ראשי השלטון המקומי: על הכנסת והממשלה להתערב כדי לקדם את שיתוף הפעולה עם ממשל זמין

"אנחנו מרגישים שהפעילות שעשינו התחילה תהליך חשוב וכדי להמשיכו - יש צורך בחסות ותמיכה של הממשלה", כתבו רון נחמן, ראש עיריית אריאל, וד"ר עדי קפליוק, יושב ראש פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, לח"כ מאיר שטרית, יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ● השניים ביקשו משטרית להעלות את הסוגייה בישיבה שקיימה הוועדה היום (ד') בהשתתפות השר מיכאל איתן ● שטרית: "ממשל זמין הולך ומתבסס עם הזמן, אבל אנחנו איננו מצויים עדיין במקום אידיאלי"

הידיעה עודכנה ביום ד', 17:51

ראשי השלטון המקומי דורשים מהכנסת ומהממשלה להתערב כדי לקדם מהר יותר וליישם את שיתוף הפעולה שהחל בינו לבין הממשלה בכל הנוגע לממשל זמין. זאת, לאחר שהפעולות המבוצעות במסגרת שיתוף פעולה זה הואטו באחרונה.

"אנחנו מרגישים שהפעילות שעשינו התחילה תהליך חשוב וכדי להמשיכו – יש צורך בחסות ותמיכה של הממשל", כתבו רון נחמן, ראש עיריית אריאל, שעומד בראש ועדת הטכנולוגיה בשלטון המקומי, וד"ר עדי קפליוק, יושב ראש פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, לח"כ מאיר שטרית, יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת.

המכתב נשלח לקראת ישיבה שקיימה הוועדה הבוקר (ד') בעקבות דו"ח ממשל זמין שהממשלה פרסמה לפני מספר שבועות. בישיבה השתתפו השר מיכאל איתן וטל הרמתי – סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר. נציגי השלטון המקומי נעדרו ממנה, מאחר שהם מרותקים לתרגיל העורף "נקודת מפנה 5", שהתקיים היום. הם שלחו את המכתב במקום ההופעה לדיון.

במכתב מפרטים השניים את הצעדים שנעשו עד כה בתחום: שיתוף תשתיות של ממשל זמין ברשויות המקומיות, שבמסגרתו הוחלט להציב עמדות ממשל זמין, בעלות מסובסדת, ב-10 רשויות מקומיות; הגדרת תיק תושב, שבו יהיו נתונים של השלטון המרכזי ושל השלטון המקומי, בשיתוף החברה לאוטומציה; והגדרת ממשקים בין מערכות המידע בשלטון המקומי לבין המערכות המקבילות במשרדי הממשלה.

נחמן וד"ר קפליוק ציינו, כי הפעולות הללו כבר מיושמות, אולם יש עוד הרבה דברים שעומדים על הפרק. הם הביעו את החשש, כי הפעולות הבאות תתמסמסנה בגלל הקצב האיטי שבו נמשך שיתוף הפעולה בתחום בין השלטון המקומי לזה המרכזי. השניים דורשים מח"כ שטרית להעלות את הנושא לדיון בוועדה ולברר מדוע חלה האטה בשיתוף הפעולה בנושא בין השלטון המרכזי לזה המקומי.

יש מקום לשיפור

"ממשל זמין הולך ומתבסס עם הזמן, אבל אנחנו איננו מצויים עדיין במקום אידיאלי", אמר בפתח הדיון ח"כ מאיר שטרית, יו"ר הוועדה.

לדברי טל הרמתי, "ממשל זמין מתקדם יפה, אולם אנו עדיין מצפים לקפיצת המדרגה בה יהיה ניתן לתת שירות לאזרח באמצעות תעודת זהות חכמה שתזהה אותו באינטרנט" , אמר טל הרמתי. הוא ציין, כי מהדו"ח שפורסם בתחילת החודש עולה בין היתר, שבשנת 2010 הייתה צמיחה של כ-70% במספר המשתמשים בשירות הטפסים הלאומי. כמו כן, בשנה האחרונה פותחו רשתות חברתיות בממשל זמין וכיום יש שם כ-3,000 חברים.

בדיון השתתפה לראשונה גם מנהלת ממשל זמין החדשה, כרמלה אבנר, שמונתה לתפקיד באחרונה. היא אמרה בין היתר, כי "ממשל זמין משקף את נקודת המבט של כל משרד ממשלתי, אולם גם את זו של האזרח".

בסיכום הדיון הודיע היו"ר שטרית, כי הוועדה תזמן דיון נוסף בנושא ממשל זמין, בשל חשיבות הנושא.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים