בקשה לייצוגית על סך 145 מיליון שקלים נגד סלקום: מזייפת בתווים בהודעות טקסט

לטענת התובעים סלקום הטעתה אותם ואת יתר מנוייה והפרה את התחייבותה כלפיהם, בכך שהפחיתה את מספר התווים בכל מקטע לחיוב, ובשל כך כל הודעת טקסט פוצלה למספר גדול יותר של מקטעים וכך חויבו המנויים על משלוח מקטעים עודפים ● מסלקום נמסר כי היא תגיב לאחר שהתביעה תגיע למשרדיה

הבוקר (א') הוגשה לבית המשפט המחוזי בפתח תקווה בקשה לאישור תובענה ייצוגית בסך של יותר מ-145 מיליון שקלים נגד סלקום, בגין הפחתת מספר התווים בכל מקטע לחיוב של הודעות טקסט (sms) בעברית, רוסית, ערבית ואנגלית, אשר גרמה לחיובי יתר בחשבונות מנוייה.

לטענת התובעים, משה דרורי ואלינור ביטון, המיוצגים על ידי עורכי הדין רענן בשן ובת-חן פארי סבאג ממשרד עורכי הדין רענן בשן ושות', סלקום הטעתה אותם ואת יתר מנוייה והפרה את התחייבותה כלפיהם, בכך שהפחיתה את מספר התווים בכל מקטע לחיוב, ובשל כך כל הודעת טקסט פוצלה למספר גדול יותר של מקטעים וכך חויבו המנויים על משלוח מקטעים עודפים.

על פי הנטען בבקשה, בהסכמי ההתקשרות עם מנוייה ובאתר האינטרנט שלה, מתחייבת סלקום למנות כל 70 תווים בעברית, רוסית וערבית, וכן 160 תווים באנגלית כמקטע אחד לחיוב, אולם בפועל היא מקצרת את אורך המקטעים בכ-3-10 תווים ובכך מפרה את התחייבותה ומחייבת את מנוייה ביותר תשלומים.

התובעים מפרטים בתביעתם את הבדיקות שעשו, שמהן עולה כי הודעת טקסט בעברית, למשל, המונה 135 תווים, אשר הייתה אמורה להיות מחויבת כמשלוח של שני מקטעים, מחויבת בפועל כמשלוח של 3 מקטעים. באופן דומה, מצאו התובעים בבדיקתם, כי הודעת טקסט באנגלית, המונה 310 תווים, אשר אמורה להיות מחויבת כ-2 מקטעים, מחויבת בפועל כ-3 מקטעים.

כך, טוענים התובעים, מחייבת סלקום את מנוייה במשלוח הודעות עודפות ומעשירה את כיסה בסכומים שהצטברו למיליונים רבים. בנוסף, נטען בבקשה, כי בשל קיצור אורך המקטעים, גורמת סלקום ללקוחותיה לנצל מהר יותר את חבילות הודעות הטקסט שרכשו, לחרוג מהחבילות ולשלם תעריף גבוה יותר לכל הודעה שבחריגה ואף לרכוש חבילות הודעות טקסט גדולות ויקרות יותר, שכלל אינן נחוצות להן.

בתביעה מבקשים התובעים לחייב את סלקום בהשבת כל הסכומים העודפים שגבתה שלא כדין מהתובעים ומשאר המנויים בגובה של 72,804,713 שקלים, וכן פיצוי נזק לא ממוני בגין עוגמת נפש ופגיעה באוטונומיה של הרצון לכל אחד מחברי הקבוצה, בסך כולל נוסף של 72,804,713 שקלים, הזהה בערכו לסכום הנזק הממוני.

עוד מבקשים התובעים ליתן צו המורה לסלקום לקיים את התחייבותה ולמנות מקטעים באורך שלא יפחת מ-70 תווים בעברית, ערבית ורוסית, ומ-160 באנגלית, ובנוסף – לאפשר לכל אחד מחברי הקבוצה שירצה בכך לבטל את הסכם ההתקשרות עם הנתבעת ללא כל חיוב כספי.

לדברי עוה"ד רענן בשן, "אנו עדים פעם נוספת למקרה שבו גוף מסחרי גדול ורב עוצמה שם לו למטרה להגדיל את הכנסותיו באמצעות הפרת התחייבותו כלפיו צרכניו, הטעייתם והצגת מצגי שווא כלפיהם, תוך שהוא משית עליהם חיובים כספיים שלא כדין וגורם להם לנזקים. חיובים אלו מושתים על הצרכן התמים, ללא ידיעתו, תוך מרמה, הטעיה, הצגת מצגי שווא ופגיעה קשה באוטונומיית הרצון שלו ותוך הפרה חמורה התחייבותו כלפיו". לדבריו, מדובר במקרה מובהק של ניצול צרכנים, אשר למיגורו נחקק חוק התובענות הייצוגיות.

מסלקום נמסר כי היא תגיב לאחר שהתביעה תגיע למשרדיה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רמי

    מי שמפצל את ההודעות הוא המכשיר הסלולארי ולא הספק תתבעו את אפל ואת בלרקברי

אירועים קרובים