סם בן הרוש, היטאצ'י: "אנחנו במקום השני בעולם במערכות האיחסון הארגוניות הגדולות; היעד – להוביל"

"נתח השוק שלנו בתחום עומד על 20%, בעוד שזה של EMC - על 33%", אמר בן הרוש, סגן נשיא אזורי של היטאצ'י לאזור דרום EMEA, בראיון לאנשים ומחשבים במהלך ביקורו הראשון בישראל ● הוא אמר, כי היטאצ'י מחויבת לשוק הישראלי בכלל וללקוחותיה הנאמנים בארץ בפרט והוסיף ש-"נשקיע בסניף הישראלי, נרחיב משמעותית את עסקי החברה בישראל ונקלוט עובדים נוספים"

05/06/2011 09:36

"נתח השוק של היטאצ'י (Hitachi) בתחום מערכות האיחסון הארגוניות הגדולות (High-End) הוא כ-20%. אנחנו נמצאים במקום השני אחרי EMC, שנתח השוק העולמי שלה בתחום עומד על 33%, והמטרה שלנו היא להגיע בשנים הקרובות למקום הראשון בתחום", כך אמר סם בן הרוש, סגן נשיא אזורי של היטאצ'י לאזור דרום EMEA, בראיון לאנשים ומחשבים. הוא הוסיף, כי "נתח השוק שלנו בתחום המערכות הביניים המודולריות עומד על כ-5%, ומטרתנו להגדיל גם אותו".

בן הרוש, יהודי יליד מרוקו, עזב את ארץ הולדתו בהיותו בן 20. הוא מונה לתפקידו לפני מספר חודשים. בין המדינות שהוא מנהל את הפעילות של היטאצ'י בהן כלולות שוויץ, שבה הוא גר, ספרד, איטליה, פורטוגל וישראל. בן הרוש הוא מוותיקי החברה, ועובד בה 33 שנים. לפני שמונה לתפקידו הנוכחי, הוא שימש מנהל סניף שווייץ של החברה. לפני כן עבד בקונטרול דאטה (CDC), שהתחרתה ביבמ (IBM) במחשבים המרכזיים והייתה שותפה עם אלביט הישראלית בפיתוח מחשב קטן בשם "ענת", שהתחרה במחשבים הקטנים של הענק הכחול. זהו לו הביקור הראשון בישראל.

מהי מפת הדרכים הטכנולוגית של החברה?
"אנחנו עוברים מהפכה שקטה. עד לא מכבר סיפקנו פתרונות איחסון, וכעת אנחנו מציעים ללקוחות פתרונות אחודים. בשנה האחרונה היטאצ'י עוברת תמורה מעניינת ומיוחדת – היא פורצת את גבולות האיחסון המסורתיים לכיוונים חדשים, הנושקים לסביבת האיחסון ומשלבים אותה במסגרת סביבת מרכזי המיחשוב. תמורה זאת תימשך ביתר שאת בשנים הבאות.

היטאצ'י מציעה פתרונות איחסון מתקדמים, כולל מערכות איחסון עם יכולות וירטואליזציה המשתלבות היטב בסביבה הווירטואלית; חבילת ניהול אחוד פשוטה, המאפשרת מיכון תהליכים; פתרונות ידידותיים לסביבה שערוכים לסביבת מיחשוב הענן; שירותי קבצים ותוכן מתקדמים; פתרונות גיבוי והתאוששות; וכעת גם פתרונות הפורצים, כאמור, את מסגרת האיחסון המסורתי ומציעים מרכזי נתונים ממוזגים (converged data center) שכוללים שרתים, מערכות איחסון ורכיבי תקשורת. פתרונות אלה מטייבים יישומים, כגון: סביבות מיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle), סאפ (SAP) ו-VMware. בנוסף, בראשונה בעולם, הכרזנו על פתרון מיחשוב מאוחד שמנהל ומתזמר את הפתרונות הללו תחת קורת גג ניהולית אחת".

ללקוחות נדרשת פלטפורמה אחת של מידע כדרך לממש את חזון החברה, המושתת על ארבעה עקרונות: וירטואליזציה, מיכון ה-IT, מוכנות לענן ופתרונות ברי קיימא. לפני כמה חודשים השיקה היטאצ'י מערכת איחסון חדשה,Virtual Storage Platform. מערכת זו מהווה מענה למצוקות מנהלי האיחסון, בגלל כמה מההיבטים בה: יכולות השדרוגיות (סקלבליות), הווירטואליזציה, הידידותיות לסביבה והחסכוניות. מערכת זו, לצד פלטפורמת המיחשוב האחוד של החברה, מספקת לארגונים פתרון של מיחשוב, איחסון ותקשורת בחבילה אחת".

מה פשר המונח סקלביליות בתלת מימד?
"טבענו את המונח הזה במערכת ה-VSP. יש סקלביליות כלפי מעלה, משמע – היכולת להציע ביצועים מתוגברים לטובת סביבות תובעניות ביצועי איחסון, דוגמת הסביבות הווירטואליות המייצרות עומס רב; סקלבליות לרוחב, כלומר: היכולת להוסיף עוד נפחים, רכיבים ומערכות ולקשור אותן כמקשה אחת; וסקלביליות לעומק – היכולת לבצע וירטואליזציה למערכות איחסון חיצוניות זולות של ספקים שונים.

המערכת מסוגלת לבצע ניהול דינמי של שכבות האיחסון. כך, ארגונים יכולים ליהנות מכל העולמות. בפלטפורמה זו שיפרנו את הביצועים, הקישוריות ויכולת הגידול. אנחנו מספקים ללקוחות הארגוניים חסכון ניכר בעלויות האיחסון, יחד עם שיפור ביצועים, בגלל המיקום הדינמי והאוטומטי של הנתונים ברובד המתאים".

כיצד אתה מתרשם מהשוק הישראלי?
"היטאצ'י מעריכה את הלקוחות הישראליים ואת החדשנות שלהם, כמו גם את היצירתיות הישראלית ואת תעשיית ההיי-טק המשגשגת כאן. אנחנו מחויבים לשוק הישראלי בכלל וללקוחות הנאמנים שלנו בישראל בפרט.

במסגרת התוכנית התלת-שנתית החדשה, היטאצ'י מתכוונת להשקיע בסניף הישראלי ולהרחיב משמעותית את עסקיה בישראל. המוצרים והשירותים המקצועיים של היטאצ'י הם שם דבר בקרב לקוחות החברה, והיטאצ'י מוכרת בעולם כאחת מחברות האיחסון המובילות. אנחנו מתכוונים להגביר את חשיפת היטאצ'י בשוק הישראלי ולהיות מוכרים גם בקרב קהלים נוספים כחברת איחסון מובילה".

"אני מאמין באנשים", סיכם בן הרוש. "פגשתי לקוחות מרוצים בישראל ואני מקווה לפגוש לקוחות רבים נוספים בביקוריי העתידיים. הסניף הישראלי שלנו, בניהולו של עמיקם מגן, מעסיק אנשי מקצוע מעולים, חדורי מוטיבציה. יש בצוות הישראלי איזון בריא של אנשי מקצוע ותיקים ומנוסים יחד עם צעירים מקצוענים ונמרצים, ואנחנו מתכננים לקלוט עובדים נוספים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים