הושקה גרסת האלפא השנייה של אובונטו 11.10

בין השינויים הבולטים: מעבר לתוכנת הדואר Thunderbird 5 במקום Evolution, שימוש כברירת מחדל בשולחן העבודה החדש של גנום ותוכנה המאפשרת לבצע גיבויים גם ל-Ubuntu One - שירות האחסון בענן שמציעה קנוניקל למשתמשי אובונטו ● המהדורה הסופית של 11.10 תושק ב-13 באוקטובר

קנוניקל (Canonical), החברה המסחרית שעומדת מאחורי הפצת הלינוקס (Linux) הפופולארית אובונטו (Ubuntu), שחררה בסוף השבוע את מהדורת האלפא השנייה של גרסה 11.10, שמכונה "אוצולוט חלומי" (Oneiric Ocelot). המהדורה הסופית של 11.10 צפויה להיות מושקת ב-13 באוקטובר, ולהיות הגרסה ה-15 של מערכת ההפעלה מבוססת הלינוקס הזו.

אחד השינויים הבולטים בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה, הוא שימוש כברירת מחדל בשולחן העבודה החדש של גנום (Gnome) מגרסה 3, כשמעליו, בדיוק כמו הגרסה הנוכחית של אובונטו, ממשק היוניטי (Unity).

שינוי משמעותי נוסף הוא החלפת תוכנת הדואר מ-Evolution לגרסה החדשה של תוכנת הדואר שמציע ארגון מוזילה (Mozilla), ת'אנדרבירד 5 (Thunderbird 5). עבור מוזילה מדובר בצעד בונה אמון בעקבות החשיפה שבקנוניקל שוקלים להחליף את הדפדפן פיירפוקס (Firefox) בכרומיום (Chromium)

עם זאת, סביר שב-"אוצולוט החלומי" דפדפן ברירת המחדל יהיה עדיין מבית מוזילה.

תוכנה חדשה שתיכלל בהתקנות ברירת המחדל, היא תוכנת הגיבוי Deja Dup – שתאפשר לבצע גיבויים גם ל-Ubuntu One, שירות האחסון בענן שמציעה קנוניקל למשתמשי אובונטו.

במהדורה הסופית ימצאו המשתמשים גם את מנהל הסרת החבילות Synpatic, כשהמטרה היא לטפל בהתקנת ושדרוג התוכנות ומערכת ההפעלה בעזרת מרכז תוכנות ידידותי יותר. כך או כך, Synpatic עדיין כלול במהדורת האלפא השנייה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים