רז הייפרמן, ביטוח ישיר: "המסר לארגונים – תהיו חדשניים או שלא תשרדו"

"פירמה חייבת להמציא עצמה מחדש: מוצרים חדשים, שירותים חדשים וחוויות חדשות ללקוחות; אחרת היא לא תשרוד", אמר הייפרמן, סמנכ"ל מערכות המידע בביטוח ישיר ● הוא מנה בדבריו ארבעה היבטים שה-IT מספק בהם חדשנות: מדידות, ניסויים, שיתוף ויישומים * המנמ"רים הם אלה המספקים את הפלטפורמה למימושה של החדשנות, הסביר

"אנחנו מצויים בעידן שבו החדשנות הפכה להיות כלי מפתח בעסקים. הארגונים חייבים להוציא לפועל את החדשנות בקרבם באופן רב-מימדי. ארגון שלא יתחדש – עלול שלא לשרוד", כך אמר רז הייפרמן, סמנכ"ל מערכות המידע בביטוח ישיר.

הייפרמן היה דובר המפתח בכנס Business Intelligence 3.0 שערכה פנורמה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו מאות מקצועני BI, והוא נערך היום (ד') בווילה שבגני התערוכה בתל אביב, בהנחייתו של יזהר לבני, מנהל אזורי בפנורמה. במסגרת האירוע הושק כלי NECTO, שמשלב את עולם הניתוח עם יכולות הרשתות החברתיות, בתוך המסגרת הארגונית.

הסביבה העסקית, אמר הייפרמן, "עוברת שינוי דרמטי. התחרות בין הארגונים הופכת לחזקה יותר. נוצרות דרכים חדשות עבור ארגונים לשיתוף פעולה רב מימדי: בין העובדים פנימה, ובין הארגון, לקוחותיו, הספקים והשותפים העסקיים שלו החוצה".

"שם אחר לעידן הנוכחי הוא עידן הפייסבוק (Facebook)", אמר הייפרמן. "הרשת הפכה בעידן הזה להיות מערכת ההפעלה של החיים. בני ובנות דור הפייסבוק מבלים שם, מפלרטטים שם, חיים שם. בחלוף זמן, אם הם צעירים, הם הופכים להיות עובדים בארגונים ובאים מוכנים לעידן החדש הזה".

הוא הוסיף, כי "עידן החדשנות מחייב עשייה חדשנית. אם ארגון לא יתחדש – הוא ימות. פירמה חייבת להמציא עצמה מחדש: מוצרים חדשים, שירותים חדשים וחוויות חדשות ללקוחות. לשמחתנו, החדשנות היא רב מימדית וניתן להמציא אותה במוצר, בשירות ובאופן אספקת השירות. ככזו – החדשנות היא אינסופית".

עוד אמר הייפרמן, כי תהליכי החדשנות עצמם "מאוד השתנו בשנים האחרונות. אנחנו נמצאים בעידן שבו ארגונים מאמצים חדשנות כחלק מתפיסת עולמם, מעודדים חדשנות ומודדים אותה. החדשנות כבר פורצת מחוץ לגבולות הארגון. הוא זקוק להרחיב אותה ולמצוא דרכים כיצד לשתף לקוחות ושותפים עסקיים בחדשנות שלו". לדבריו, "אנחנו נמצאים במימד חדש של חדשנות – שיש בה שיתופיות של ההמונים. ל-IT יש כיום תפקיד נכבד ביצירה הזו, כי הוא משנה את הדרך שבה ארגונים עושים חדשנות".

ארבעה היבטים לחדשנות

הייפרמן מנה בדבריו ארבעה היבטים שה-IT מספק בהם חדשנות: מדידות, ניסויים, שיתוף ויישומים. לגבי המדידות הוא אמר, כי "כיום, בזכות ה-IT, יש לנו כמויות עצומות של נתונים הנאספים. הכמות גדולה אך חשובה". הוא ציין, כי "אנחנו בעידן הננו-דטה: כבר לא אוספים נתונים על עצם ביצוע העסקות אלא יורדים לרמת רזולוציה הרבה יותר עדינה. לא רק האם הלקוח קנה או לא, אלא גם איפה גלש לפני הקנייה. ככה מנתחים את חוויית הרכישה".

"חברות עורכות ניסויים איפה ומתי לרכוש בצורה המיטבית על מנת למקסם את הרכישות", אמר. "זה מעלה את רף האנליטיקה. אם רוצים לייצר תובנות חייבים להפעיל אנליטיקה מתוחכמת ברמה גבוהה". הוא ציין, כי "חלק מהארגונים כבר זיהה את האנליטיקה ככזו שמקנה יתרון תחרותי. זה מחייב הסתכלות רוחבית, שבמסגרתה נדרשת הובלה של ההנהלה, עם חיבור ליעדים האסטרטגיים של העסק ואנליסטים שמנתחים את המידע".

בהיבט השיתופיות, הסביר הייפרמן, "אנחנו עדים למהפכה של ממש. אם עד עכשיו צורת השיתופיות המקובלת הייתה אי-מיילים, הרי השיתופיות הזו עוברת שינוי. ה-IT נכשל בהיבט הפורטלים ככלי שיתופיות. אלא שלשמחתנו קרה משהו מאוד מעניין באינטרנט: מהפכת ווב 2.0, שבאה מלמטה, בשל צורך בשיתופיות וברצון במשוב ותגובה". הוא הוסיף, כי "הרשתות החברתיות מבוססות שיתופיות בלא שמישהו מכתיב אותה. ההוכחה לכך היא פיתוחים משותפים שנוצרים על ידי ההמון, דוגמת לינוקס (Linux) או ויקיפדיה (Wikipedia). ווב 2.0 הוא אחד הנושאים שנכנסים חזק מהרשת אל הארגונים".

ההיבט הרביעי שציין הוא היישומים. אלה באים, לדבריו, לאחר שהארגון ביצע את כל ההכנות המקדימות, למד את הנתונים, ניתח אותם ויצר על בסיסם תובנות. "אז נכנס ה-IT לתמונה, לוקח תהליך, שירות או מוצר, משפר אותו, 'אורז' אותו ומפיץ את היישום המשופר או החדש לטלפונים החכמים של הלקוחות, העובדים, השותפים העסקיים או הספקים".

הייפרמן כינה את המעבר של הארגונים לשימוש בכלים טכנולוגיים שונים דוגמת ויקי (Wiki), בלוגים ורשתות חברתיות "אנטרפרייז 2.0". לדבריו, "ארגונים עסקיים כבר עושים זאת. ההתפתחויות הטכנולוגיות מבצעות עבור הארגונים קפיצת מדרגה. ארגונים שלא ייקחו את ה-ווב 2.0 ויביאו לחלחולו בתוך הארגון – יפספסו את המהפכה הבאה. זה תחום סוער בארגונים. עוד לא ממש ברור איך ארגונים יעשו זאת, אבל ברור שארגון שיידע לעשות זאת ייהנה מבחינה עסקית".

"מתרחש כעת מפגש מאוד מעניין בין כמויות הנתונים מחד, הרזולוציה שלהם, לצורך לנתח – שבלעדיו ארגון לא יכול לתפקד ולייצר חדשנות", הוסיף הייפרמן. לדבריו, "האנליטיקה היא כורח. השיתופיות חודרת מהרשת אל הארגונים וכך נוצרת פלטפורמה לשיתופיות בין העובדים. חדשנות כבר לא נוצרת במעבדה או במרכז המו"פ, אלא בכל רוחב הארגון. השילוב של ה-BI עם השיתופיות הוא מאד מעניין. זהו מפגש מרתק של ה-IT המודרני עם ה-BI, שיתופיות, וארגונים יידרשו ללמוד כיצד להטמיעו לתועלתם. הדור הצעיר חי עם השיתופיות הזו בצורה טבעית, ולא מבין איך אפשר בלעדיו".

הייפרמן סיים את דבריו בהתייחסו למוצר החדש של פנורמה שהושק. הוא אמר, כי "לפנינו חברה ישראלית שעושה בלא ספק מהפכה בעולם ה-BI".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים