לייזי אורן, מטריקס: "יש לנו מנגנון משופשף שיודע לקלוט את החברות הנרכשות על ידינו"

"סוד ההצלחה של החברה הוא בשקיפות של ההנהלה. אנחנו לא מחביאים שלדים בארון", אמר אורן במפגש מיוחד של הנהלת מטריקס, שנערך בבית אנשים ומחשבים לרגל עשור להקמת החברה ● גילי רון, סמנכ"לית השיווק: "ההוכחה להצלחתנו היא שבמהלך השנים אף שותף עסקי לא עזב אותנו"

"יש למטריקס מנגנון משופשף שיודע לקלוט חברות נרכשות ולשלבן בפעילות החברה באופן מוצלח וחלק. היו לנו עשרות רכישות של חברות ורובן היו מוצלחות", אמר אליעזר (לייזי) אורן, נשיא וסגן יו"ר מטריקס. לדבריו, "היו לנו שתיים או שלוש רכישות לא מוצלחות, אולם מעולם – מבין עשרות החברות שרכשנו – לא הייתה חברה שמחקנו את פעילותה".

אורן דיבר במפגש מיוחד של הנהלת מטריקס, שנערך היום (ד') בבית אנשים ומחשבים. המפגש נערך לרגל ציון עשור להקמת החברה והנחה אותו יהודה קונפורטס, העורך ראשי של אנשים ומחשבים.

אורן אמר, כי "ההגינות של מטריקס באה לידי ביטוי ביחסים בין אנשים, מחוץ לחברה ובתוכה. אם פעם אחת תעשה 'שטיק' – לקוחות לא ירצו לעבוד איתך. סוד ההצלחה של החברה הוא בשקיפות של ההנהלה. אנחנו לא מחביאים שלדים בארון. יש לנו מערכת משומנת מאוד".

פוני ארביב, מנהל חטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס. צילום: פלי הנמרפוני ארביב, מנהל חטיבת מוצרי התוכנה במטריקס, אמר כי "אני כבר עשרים שנה בעסקי התוכנה, ועברתי את כל הטכנולוגיות. אומרים שמיחשוב הענן יגמור את עסקי התוכנה, והנה אנו עושים עסקים בענן". ארביב ציין, כי "חברות בינלאומיות רוצות להיות מיוצגות על ידינו, אולם אנו הוגנים ולא לוקחים נציגות ממתחרים. ההגינות הזו מדביקה את המתחרים. לקוחות אוהבים לקנות מאיתנו".

גילי רון, סמנכ"לית שיתופי הפעולה והשיווק בחברה, אמרה במפגש כי "כשהתחלתי את תפקידי, הלכתי ללקוחות כדי לדעת מה הם חושבים עלינו ולהשוות את התשובות למה שאנו חושבים ותופסים על עצמנו. המוטיב שחזר אצל כל הלקוחות הוא 'אתם נורא נחמדים'. הייתה הלימה בין דברי הלקוחות והאופן בו תפסנו עצמנו".

גילי רון, סמנכ"לית שיתופי הפעולה והשיווק של מטריקס. צילום: פלי הנמררון ציינה, כי "ברמה האישית, העובדה שאני כבר כל כך הרבה שנים באותו תפקיד היא תמוהה, כי הדבר אינו הולם את אופיי. יש אווירה של אקשן בשוק ובחברה. בנוסף, נוצרה אווירה חיובית במהלך היצירה רבת השנים. יש חופש מחשבתי המאפשר להפרות ולפתח כל יוזמה. יש חדוות עשייה. ההוכחה להצלחתנו היא שבמהלך השנים אף שותף עסקי לא עזב אותנו".

"אין היררכיה ברורה"

אסף גבעתי, סמנכ"ל התפעול והבקרה של מטריקס. צילום: פלי הנמראסף גבעתי, סמנכ"ל התפעול והבקרה במטריקס, אמר כי המאפיין את החברה הוא דינמיות, זריזות וגמישות. "גבולות הגזרה בין המנהלים בחברה אינם ברורים", אמר גבעתי, "הגבולות משתנים, ואין היררכיה ברורה. הדבר גורם לסכסוכים, אך מביא לכך שכל אחד יכול לעשות הכל. מצב ההנהלה הוא לכאורה סטגנטי, כי רבים פה מצויים בתפקיד שנים רבות, אבל החברה משתנה ופונה קדימה. כל שנה אני מסכם ככזו שהייתה הכי קשה והכי טובה".

ירון רז, מנכ"ל טנגרם סופט. צילום: פלי הנמרירון רז, מנכ"ל טנגרם סופט, חברה בת של מטריקס, אמר כי חשש לאחר שהחברה שלו נרכשה על ידי מטריקס, "לעבור מלהיות יזם לשכיר בחברה גדולה זה דבר מפחיד, אבל החששות התפוגגו. גם פחדתי, כי היוזמות והיצירתיות ייבלמו, אולם לשמחתי, הדבר לא קרה. כמעט דבר לא השתנה בחברה".

יעל פרדקין-מוצפי, סמנכ"ל משאבי האנוש בחברה, אמרה כי אחד ממאפייניה של מטריקס הוא היכולת להגיע לדרג ההנהלה, אליה או ישירות לגוטמן, בלא הצורך לעבור חמישה דרגי הנהלת ביניים.

יעל פרדקין-מוצפי, סמנכ"ל משאבי האנוש במטריקס. צילום: פלי הנמר"הדבר משרה תחושה של עבודה בגובה העיניים", הסבירה. היא ציינה, כי כמות הנשים בחברה עומדת על מעט יותר ממחצית, וכמות הנשים-מנהלות בהנהלה עומדת על כשליש, "כאשר לא קיימת במטריקס מדיניות של העדפה מתקנת. התוצאות נמדדות במספרים ולא לפי המגדר".

איריס גרנשטיין, מנהלת חטיבת שירותי מומחים ויועצים, מטריקס. צילום: פלי הנמראיריס גרנשטיין, מנהלת חטיבת שירותי מומחים ויועצים, אמרה, כי למרות שהיא עוסקת בביזנס עם כסף גדול – היא לא מזלזלת גם בסכומים קטנים, של אלפי שקלים, כי "סינוור מהגודל עלול להביא לעיוורון". היא ציינה, כי גוטמן מספק לה שקט, "וכמי שעבדה בכמה חברות, אני יודעת להעריך זאת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים