בועז מעוז, סיסקו ישראל: "אנחנו ממציאים את עצמנו בכל פעם מחדש"

"סיסקו תתמקד בשנים הקרובות בפתרונות מיתוג, ניתוב ושירותי רשת חכמים, כולל אבטחת מידע וניידות, מרכזי נתונים, פתרונות Collaboration, וידיאו לשוק האנטרפרייז ולספקי השירותים וכן ארכיטקטורות עסקיות וטכנולוגיות", אמר מעוז, מנכ"ל החברה ● לדבריו, "אנחנו מזהים שינויים מהותיים מבעוד מועד ומתאימים את עצמנו אליהם"

09/06/2011 12:33

"זיהוי מגמות, ניתוח ההשפעה על העתיד וכניסה לתחומים ושווקים חדשים, כמו גם יציאה משווקים שכאלה, מהווים את הבסיס לחדשנות העסקית והצמיחה של סיסקו (Cisco)", אמר בועז מעוז, מנכ"ל סיסקו ישראל. הוא אמר את הדברים בפני כ-100 לקוחות ושותפים עסקיים שהגיעו למפגש השנתי של בכירי התעשייה, אותו אירחה סיסקו ישראל במשרדיה בנתניה. מנחה הכנס היה פלי הנמר, יזם ומנהיג קבוצת אנשים ומחשבים.

לדברי מעוז, "גם כאשר סיסקו החליטה לחדור לתחום המיחשוב – תחום שנחשב רווי ונשלט על ידי דינוזאורים – טענו כלפיה שההתנסות מיותרת, כיוון שאינה תואמת את המיקוד שאליו פונה החברה. פרסום ניתוחי השוק של IDC לפני מספר שבועות הבהיר, כי לאחר שנתיים בלבד אנחנו ממוקמים במקום השלישי בתחום".

מעוז הוסיף, כי סיסקו מממשת בעקביות את אשר היא מבטיחה. הוא ציין, כי מה שמייחד את סיסקו הוא היכולת של החברה "להמציא את עצמה בכל פעם מחדש, לזהות שינויים מהותיים מבעוד מועד ולהתאים את עצמה לשינויים אלה. עדות לכך היא המצאת הנתבים בתחילת שנות ה-80 והכניסה לתחום ה-Voice over IP בשנות האלפיים". לדברי מעוז, "אנחנו מסוגלים לספק פתרונות IT מבוססי רשת, כדי ליצור עבור הלקוחות שלנו יתרון תחרותי".

הוא צופה, כי סיסקו תתמקד בשנים הקרובות בפתרונות מיתוג, ניתוב ושירותי רשת חכמים, כולל אבטחת מידע וניידות, מרכזי נתונים, פתרונות Collaboration, וידיאו לשוק האנטרפרייז ולספקי השירותים וכן ארכיטקטורות עסקיות וטכנולוגיות. "בשנים האחרונות סיסקו לא רק זיהתה מגמות שכאלה אלא גם הניעה אותן", אמר. "כשג'ון ציימברס, נשיא ומנכ"ל החברה, הכריז על כניסה לתחום הווידיאו על גבי תשתית האינטרנט, נצפו הרמות גבה מצד אנליסטים. כניסתה של סיסקו לתחום ובניית נתבי שדירה עצומים, שמאפשרים להעביר כמויות מידע עצומות הנדרשות לתעבורת וידיאו, אפשרו את הגידול היומיומי בתעבורה זו. ניתן היה ללמוד זאת מפרסום מדד ה-VNI האחרון, שמראה לא רק את המשך הגדילה בתעבורת הווידיאו אלא גם את העובדה שתעבורת הווידיאו של סרטונים, כגון יו-טיוב (YouTube), מהווה רק רבע מהתעבורה כיום, כאשר שאר שלושת הרבעים הם תעבורה של סרטים באורך מלא, בין היתר באמצעות השירותים הולו (Hulu) ונטפליקס (Netflix)".

אלון חיימוביץ', סמנכ"ל הנדסת מערכות בסיסקו. צילום: פלי הנמראלון חיימוביץ', סמנכ"ל הנדסת מערכות בסיסקו, הציג את התפישה הארגונית של החברה – DNO (ר"ת Dynamic network organization). "ארגונים רוצים כיום להיות חדשניים ולהוביל, ומצד שני – קיימת דרישה למצוינות תפעולית. מחד, ארגונים רוצים להעמיק את הקשר האישי עם הלקוח ומאידך להגיע ללקוחות רבים. הם אף מעוניינים להיכנס לתחומים חדשים תוך שמירה על רמת ההוצאות". לדבריו, הדרך הנכונה ביותר להגיע למטרות אלה היא על ידי שיתוף מידע וקבלת החלטות משותפת של הארגון עם העובדים, הלקוחות והספקים שלו, על מנת להפוך ליעילים, זריזים ותחרותיים.

חיימוביץ' הוסיף, כי הארכיטקטורות הטכנולוגיות והעסקיות נבנו על ידי סיסקו בצורה שבה בנוי הארגון. "לרשת התקשורת אין יותר גבול ברור, מאחר שהעובדים כבר לא נמצאים פיזית בתוך הארגון", אמר. "מרכזי המיחשוב, המהווים את מרכזי הידע של הארגונים – פיזית ולוגית – עוברים מהפכה משמעותית עם כניסת הווירטואליזציה והענן". לדבריו, ייחודה של סיסקו נובע מהעובדה שהיא לא רואה בנקודה שבה נגמרת הרשת הפיזית את המקום שבו נגמר תפקידה כספק פתרונות. "התקשורת בין עובדי החברה לבין עצמם, לבין ספקיה ובראש ובראשונה לבין לקוחותיה, מהווה את המקום בו ארכיטקטורת ה-Collaboration מספקת פתרון לא רק להיבטים הטכנולוגיים אלא גם לצדדים האנושיים של הארגון", אמר חיימוביץ'. לדבריו, מיפוי של הפעילות העסקית של החברה לארכיטקטורות טכנולוגיות מאפשר לארגון לבחור בפתרונות הארכיטקטוניים של סיסקו תוך התאמה מלאה לצרכיו.

האירוע נחתם בדבריו של יהונתן אדירי, לשעבר יועץ בכיר לנשיא המדינה, שמעון פרס, בתחום החדשנות ושיתוף פעולה כלכלי בינלאומי וכיום מוביל צוות האסטרטגיה של בטר פלייס. הרצאתו התמקדה בעידן המהפכה המתמדת, שבו מחד עולה כוח המיחשוב ומאידך פוחתת העלות שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים