ירמי בנג'ו, מנכ"ל eProjects: "בחירה במערכת SaaS נכונה תאפשר למנהל להתמקד בשיפור ה-IT"

למרות זאת, אומר בנג'ו, למיחשוב הענן - ובתוכו התוכנה כשירות, ייקח עוד זמן לא מועט עד שיהפכו סטנדרט בארגונים ● "יש לזכור שמרבית הארגונים נוטים לשמר מערכת מידע שמשרתת את הארגון באופן סביר. לכן, תהליך המעבר יהיה מבוסס פחות על יוזמה ויותר על 'אבולוציה' או הצורך להחליף מערכת שהגיע זמנה"

"בחירה נכונה של מערכת ושל ספק SaaS (ר"ת Software as a Service) תאפשר למנהל מערכות המידע להתמקד בשיפור ה-IT ולהיות מעורב יותר בתהליכים העסקיים של הארגון", כך אמר בראיון לאנשים ומחשבים ירמי בנג'ו, מנכ"ל ומייסד eProjects, המספקת מערכת שירותי ניהול פרויקטים במודל SaaS. לדבריו, הנטייה של ארגונים היא לשמר מערכות קיימות ולכן ייקח זמן עד שהתוכנה כשירות תהפוך להיות סטנדרט.

לאילו ארגונים היית ממליץ לעבור לשימוש בתוכנה כשירות?
"ארגונים שמערך ה-IT שלהם מצומצם ושאינו ערוך או מיועד להשקיע את המשאבים הנדרשים בלימוד ואחזקה שוטפים של מערכת חדשה ומורכבת שכזו. בנוסף, גם לארגונים שאינם מגובשים על מערכת ספציפית או על היקף היישום הארגוני. בחירת מערכת במודל SaaS תאפשר להם לבחון ואפילו לעבור בין חלופות תוך רמת סיכון מינימלי באובדן השקעה. במקביל, עומדת לארגון יכולת פריסה וגדילה מהירים ללא צורך בשדרוגי תשתיות".

איך מתנהל פרויקט בכלים מרחוק?
"העבודה מבוססת על נגישות הפלטפורמה הטכנולוגית מהאינטרנט במקביל למודלי תוכנה שמאפשרים שיתופיות של מידע וידע בין בעלי העניין בפרויקט מכל מקום בעולם".

מה תמליץ לארגונים שנמצאים לקראת הגירה ל-SaaS?
"ההקמה המידית של המערכות מאפשרת לבצע תהליך מהיר וזול של בחינת המערכת לצרכים הספציפיים של הארגון. לא כדאי להסתפק ב-'משחק' והתרשמות כללית מהמערכת, אלא יש להגדיר ממש את מספר תהליכי התכנון והבקרה שבליבת הארגון ולבחון את המימוש שלהם על גבי המערכות השונות".

האם למנמ"רים זה עושה יותר טוב או יותר רע?
"מערכות מידע מקרטעות שתובעות תחזוקה ושדרוגים תכופים הינן הסיוט של כל מנהל מערכות מידע. בחירה נכונה במערכת וספק SaaS מקצועיים תאפשר למנהל להתמקד בשיפור ופיתוח מערכות המידע כמענה לצרכים העסקיים של הארגון".

מה הצפי שלך לעתיד? תוך כמה זמן אתה צופה שמיחשוב ענן יהפוך לסטנדרט עבור רוב הארגונים?
"מדובר בתהליך שיארך כמה שנים. יש לזכור שמרבית הארגונים נוטים לשמר מערכת מידע שמשרתת את הארגון באופן סביר. לכן, תהליך המעבר יהיה פחות מבוסס על יוזמה ויותר על 'אבולוציה' או צורך להחליף מערכת שהגיע זמנה. בנוסף, גם צורך ברכש של מערכת חדשה שאינה קיימת בארגון יהווה עילה למעבר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים