רוני רוס, פנורמה: "נחולל צונאמי בעולם ה-BI – נמכור עשרות מערכות בארץ ובעולם כבר ב-2011"

" NECTO היא מערכת שמשלבת את עולם הניתוח עם יכולות הרשתות החברתיות בתוך המסגרת הארגונית, וכבר לפני ההשקה קיבלנו הזמנות לרכישתה", אמרה רוס, מייסדת ויושבת ראש פנורמה ● "אני צופה שבמחצית השנייה של 2011 וב-2012 נמכור עשרות מוצרים כאלה, בארץ וגם בעולם", הוסיפה

"הכלי החדש שהשקנו היום, NECTO, שמשלב את עולם הניתוח עם יכולות הרשתות החברתיות בתוך המסגרת הארגונית, יחולל צונאמי בעולם הבינה העסקית. עוד בטרם המוצר בא לעולם קיבלנו הזמנות לרכישה שלו. אני צופה שבמחצית השנייה של 2011 וב-2012 נמכור עשרות מוצרים כאלה, בארץ וגם בעולם", כך אמרה רוני רוס, מייסדת ויושבת ראש פנורמה.

רוס הייתה אחת הדוברות בכנס Business Intelligence 3.0 שערכה החברה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצועני BI, והוא התקיים היום (ד') בווילה שבגני התערוכה בתל אביב, בהנחייתו של יזהר לבני, מנהל אזורי בפנורמה.

לדברי רוס, "המניע לפיתוח המוצר שהשקנו הוא המשובים שקיבלנו מהלקוחות הארגוניים. הם רוצים להגיע לתהליך מהיר יותר של קבלת החלטות, בגלל התגברות הקצב של התחרות בין הארגונים. לכן, נדרש להקטין את משך הזמן בין האירוע העסקי לקבלת ההחלטות לביצוע לגביו".

היא אמרה, כי NECTO "היא מערכת הבינה עסקית חברתית הראשונה בעולם. ככזו, היא מציעה גישה מהפכנית לקישור בין נתונים, משתמשים, כלי ניתוח ותובנות בארגון". רוס הסבירה, כי "המערכת מבוססת על שלושה עקרונות: הראשון הוא בינה עסקית חברתית, שמשמשת פלטפורמה לקבלת החלטות משותפת, מבוססת על עקרונות של רשתות חברתיות; השני הוא עקרון הרלוונטיות – יש במערכת מנוע BI שלומד לייצר באופן אוטומטי המלצות ותובנות, תוך הבנת ההתנהגות של המשתמש; והשלישי הוא שירות עצמי עם ממשק משתמש אינטראקטיבי, שמספק ניתוחים אוטומטיים ונראות עשירה". כל אלה, ציינה, "מאפשרים לייצר את הבינה העסקית המתוחכמת ביותר, בצורה הכי פשוטה".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

רוס סיכמה באמרה, כי "מה שאנחנו עושים טרם נעשה, והוא צפוי לחולל מהפכה בעולם ה-BI ולשנות את כל אופן השימוש במערכות בצורה משמעותית. אנחנו משנים ומעצימים את אופן ואופי השימוש ביישומים האנליטיים הארגוניים. זה לוקח את ה-BI לשלב הבא ויוצר קשר עמוק והדוק יותר בין הנתונים המנותחים למשתמשים ולפתרונות שלהם הם זקוקים". היא ציינה, כי "המערכת זמינה למשתמשים קיימים של פנורמה וגם לחדשים" וכי"יש אפשרות לעבוד עמה מול מערכות BI אחרות. כמובן שהיא מתממשקת גם למערכות IT אחרות, לרבות מחסני נתונים ארגוניים (DWH)".

יזהר לבני, מנהל אזורי בפנורמה. צילום: קובי קנטורלבני ציין, כי משמעות המונח NECTO בלטינית היא לאחד, לחבר ולקשור. "אתם שותפים לסוג של מהפכה", אמר. "אנחנו לא רוצים להרעיד את אמות הסיפים של המזרח התיכון, אבל כן לשנות את תפיסת העולם של הלקוחות הארגונים לגבי ה-BI. הכלי שהשקנו מביא לכך שניתן להפיץ ולשתף תובנות באופן עמוק ונרחב, וכך ניתן לעשות את ה-BI הארגוני טוב יותר".

חדירה מועטה של כלי ה-BI בארגונים

עינב עזריה, מנכ"ל פנורמה, אמר, כי הרציונל בפיתוח הכלי היה "העובדה שכלי ה-BI המסורתיים לא חודרים באופן משמעותי לארגון. האנליסטים מדברים על שיעור חדירה אמיתי של 3%-8%, מה שאומר שאין פה החזר השקעה אמיתי למערכות". הוא הוסיף, כי "הלקוחות אומרים שהחדירה הנמוכה נובעת בשל מורכבות היתר של המוצרים, שמביאה לכך שהמשתמשים לא ממש יכולים לייצר דו"חות ולעדכן את המערכת. אין להם מושג מהם ואיפה נמצאים הצרכים האנליטיים שלהם, וכיצד ניתן לצרוך אותם טוב יותר. יש להדריך אותם רבות. נוצר מצב שבו המשתמשים לא מנצלים באופן המיטבי והמרבי את מערכות ה-BI. כך, תהליך מציאת התובנות הולך לאיבוד. מנגד, אנשי ה-BI עסוקים ביצירת דו"חות ולא יכולים להגיע למצב של הוספת מודולים ויישומים, על מנת לקדם את העסק".

"פיתוח המוצר החדש שלנו התבסס על השינויים הטכנולוגיים", אמר עזריה. "אנחנו משיקים היום מוצר מבוסס רשתות חברתיות. כולנו היום מהווים חלק מרשת חברתית אחת או אחרת. אף אחד לא דרש מאיתנו להיות ברשת חברתית ואיש לא הדריך אותנו. בלחיצת כפתור אחת – Like – אני חלק מהרשת וככל שאני משתמש בה יותר, כך אני מקבל יותר ערך. הבנו שזה הסוד להצלחה בארגון".

עינב עזריה, מנכ"ל פנורמה. צילום: קובי קנטורבהיבט הבינה העסקית החברתית, ציין עזריה, "הוספנו למערכת סרגל חברים עסקיים, כך שהמשתמש רואה את חבריו העסקיים לפי בחירה או את אלה הרלוונטיים לנושא. המערכת ממליצה על כך באופן אוטומטי, כי היא יודעת מי יצר את הדו"ח ומי האנשים האחרים בארגון שמשתמשים בו באופן אינטנסיבי. כך, נוצרת שיתופיות בזמן אמת עם יותר תובנות עבור יותר משתמשים".

הוא התייחס גם להיבט הרלוונטיות של המערכת ואמר, כי היא "מאפשרת יכולות בסביבת ה-BI באמצעות אלגוריתמים מתוחכמים שמבצעים בדיקות התאמה בין נתונים וחריגים לבין המשתמשים. הניתוחים מבוצעים על ידי מנוע AIDEN (ר"ת Automated Intelligence Driving Engine), שמסיק רלוונטיות על ידי ניתוח תחומי העניין של המשתמש ואנשי המקצוע האחרים הרלוונטיים לנושא ועל ידי איתור התבניות של ניתוח מידע של המשתמש וחבריו". על סמך הניתוחים הללו, אמר, "NECTO מציעה למשתמש מיהם המשתמשים האחרים במערכת שאיתם כדאי לו לשתף פעולה, ולשתפם בדו"חות או מצגות נוספות". עזריה ציין, כי "שימוש ברלוונטיות מייעל משמעותית את עבודת ניתוח הנתונים ומאפשר לייצר פתרונות בצורה מהירה ומושכלת יותר, וכך הוא מעודד ומשפר את עבודת הארגון ושיתופיות בין העובדים".

עזריה הוסיף, כי ממשק המשתמש החדש "תוכנן על ידי משתמשים עסקיים ומיוחד להם. הוא מאפשר למשתמשים העסקיים לפתח מצגות ודו"חות חדשים בצורה מאוד מהירה ומקטין את התלות במחלקת ה-IT. המערכת מציעה פתרונות אוטומטיים וניתוחים לבעיות באופן אוטומטי ומאפשרת לכל משתמש לבחור את המצגות המתאימות לו. היא מייעלת תהליכים, כי היא מייצרת דו"חות ופתרונות באופן אוטומטי, בהתחשב בהקשר שבו המשתמש עובד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים