכונים מקיפה, אם לאבטחת הנכסים לכל רוחב התשתית הארגונית, ואם למניעת פגיעה במוניטין. יש לספק את רמת ההגנה הרצויה לארגונים, תוך שילוב בין מתן גישה מיידית לנכס הארגוני הדרוש לבין שמירה על רמת הסיכון".

ענקית ה-IT השיקה סדרת פתרונות בעולם האבטחה, Enterprise Security Solutions, שלדבריה, "מספקת מסגרת פתרונות מקיפה לצרכי האבטחה ומסייע לארגונים לגבש צעדי אבטחה באופן מושכל. זאת, תוך שילוב בין ניהול נתוני האבטחה, טכנולוגיות אבטחה חדשניות ויצירת מרכזים מתקדמים לתפעול האבטחה". הפתרונות, הכלים והשירותים, מבוססים בין היתר על רכישותיה של HP בשנים האחרונות בעולם האבטחה, של ArcSight ,Fortify ו-TippingPoint.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים