EMC רכשה את חברת NetWitness, שעוסקת באבטחה ברשת

הכלים שמציעה NetWitness לניתוח הרשת והמחשתה שימשו, בין השאר, לחקירת הפריצה המתוקשרת למערכת SecureID לאימות זהות של RSA ● כעת הם ישולבו בחבילת RSA לניהול אבטחה של EMC ● הפרטים הכספיים של העסקה לא נמסרו לפרסום

EMC רכשה את חברת NetWitness, מתוך הערכה שהתוכנה שלה לניתוח הרשת והמחשתה תעניק ל-EMC יתרון על פני חברות אחרות שמציעות תוכנות לארגונים, דוגמת HP, סיסקו (Cisco) ויבמ (IBM). הפרטים הכספיים של העסקה לא נמסרו לפרסום.

החברה הודיעה על הרכישה אתמול (ב') ומסרה, כי העסקה הושלמה ב-1 באפריל. התוכנה של NetWitness תהפוך במסגרת העסקה ל-"רכיב ליבה" בחבילת RSA לניהול אבטחה של EMC. חברת RSA נרכשה על ידי EMC ב-2006, מתוך שאיפה להציע לארגונים חבילה כוללת של מוצרים לניהול נתונים ותכנים.

לא מכבר הורחבו היכולות של תוכנת NetWitness ונוסף לה מנגנון לניתוח אוטומטי של מזיקים – תוספת חשובה למעקב אחר איומים ברשת הארגונית. בוועידת RSA 2011 הודיעה החברה על כוונתה לשחרר ברבעון השני של 2011 מוצר חדש בשם Spectrum, שמציע שיטות רבות לזיהוי מזיקים מתקדמים שלא שוחרר עדיין טלאי נגדם, ללא צורך בחתימות.

"התכיפות והתחכום של המתקפות המתקדמות והמזיקים שלא שוחררו עדיין טלאים נגדם מאתגרים כל ארגון לחשיבה מחודשת על השיטות המסורתיות לאבטחת הרשת", ציין טום הייזר, נשיא RSA, בהודעה שפרסמה החברה.

רוקי דה-סטפנו, נשיא ומנכ"ל חברת הייעוץ Decurity, ציין ש-RSA תוכל להסתייע בתוכנה של NetWitness על מנת "לסגור פערים מסוימים" במערך המוצרים שלה ולהוסיף יכולות ניתוח מתקדמות שאינן קיימות כיום בחבילות מתחרות שמציעות חברות דוגמת HP, סיסקו, סימנטק (Symantec) ו-CA.

"עצתי ל- EMC פשוטה: התירו את הרסן של NetWitness, כדי שתוכל לשעוט קדימה", כתב דה-סטפנו בהודעה שפרסם בבלוג שלו. לדבריו, "משפחת המוצרים תוכל להניב תוצאות מעולות אם יניחו ל-NetWitness להורות את הדרך".

מומחים צופים, כי העסקה תעלה את קרנן של חברות שמציעות מוצרי אבטחה מוכווני נתונים, דוגמת AccessData ,Niksun ,Solera Networks ,Fireeye ,NitroSecurity ,Mandiant ו-Q1Labs. דה-סטפנו העריך, כי ניתן לצפות לרכישות נוספות, או לשיתופי פעולה, מצד חברת דוגמת HP ,SourceFire ,CA, סיסקו ויבמ, שיבקשו לתת מענה למהלך של EMC.

סקוט קרופורד, אנליסט מחברת Enterprise Management Associates, ציין בבלוג שלו, כי העסקה נערכת לאחר שהכלים שמציעה NetWitness לניתוח הרשת והמחשתה שימשו לחקירת הפריצה המתוקשרת למערכת SecureID לאימות זהות של RSA.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים