שר הפנים אלי ישי בביקור בחברה לאוטומציה: "השלטון המקומי טוב יותר מהשלטון המרכזי"

ישי הגיע לביקור, הראשון אי פעם של שר הפנים בחברה לאוטומציה, כחודשיים לאחר שהפכה לחברה פרטית ואמר, כי "אשמח מאוד להיות בין המובילים לשיתוף פעולה עם החברה, במיוחד בכל הקשור לתחום התכנון" ● אחת הדרישות המרכזיות שהעלו חברי הדירקטוריון וראשי הערים בפני ישי הייתה לאפשר לחברה להתמודד במכרזים ממשלתיים ● רון נחמן, ראש עיריית אריאל וראש ועדת הפיתוח של החברה, טען בפני ישי, כי אחד הדברים החשובים ביותר שהוא צריך לדאוג לו הוא תקן של מנמ"ר בכל עירייה ובכל אשכול של יישובים קטנים

"האמנתי תמיד בכוחו של השלטון המקומי ואני אומר כאן, מול נציגי הערים, שהשלטון המקומי טוב יותר מהשלטון המרכזי", כך אמר שר הפנים וסגן ראש הממשלה, אלי ישי, בסיכום הביקור שלו בחברה לאוטומציה של השלטון המקומי בפתח-תקווה.

"אני לא רוצה לומר שאני מופתע מההישגים של החברה, אבל אני בהחלט מתרשם מאוד מההתקדמות המהירה וההתפתחות של הכלים שהיא מציעה. אשמח מאוד להיות בין המובילים לשיתוף פעולה עם החברה, במיוחד בכל הקשור לתחום התכנון", אמר ישי.

ישי הגיע לביקור, הראשון אי פעם של שר הפנים בחברה לאוטומציה, כחודשיים לאחר שהפכה לחברה פרטית, כששילמה למעלה מ-22 מיליון שקלים תמורת 40% מהמניות שלה שהיו בשליטת המדינה – מה שמשקף שווי חברה של כ-57 מיליון שקלים.

כיום נמצאת החברה לאוטומציה במהלכים לחזק את מעמדה כחברת תוכנה עצמאית ולספק שירותים במיקור חוץ מעבר לתחום השלטון המקומי והתאגידים העירוניים, כשהיא מכוונת אל עבר חברות כלכליות וגופים מוסדיים, ומציעה לתפעל באופן מלא את מערך הגבייה וההכנסות שלהם.

"החברה לאוטומציה נמצאת עם השירותים שלה בענן כבר מספר שנים ומספקת אינטגרציה של מערכות. אנחנו הראשונים בישראל שמביאים לשולחן העבודה של הרשויות המקומיות את כל הצרכים שלהן בחבילה אחת ובאופן מקוון, כולל BPM לניתוח ביצועי מערכת בזמן אמת, ומדובר בכלים מתקדמים במיוחד", אמר משה אלקסלסי, יו"ר החברה לאוטומציה, שגם סיפר שהחברה השקיעה לאחרונה כ-30 מיליון שקלים בפיתוח מערכת ERP, מבוססת אורקל (Oracle), במסגרת חברת הבת קומפיי, שמאגדת טיפול בשכר, משאבי אנוש ונוכחות.

אחת הדרישות המרכזיות שהעלו חברי הדירקטוריון וראשי הערים בפני ישי הייתה לאפשר לחברה להתמודד במכרזים ממשלתיים. "עתיד החברה טוב ואנחנו יכולים להתמודד גם בשוק הפרטי, כשלהבדיל מחברות פרטיות אחרות, למרות שאנחנו חברה מקצועית, לנו יש מחויבות לעובדים שלנו. אנו מבקשים אישור להתמודד במכרזים ממשלתיים", אמר סגן יו"ר החברה וראש עיריית יקנעם, סימון אלפסי. שלמה בוחבוט, יו"ר השלטון המקומי וראש עיריית מעלות תרשיחא, אף טען שהממשלה צריכה לתת עדיפות לחברה לאוטומציה במכרזים ממשלתיים.

רון נחמן, ראש עיריית אריאל וראש ועדת הפיתוח של החברה, טען בפני ישי, כי אחד הדברים החשובים ביותר שהוא צריך לדאוג לו הוא תקן של מנמ"ר בכל עירייה ובכל אשכול של יישובים קטנים. "רק אתה, כשר בממשלה, יכול לדאוג למהפכה הזו. כל אירוע שמתרחש במדינה הזו רק מוכיח את חשיבות ה-IT בתקשורת בין המערכות, ובמיוחד חשובה התקשורת בין השלטון המקומי לשלטון המרכזי", הוא אמר.

לדברי נחמן, "הממשלה לדעתי צריכה למצוא תקציב של 450-500 מיליון שקלים כדי למחשב את כל הרשויות, עד אחרוני הכפרים, כדי שיוכלו להשתמש בפלטפורמות שמציעה החברה לאוטומציה. זה יוביל להגדלת ההכנסות ולפחות בקשות מהמדינה לעזרה. זו לא חוכמה שרק 15 הערים הגדולות יהיו ממוחשבות".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עובד

    כל עוד הדירקטריון מורכב מבעלי תפקידים ברשויות שאינם מאפשרים לחברה לגבות חובות מהרשויות הגורם לניגוד אינטרסים החברה לאוטומציה לא תתרומם אלא בפוליטיקה

  2. משה

    צודק. במערכת הממשלתית יש את טל הרמתי ומכרז מממ-2009-1 שטוב לא עשה לאף אחד.

אירועים קרובים