טכנולוגיית ווטסון של יבמ תסייע לרופאים

חברת WellPoint, המספקת שירותים של ביטוח רפואי, תעשה שימוש בטכנולוגיה שמאחורי מחשב העל ווטסון, שנודע בהישגיו במשחק "מלך הטריוויה", כדי להציע למטופלים אבחונים וטיפולים ● זו הפעם הראשונה שבה הטכנולוגיה של ווטסון זוכה ליישום מסחרי ● סכום העסקה לא פורסם

מהמטבח של ווטסון באהבה

יבמ (IBM) חתמה על הסכם עם חברת WellPoint, שמספקת שירותים של ביטוח רפואי, ובמסגרתו תעשה WellPoint שימוש בטכנולוגיה שמאחורי מחשב העל ווטסון, שנודע בהישגיו במשחק "מלך הטריוויה", כדי להציע למטופלים אבחונים וטיפולים. זו הפעם הראשונה שבה הטכנולוגיה של ווטסון זוכה ליישום מסחרי, והידיעה על כך פורסמה לראשונה בוול סטריט ג'ורנל. סכום העסקה לא פורסם.

בחברת WellPoint מקווים שהטכנולוגיה תסייע לשפר את איכות הטיפול שמקבלים המטופלים ובמקביל לצמצם הוצאות. הפעלת הטכנולוגיה תחל בשנה הבאה ובשלב ראשון היא תשמש אחיות שבודקות הפניות של רופאים ומנהלות תיקים רפואיים, על פי הידיעה שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל. בשלב הבא תחל הטכנולוגיה לשמש בטיפולים אונקולוגיים ותיושם גם במחשבי הרופאים.

לדברי סם נוסבאום, המנהל הרפואי הראשי של חברת WellPoint, הפרויקט "לא נועד להגביל את הטיפולים, אלא להבטיח שיינתן הטיפול הנכון".

על פי יבמ, הטכנולוגיה של ווטסון מאפשרת לעבד כ-200 מיליון דפי תוכן תוך פחות משלוש שניות, ומשום כך היא מתאימה במיוחד לנבירה בהררי המידע הרפואי. המערכת של WellPoint תציג תקצירים והפניות למקורות המידע שמאחורי ההצעות של ווטסון, על פי הידיעה שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים