דו"ח: IE9 הוא הדפדפן המוגן ביותר מפני התקפת רושעות מבוססות גלישה

על פי נתונים שאספה חברת המחקר NSS Labs, הצליח הדפדפן מבית מיקרוסופט לחסום 99.2% מהקישורים שנבדקו ● לשם השוואה, כרום חסם 13.2% מהקישורים, פיירפוקס וספארי 7.6% כל אחד ואילו אופרה חסם רק 6.1%

הגרסה העדכנית של דפדפן האינטרנט מבית מיקרוסופט (Microsoft), אינטרנט אקספלורר 9 (Internet Explorer 9), הוא הדפדפן הבטוח ביותר כיום בהיבט מניעת התקפת רושעות מבוססות גלישה – כך על פי דו"ח של חברת המחקר NSS Labs, המפרט מחקר שבוצע במהלך הרבעון השני של השנה. במסגרת המחקר נבדקו הדפדפנים המודרניים מול רשימה שמכילה כ-1,200 קישורים לאתרים שידועים כמלכודות להורדת רושעות ונוזקות.

לצד אינטרנט אקספלורר 9, בחן המחקר כאמור גם את כרום (Chrome) בגרסה 12, פיירפוקס (Firefox) בגרסה 4, ספארי (Safari) בגרסה 5 ואופרה (Opera) בגרסה 11. התוצאות היו חד משמעיות: הדפדפן מבית מיקרוסופט הצליח לחסום 99.2% מהקישורים שנבדקו – 96% בעזרת מנוע חסימת הכתובות החשודות שקיים עוד מימי גרסה 8, ו-3.2% נוספים בעזרת מנוע חדש שמזהה תוכנות חשודות – מאפיין שנוסף בגרסה הנוכחית של הדפדפן.

המדובר בשיפור ניכר באחוז החסימות שהשיג הדפדפן לעומת מבחן דומה שערכה החברה שנה לפני כן. כמו כן, הנתונים הללו מציבים את IE9 בפער ניכר מול מתחריו מבחינת הביטחון שהוא מציע לגולשים בתחום הרושעות. כך, כרום חסם 13.2% מהקישורים, פיירפוקס וספארי 7.6% כל אחד ואילו אופרה חסם רק 6.1%, כשגם במקרה שלו מדובר בשיפור בתוצאה לעומת המבחן מאשתקד.

אינטרנט אקספלורר 9 הצטיין גם בחסימת אתרים חדשים שהוספו לרשימה. במבחן זה, שבוצע כשעה לאחר הוספת האתרים לרשימה, השיג הדפדפן מרדמונד 99% חסימה. במבחן הזה הגיע ספארי אחרון, עם 6.4% בלבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים