המרוץ לתפקיד ה-CIO הממשלתי החל: הממשלה מינתה ועדת איתור בראשות חיים שני

הרכב ועדת האיתור טרם גובש והוא ייקבע בימים הקרובים ● ד"ר נחמן אורון, חבר ועדת ההיגוי: "זהו תפקיד נכסף שיש בו גם שליחות ציבורית" ● סגן החשב הכללי, טל הרמתי, מתכוון ככול הנראה להתמודד על התפקיד

לאחר עיכובים ממושכים, פרסמה הממשלה ביום ו' הודעה רשמית באתר נציבות שירות המדינה, על הקמת ועדת איתור לממונה על התיקשוב הממשלתי, בראשות מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני. בכך נפתח באופן רשמי המרוץ לאחד התפקידים הבכירים בתחום המיחשוב הממשלתי. בנוסף, פרסמה הוועדה את התנאים הנדרשים לתפקיד, וקריאה להגשת מועמדות. סגן החשב הכללי, טל הרמתי, מתכוון ככול הנראה להתמודד על התפקיד, לצד מנמ"רים ומנכ"לים לשעבר בסקטור הפרטי והציבורי.

זוהי הפעם הראשונה שסמכויות נרחבות בתחום המיחשוב הממשלתי יועברו מאגף החשב הכללי במשרד האוצר לטובת משרד חדש, בראשו יעמוד מנמ"ר מקצועי, שידווח ישירות לשר האוצר – ד"ר יובל שטייניץ, ולא לחשבת הכללית, מיכל עבאדי בויאנג'ו. עם זאת, על פי תיאור התפקיד שפורסם באתר נציבות שירות המדינה, סמכויות ועדת המכרזים הממשלתית לא יועברו למנמ"ר והן תישארנה בידי אגף החשב הכללי. גורם מקצועי המקורב לאוצר הביע את פליאתו על כך.

בשיחה עם אנשים ומחשבים אמר חבר ועדת ההיגוי, ד"ר נחמן אורון, כי "הקמת ועדת האיתור מהווה סיומו של תהליך מורכב ומעניין להקמת ארגון מטה תיקשוב חדש בממשלה, שיביא לשינוי משמעותי בתפיסת מערך המיחשוב בה. במהלך זה אנחנו צועדים בעקבות מדינות גדולות ומפותחות שהבינו את הצורך בראייה אסטרטגית מרכזית של מערך המיחשוב הממשלתי וכבר הביאו להישגים רבים ולשיפור השירות הממשלתי לאזרחיהן".

אילו תכונות נדרשות מהמנמ"ר הממשלתי שייבחר?
"התכונות הנדרשות הן בראש ובראשונה מנהיגות מקצועית מוכחת, כריזמטית וחזקה. תפקידו החשוב והרגיש ביותר הוא הובלה מקצועית של המנמ"רים הבכירים, האמונים על מתן שירותי המיחשוב למשרדי הממשלה. הציפייה מן הממונה על התיקשוב הממשלתי המיועד היא למנף ולקדם את היוזמות הקיימות, שיעברו לתחום אחריותו ולניהולו הישיר. בנוסף, יהיה עליו להתמקד בראייה אסטרטגית רוחבית של צרכי המיחשוב בממשלה לשנים הבאות, לבסס ארכיטקטורה וסטנדרטים אחידים לתשתיות חומרה ולתשתיות פיתוח, להגביר את שיתוף המידע והידע המצויים בשפע בקרב מאות עובדי ה-IT בממשלה ולשפר את המוטיבציה של צוות העובדים המסור. עוד יהיה עליו לבקר ולשקף לכל אזרח את מיזמי המיחשוב המתבצעים בממשלה ומידת עמידתם ביעדים ובאבני הדרך.

ועדת ההיגוי עשתה עבודת מחקר יסודית, שכללה לימוד מן הנעשה במדינות חשובות אחרות – לחיוב ולשלילה. יש כאן ללא ספק סוגיות רגישות של מקום היחידה בממשלה, מקור הסמכות ומהות היחסים בין הממונה והמנמ"רים במשרדי ממשלה. כל אלה נדונו בהרחבה וקבלו מענה נאות בדו"ח הוועדה. כעת מבוקש מועמד ראוי שיוציא את מסקנות הוועדה מן התיאוריה אל הפועל".

אתם לא חוששים שמועמדים ראויים לא ירצו לעבוד עם הממשלה, או במגזר הציבורי בכלל?
"אני בטוח שנקבל פניות ממגוון רחב של מועמדים מוכשרים שפועלים בענף. יש לזכור שהממשלה לא באה ממצב של חלל ריק. נעשה לא מעט עד כה על ידי סגני החשב הכללי בעבר, איציק קליין ואיציק כהן, והסגן הנוכחי, טל הרמתי, לקידום מערכות רוחביות וביניהן הקמת מערכות מרכב"ה, פרויקט להב"ה, תהילה, ממשל זמין ועוד יוזמות שבדרך. אין לי ספק שמדובר בתפקיד נכסף וחשוב שהוא גם בבחינת 'משימה לאומית' לשירות הציבור".

תגובות

(3)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אייל הררי

    התפקיד מתאים לשעיה בנימין מנהל שעם !!!

  2. משה

    ראשית יש לבטל את מכרז מממ-2009-1 שהטיב עם החברות ולא עם העובדים,ושעד היום עובדים שפונים לאחראי על הפניות בנוגע למכרז לא נענים מזה חדשים ארוכים, ולהעסיק כל עובדי המחשוב בממשלה כעובדי מדינה לכל דבר ועניין,כמו שהוצג בדוח נסימיאן.

אירועים קרובים